کد خبر: ۶۵۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

اتحادیه اروپا خواستار بستن مرزهای خارجی تا نیمه ژوئن شد

کمیسیون اروپا از اعضای اتحادیه اروپا خواسته، همچنان ممنوعیت مسافرت‌های غیرضروری به این اتحادیه را ادامه دهند. مقامات اتحادیه اروپا همچنین گفته‌اند که از سر گیری سفرها در داخل اتحادیه اروپا با رعایت فاصله اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد.
اتحادیه اروپا خواستار بستن مرزهای خارجی تا نیمه ژوئن شد
آفتاب‌‌نیوز :

کمیسیون اروپا توصیه کرد که محدودیت‌های مسافرتی برای شهروندان کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا در مرزهای خارجی این اتحادیه تا 15 ژوئن ادامه یابد. این کمیسیون افزود: وضعیت هنوز در اروپا و سراسر جهان پرخطر است.

به گزارش دویچه وله، کشورهای اتحدیه اروپا در ماه مارس توافق کردند که مرزهای خارجی این اتحادیه را به روی شهروندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا ببندند تا از گسترش کروناویروس جدید جلوگیری کنند.

مقامات اتحادیه اروپا اظهار کرده‌اند که سفر با رعایت فاصله اجتماعی در مرزهای داخلی این اتحادیه و منطقه شنگن بر سفرهای غیرضروری از کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا اولویت داده خواهد شد.

ییلوا یوهانسون، کمیسیون امور داخلی اتحادیه اروپا اظهار کرد: محدودیت‌های سفر آزاد و کنترل مرزهای داخلی باید به طور تدریجی و پیش از برداشتن محدودیت‌های مرزهای خارجی و مجاز دانستن ورود شهروندان کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا به این اتحادیه برداشته شوند.

وی افزود: ما نیازمند رویه‌ای مرحله‌ای و هماهنگ هستیم. بازیابی روال عادی جابه‌جایی‌ها در منطقه شنگن هدف اول ما به محض بهبود شرایط است.

او در ادامه گفت: ادامه محدودیت‌های مسافرتی پس از 15 ژوئن نیازمند ارزیابی مجدد بر مبنای سنجش وضعیت همه‌گیری خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین