کد خبر: ۶۵۰۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

واشنگتن‌پست: اپوزیسیون ونزوئلا به کمک یک کمپانی آمریکا برای سرنگونی مادورو برنامه داشتند

بر اساس سندی منتشر شده از سوی روزنامه واشنگتن پست، اعضای اپوزیسیون ونزوئلا در اکتبر ۲۰۱۹ بر روی توافق ۲۱۳ میلیون دلاری با یک کمپانی امنیتی در فلوریدا به منظور حمله به ونزوئلا و سرنگونی دولت این کشور مذاکره داشتند.
واشنگتن‌پست: اپوزیسیون ونزوئلا به کمک یک کمپانی آمریکا برای سرنگونی مادورو برنامه داشتند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های ونزوئلایی اخیرا ده‌ها تن شامل چند شهروند ایالات متحده را که برای این کمپانی امنیتی به نام Silvercorp USA کار می‌کنند، به اتهام تلاش برای حمله به ونزوئلا و سرنگونی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور بازداشت کرده‌اند.

دو آمریکایی دستگیر شده روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تلویزیون دولتی ونزوئلا حضور یافته و گفتند که توسط این کمپانی و به منظور به دست گرفتن کنترل فرودگاه کاراکس به منظور بیرون کردن مادورو به کار گرفته شده بودند. به گفته رئیس جمهوری ونزوئلا، هر دو این افراد در دادگاه‌های مدنی این کشور محاکمه می‌شوند.

این اسناد ضربه‌ای بر اعتبار خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلاست که هرگونه ارتباط با این کمپانی امنیتی یا دخالت در تلاش برای سرنگونی مادورو به وسیله زور را رد کرده است.

گوآیدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا می‌گوید، مادورو پس از "تقلب" در انتخابات ۲۰۱۸ بر قدرت چنبره زده است.

طرح حمله به ونزوئلا در این سند ۴۲ صفحه‌ای شامل پیشنهاد برای نصب مین‌های زمینی و استفاده از تجهیزات شورش است اما توضیحی درباره این مساله بیان نشده که چطور کماندوهای این گروه می‌توانند بر صدها هزار نیروی امنیتی که هنوز به حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا وفادار هستند، فایق آیند.

روز پنجشنبه، تلویزیون دولتی ونزوئلا ویدئویی از یکی از این آمریکایی‌ها به نام "آیران بری" منتشر کرد که در آن گفته بود، هدف این ماموریت به دست گرفتن کنترل اهداف خاص مثل سرویس اطلاعات "سبین" و گروه اطلاعات ارتش به نام " DGCIM" و گرفتن مادورو بوده است.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این سند افشا شده و حضور این شهروند آمریکایی در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت:‌ یک کمپین بزرگ اطلاعات نادرست از سوی دولت مادورو به راه افتاده و سخت است که حقایق را از پروپاگاندا جدا کنیم و تمیز دهیم.

مادورو نیز در مصاحبه روز پنجشنبه خود گفته بود که کانال‌های غیر رسمی ارتباطی بین کاراکاس و واشنگتن از زمان شکست این حمله از بین رفته است.

در این اسناد که از سوی واشنگتن پست منتشر شده، آمده است: این گروه امنیتی برای انجام عملیات و اجرای دستگیری، بازداشت و حذف نیکولاس مادورو، حذف رژیم کنونی و روی کار آوردن خوآن گوآیدو، به عنوان رئیس جمهوری به رسمیت شناخته شده اقدام به مشاوره و کمک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین