کد خبر: ۶۵۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

اولین واکنش امارات به تشکیل دولت جدید عراق

وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات عربی متحده ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق، برای آن آرزوی موفقیت و ثابت قدمی کرد.
اولین واکنش امارات به تشکیل دولت جدید عراق
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌ بین‌الملل امارات عربی متحده، شامگاه پنجشنبه، از تشکیل دولت جدید عراق به نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» استقبال کرد.

در همین ارتباط، ترکیب پیشنهادی دولت جدید عراق در جلسه بامداد روز گذشته پارلمان این کشور به رأی گذاشته شد به‌طوری که پانزده وزیر پیشنهادی موفق شدند رأی پارلمان را به دست بیاورند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کشور امارات «وام»، ابوظبی ابراز امیدواری کرد که دولت مصطفی الکاظمی بتواند خواسته‌های ملت «برادر» عراق را در زمینه تأمین امنیت، ثبات و رشد برآورده کند.

وزیر خارجه امارات همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید این کشور، ثبات عراق را بالا ببرد، حاکمیت این کشور را حفظ کند و به رونق عراق کمک کند.

عبدالله بن زاید آل نهیان در ادامه بر اشتیاق شدید امارات به تعمیق و گسترش همکاری‌ها و روابط برادرانه میان دو کشور عراق و امارات و پیشبرد این روابط در راستای خدمت به دو کشور و ملت «برادر» در تمام زمینه‌ها تأکید کرد.

در همین خصوص، ولیعهد سعودی نیز در تماسی تلفنی با نخست وزیر جدید عراق ضمن تبریک به وی برای تصدی پست نخست وزیری، از الکاظمی برای سفر به ریاض دعوت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین