کد خبر: ۶۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

آزادی ۸ هزار و ۵۹۹ زندانی غیرعمد در سال ۹۸

به همت خیرین در سالی که گذشت تعداد ۸۵۹۹ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافتند.
آفتاب‌‌نیوز :

۳۳۰ نفر از مددجویان آزاد شده را زنان و مابقی را آقایانی شامل می‌شوند که در غالب پرونده‌ها نسبت به صدور چک یا ضمانت از طریق این اوراق تجاری گرفتار بند شده بودند.

اصل بدهی ۸۵۹۹ زندانی رهایی یافته معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود که در فرآیند رسیدگی به همت کمیته‌های صلح و سازش تا میزان ۴۴ درصد محکوم‌ٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت شد.

در شمار محکومان ۴۵۱ نفر به دلیل عجز در تامین بدهی ناشی از دیات (کارگاهی و رانندگی) و ۸۱۴۸ نیز به علت ناتوانی در پرداخت دیون مالی (چک، مهریه و نفقه) در بند حضور داشتند.

قابل توجه این که تعداد ۱۲۴۹ زندانی بدون پرداخت ریالی و تنها با تلاش نمایندگی‌های استانی و البته همیاری مددکاران زندان‌ها و برخی شعب شورای حل اختلاف صرفا از طریق صلح و سازش یا پذیرش دادخواست اعسار از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

در فهرست استانی ستاد دیه تهران با آزادی ۸۰۱ زندانی واجد شرایط بیشترین آزادی‌ها را به خود اختصاص داده و در ادامه اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب هر کدام با آزادی ۷۵۶ و ۵۵۱ مورد آزادی بیشتر نقش را در آمار عددی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین