کد خبر: ۶۵۰۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹

علی میری: دریغ از هزار تومان حمایت!

دیروز علی میری، وزنه بردار جوانی که توانسته بود در مسابقات جهانی وزنه‌برداری به مدال نقره دست پیدا کند تصمیم به خداحافظی از این رشته گرفت که این تصمیم او باعث تعجب همگان شد.
آفتاب‌‌نیوز :

230 روز به عقب برگردیم. به اول مهر 1398. آن شب علی میری در رقابتهای جهانی پاتایا، نایب قهرمان وزنه برداری دنیا شد. خبر خیلی ها را شوکه کرد. کسی روی علی میری حساب باز نمی کرد اما این ملی پوش جوان، با مهار وزنه 207 کیلوگرم در دوضرب و رسیدن به رکورد مجموع 374، همه را غافلگیر کرد. میری حتی می توانست قهرمان جهان شود، اما وزنه آخر از دستش افتاد تا روی سکوی دومی بایستد. حالا چیزی در حدود هفت - هشت ماه از آن شبی که میری، به رویای دوران کودکی اش رنگ واقعیت پاشید می گذرد که با خبری دیگر غافلگیر شدیم؛ خبر خداحافظی این وزنه بردار 25 ساله از دنیای قهرمانی. میری در فضای مجازی متنی نوشت که پایانش با این جمله بود: «خداحافظ وزنه برداری»

او نوشته بود 215 کیلو دوضرب زدم با 92 کیلو وزن بدن. بدون انکه مربی داشته باشم. ولی نه کسی حالی از من پرسید نه چیزی. 11 سال زندگی ام را گذاشتم مدال جهانی بگیرم که به خاطر یک میلیون تومان غرورم را زیر پا بگذارم؟ با این شرایط وزنه نزنم بهتر است. فکر می کنم حال خیلی ها با این تصمیم بهتر شود!»

علی میری: دریغ از هزار تومان حمایت!

ماجرا چیست و نایب قهرمان جهان از چه چیز اینچنین برآشفته شده. میری در باره این تصمیم ناگهانی به رضا پورعالی گفت: «من نزدیک به هشت ماه است که از مسابقات جهانی برگشته ام، اما حتی به اندازه یک هزار تومانی، از طرف اداره کل ورزش و جوانانآذربایجان غربی یا هیات وزنه برداری استان حمایت نشدم. من در این مدت هرچه داشتم خرج هزینه های تمرینی خودم کردم تا بتوانم به رکوردهای جهانی نزدیک شوم و در مسابقات بعدی روی سکوی قهرمانی بایستم. اما مگر من چقدرمی توانم از جیب خرج کنم. موجودی حساب بانکی من به 200 هزار تومان رسیده ایت و دیگر نمی دانم از چه کسی کمک بگیرم. برای من خوب نیست در این سن و سال از خانواده ام که آنها هم وضعیت مالی خوبی ندارند کمک بگیرند. ضمن اینکه هزینه های تمرینی یک وزنه بردار واقعا بالاست و ما چیزی در حدود 6 میلیون تومان در ماه هزینه، خورد و خوراک و مکمل های دارویی می کنیم.»

گلایه های علی میری در حالیست که فیلم های منتشر شده از او در فضای مجازی حکایت از افزایش رکورد قابل توجه او در دسته 89 کیلوگرم دارد. میری رکورد مجموع خودش را در تمرینات به 385 کیلوگرمن رسانده که 10 کیلوگرم بیشتر از قهرمان سال گذشته رقابتهای جهانی است و در چنین شرایط باید شاهد خداحافظی یکی از قهرمانان ورزش کشور باشیم.

پیری: اجازه خداحافظی به میری نمی‌دهیم

در همین رابطه شاهرخ پیری رییس هیات وزنه‌برداری استان آذربایجان غربی در خصوص درج پیام خداحافظی علی میری نایب قهرمان جهان به فارس گفت: هیچ اطلاعی از خداحافظی این قهرمان استان‌مان ندارم. از خداحافظی میری چه کسی خوشحال می شود یا ضرر می بیند؟ ما همه کارها را برای او مهیا کردیم و سالن در اختیارش گذاشتیم تا به تمرین بپردازد. شب و روز تمرین می کند تا در آمادگی کامل قرار داشته باشد و رکوردهایش به حد و سطح اول دنیا برسد.وی ادامه داد: فردا صدایش می کنم تا به هیأت بیاید و با هم صحبت کنیم. وزنه برداری آذربایجان غربی یک وزنه بردار خوب و در سطح بین‌المللی دارد. باید ببینیم چه مسئله‌ای پیش آمده یکباره می‌خواهد خداحافظی کند.

پیری در خصوص اینکه آیا میری با شما مشکلی ندارد، گفت: من با کسی مشکل ندارم و پیگیر مشکل میری خواهم بود نمی گذاریم به این راحتی‌ها یک وزنه برداری خوب در عرصه ایران و جهان از دنیای قهرمانی خداحافظی کند. همه استان از نایب قهرمان او در جهان خوشحال شدند و مسئولان تلاش داشتند به بهترین شکل به او خدمات رسانی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین