کد خبر: ۶۵۰۵۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

نامی که واشنگتن برای خیابان سفارت چین انتخاب کرده است/عکس

تعدادی از اعضای کنگره آمریکا پیشنهاد کردند نام خیابان محل سفارت چین در واشنگتن به نام «پزشک ووهان»، دکتری که برای اولین بار درباره انتشار کرونا هشدار داد و بعدها بر اثر این ویروس جان باخت، تغییر یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش دویچه وله، براساس این پیشنهاد که به دو مجلس کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا ارائه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود خشم چین را برانگیزد، تغییر نام خیابان سفارت چین از «اینترنشنال پلیس» به «لی ون‌لیانگ» است.

دکتر لی ون‌لیانگ پزشک ۳۴ ساله‌ای بود که در اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۰ به همکارانش درباره انتشار ویروس کرونا در شهر ووهان چین هشدار داد ولی پلیس او را به اتهام انتشار شایعات دستگیر کرد.

با مرگ لی ون‌لیانگ در ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ موجی از غم و اندوه همه شبکه‌های مجازی را فرا گرفت و او به قهرمان ملی چین و چهره جهانی مبارزه با ویروس کرونا مبدل شد.

سناتور تام کاتن که به اتخاذ مواضع سرسختانه علیه چین شهرت دارد، گفت: «کوشش خواهیم کرد که اسم لی ون‌لیانگ تا ابد فراموش نشود و برای این کار نام او را برای همیشه روی خیابان سفارت کشوری که مسؤول مرگ بسیاری از مردم است، خواهیم گذاشت؛ مردمی که لی ون‌لیانگ کوشید جلوی مرگ آنها را بگیرد.»

نامی که واشنگتن برای خیابان سفارت چین انتخاب کرده است/عکس

در سال ۲۰۱۴ هم تعدادی از اعضای کنگره پیشنهاد کردند نام سفارت چین به نام «لیو چیاوبو» تغییر یابد. لیو چیاوبو یک فعال چینی است که به دلیل انتقاداتش از چین، برنده جایزه صلح نوبل شد.

در آن زمان باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا تهدید کرد که این طرح را وتو خواهد کرد، زیرا که نمی‌خواهد در روابط واشنگتن-پکن تنشی ایجاد شود.

برخلاف اوباما، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا مواضع جدی در قبال چین دارد و با این کشور وارد جنگ تجاری شده است. در زمینه کرونا هم او بارها این ویروس را «ویروس ووهان» و «ویروس چینی» خواند و پکن را به دست داشتن در انتشار آن متهم کرد.

«دیپلماسی نام خیابان‌ها» تا کنون به غیر از چین، درباره روسیه هم اعمال شده است و در سال ۲۰۱۸ شهرداری واشنگتن تابلوی نام «بوریس نیمتسوف» مخالف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه که در سال ۲۰۱۵ در موسکو کشته شد را زیر پنجره‌های سفارت روسیه در آمریکا نصب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
5
لعنت بر ویروس چینی....
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
به شیطان گفتم: «لعنت بر شیطان!»
شیطان لبخند زد.
پرسیدم: «چرا می‌خندی؟»
پاسخ داد: «از حماقت تو خنده‌ام می‌گیرد.»
پرسیدم: «مگر چه کرده‌ام؟»
گفت: «مرا لعنت می‌کنی در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده‌ام.»
با تعجب پرسیدم: «پس چرا زمین می‌خورم؟!»
جواب داد: «نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده‌ای. نفس تو هنوز وحشی است. او تو را زمین می‌زند.»
پرسیدم: «پس تو چه کاره‌ای؟!»
پاسخ داد: «هر وقت سواری آموختی، برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز.»

roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
برای تمامی خیابانهای محل سفارت آمریکا در جهان هم باید اسم ادوارد اسنودن رو بزارند تا تمام جهان به یاد داشته باشند که دولتهای آمریکایی که امروز پزشک چینی رو در ذهن مردم جهان بزرگ میکنند در همین لحظه در حال جاسوسی از مردم خودشون و تمام مردم جهان هستند تا به مقاصد و منافع شوم خودشون دست پیدا کنند . اینهایی که حتی به مردم خودشون رحم نمیکنند ، پزشک چینی رو برای رسیدن به اهدافشون مطرح و بزرگ میکنن نه در راستای شفافیت و حفظ حقوق بشر که اگر غیر این بود نباید یک نوجوان 18 ساله به خاطر نداشتن بیمه در آمریکا از بیمارستان اخراج و در راه بیمارستان دولتی تو آمبولانس فوت میکرد . اینها تنها گوشه ای از رفتارهای ضد و نقیض آمریکایی ها در قبال مردم خودشون و جهانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
این roham همون فدایی چین و روسیه است!!!
کاری هم به هیچ چیز دیگه نداره ..
فقط مواظبه که یه وقت کسی تعریف آمریکا رو نکنه و یا کسی به کشورهای مورد علاقه roham (روسیه و چین کمونیست) نازکتر از گل نگه که خیلی می رنجه!! اونوقت سریع به زبون میاد و تند و تند کامنت میزاره و ...
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آفرین خوب متوجه شدی که حساسیت من نسبت به چه موضوعیه ولی متاسفانه با دیدگاه ها و داشته های خودت منو قضاوت میکنی و این اشتباه بزرگته . من فدایی هیچ بیگانه ای نیستم و نخواهم بود جز کشورم ایران . چو ایران مباشد تن من مباد . من کاری به هیچ جیزی ، جز منافع امروز ایران ندارم . مواظبم کسی با تعصب و یا وابستگی به دولت آمریکا یا هر دولت و کشور دیگه ای ، منافع ملی رو تحقیر و تخریب نکنه . من از دشمن همیشگی کشورم دولتهای آمریکایی و غربی متنفرم و این دلیل تنفر من در دل تاریخ نهفته است و این تنفر شامل نه فقط ما که مربوط به کل بشریت میشه . من دوستدار روابط آزاد با کشورهای دیگه هستم و دوست ندارم نسبت به منافع حداقلی که تا الان کسب کردیم بی تفاوت باشم . ربطی هم به علاقه احساسی به کشورهای دیگه نیست . شاید شما علاقه به کشور یا فرهنگ و ملته خاصی داشته باشی و برای من قابل درکه ولی مطمئنم از دولتهای اونها نمیتونی به همین راحتی که به من انگ میزنی ، دفاع کنی . من سریع در همچین مواقعی به زبون میام و تند تند کامنت میزارم که افرادی نظیر شما خدای ناکرده دچار اشتباه محاسباتی نشن و ملتها و دولتها رو حسابشون رو از هم جدا کنند . من تعصبی به روسیه یا چین یا ایدئولوژی شون ندارم چون من یک ایرانیم و یک مسلمان و نیازی ندارم به عقاید دیگران وصل باشم . و اگر جایی دفاع میکنم از روابط با شرق به خاطر تنها و تنها منافع ملی کشورمه و بس . شاید منم مثل شما دوست داشته باشم در ایالات متحده آمریکا زندگی کنم و با اون مردم در ارتباط باشم ولی این دلیل نمیشه که دشمن ، شیطان بزرگی به نام دولت آمریکا نباشم . این دلیل نمیشه قوانین ضد بشری دولتهای آمریکایی و غربی رو بپذیرم و به خاطر دلبستگیهای شخصیم اونها رو نادیده بگیرم . کسی نمیتونه از دولتهای آمریکایی و غربی دفاع کنه ولی میتونه در ضدیت با دولتهای استعمارگر کنار ملتهاشون از دنیا لذت ببره و در تعامل باشه . با کشورهایی که از نظر منافع با دشمنان بشریت ضدیت دارن میتونن دوستان جدید ما باشن و اینها هیچ منافاتی با هم ندارند و باید یاد بگیریم که این موضوعات رو با هم قاطی نکنیم و در تحلیل سیاستهای تمامی کشورها در نظر بگیریمشون و به قولی یک طرفه به قاضی نریم . شما از آمریکا کورکورانه دفاع میکنی و به همین خاطرم هست که واکنش افرادی نظیر منو میبینی . چون متعصبانه فکر میکنی و حرف میزنی منم مثل خودت میبینی . من به هیچ کشور و تفکری بیش از ایران و اسلام علاقه ندارم . برو خودتو اصلاح کن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین