کد خبر: ۶۵۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

رییس جمهور چین: چین آماده کمک به کره شمالی در مبارزه با کرونا است

"شی جین پینگ" رییس جمهوری چین امروز شنبه در پیامی به "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی آمادگی کشورش برای کمک به این کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

"شی" در این نامه آورده است: "کیم جونگ اون" در ماه فوریه سال جاری، درباره پیشگیری و مهار شیوع کووید-۱۹ پیامی به من ارسال کرد و همچنین پشتیبانی خود را از چین اعلام کرد که کاملا دوستی عمیق کیم، حزب کارگران، دولت و ملت کره شمالی به حزب کمونیست، دولت و ملت چین را نشان داده و بنیان محکم و دوستی سنتی چین و کره شمالی را نمایان ساخت من بسیار سپاسگزارم و این رفتار کره شمالی را عالی ارزیابی می کنم.

رییس جمهوری خلق چین اشاره کرد: پس از شیوع کووید-۱۹و با رهبری قوی و قاطعانه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و پشتیبانی کامل همه طرف ها و همچنین با تلاش فراوان و بی نظیر، امور پیشگیری و مهار شیوع کووید-۱۹ در چین به دستاوردهای بزرگ و مهم رسیده است.

رییس جمهور چین: چین آماده کمک به کره شمالی در مبارزه با کرونا است

او با اشاره به اینکه به وضعیت پیشگیری و مهار شیوع کووید-۱۹ در کره شمالی و سلامت مردم این کشور توجه دارد گفت: کیم با هدایت حزب و ملت این کشور، با اعمال اقدامات پیشگیری و مهار، به نتایج مثبت رسیده است که من از این بابت احساس آرامش و شادی دارم.

شی اظهار کرد چین تمایل دارد همکاری در راستای مقابله با شیوع کووید-۱۹ را تقویت بخشد و طبق نیاز کره شمالی پشتیبانی لازم و تا حد امکان خود را ارایه کند مطمئن هستم با تلاش مشترک دو طرف چین و کره شمالی و جامعه بین المللی، بدون شک پیروزی نهایی در نبرد مقابله با شیوع کووید-۱۹ محقق خواهد شد.

رییس جمهوری چین در ادامه افزود: من به توسعه روابط چین و کره شمالی اهمیت می دهم و آماده ام همراه با رهبر کره شمالی بخش های مربوط دو حزب و دو دولت را هدایت کنیم تا با اجرای توافقات مهم طرفین، گسترش هماهنگی راهبردی و تعمیق تبادلات و همکاری ها، برای منافع دولت و ملت دو کشور، روابط چین و کره شمالی در عصر جدید را به طور پیوسته به پیش سوق داده و فعالانه برای صلح و ثبات، پیشرفت و رونق منطقه فداکاری کنیم.

"کیم جونگ اون" روز گذشته در پیامی به "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین، با اشاره به دستاورد درخشان و پیروزی بزرگ چین در نبرد با شیوع کووید-۱۹، از سوی حزب کارگر و مردم کره شمالی به رییس جمهوری چین تبریک گفت.

رهبر کره شمالی خاطر نشان کرد که مطمئن است بدون تردید، با رهبری "شی جین پینگ"، حزب کمونیست و مردم چین می توانند پیوسته دستاوردهای کنونی را تقویت و محکم سازند و به پیروزی نهایی دست یابند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین