کد خبر: ۶۵۰۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷

توصیه یک فعال بازار: مردم به هیچ عنوان خودرو نخرند/بازار نیاز به نظارت دارد نه خودرو!

بازار خودرو طی ماه های گذشته روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته و این روزها هم قیمت های هیجانی دامن گیر این بازار شده است؛ نمایشگاه‌داران خودرو از وضع به وجود آمده ناراضی هستند و می گویند دلالان و واسطه‌ها تعیین‌کننده قیمت و عرضه خودرو در بازار شدند.
توصیه یک فعال بازار: مردم به هیچ عنوان خودرو نخرند/بازار نیاز به نظارت دارد نه خودرو!
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایپا نیوز، مجید سعادت یکی از فعالان بازار خودرو است، وی درباره قیمت پراید و اینکه آیا اکنون زمان خرید خودرو است یا خیر، می گوید: توصیه می کنم که مردم به هیچ عنوان خودرو خریداری نکنند، قیمت‌های اعلامی در بازار خودرو واقعی نیست و هر فردی که خودرو بخرد، متضرر می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع خودروها در بازار موجود است و نمایشگاه داران با کسری خودرو مواجه نیستند اما برخی ها به دنبال برهم زدن عرضه و تقاضا هستند تا بتوانند از چنین شرایطی بیشترین نفع را ببرند.

این نمایشگاه دار خاطرنشان کرد: اکنون همه تب خرید خودرو دارند و تصور می‌کنند با خرید خودرو می توانند سرمایه خود را حفظ کنند، ولی چنین رویکردی درست نیست.

مسیر کاهشی قیمت پراید آغاز شده است/ بازار نیاز به نظارت دارد نه خودرو! / مردم فعلا سراغ بازار خودرو نیایند

وی افزود: برخلاف آنچه که گفته می‌شود، بازار با افزایش قابل توجهی خریداران مواجه نشده است اما دلالان به دنبال این هستند که بازار خودرو را پر رونق نشان دهند و مردم را تشویق به خرید خودرو با قیمت های بالا کنند.

احمدرضا محمدیان دیگر نمایشگاه دار خودرو درباره وضعیت فروش خودروی پراید در بازار، گفت: نمایشگاه داران تعداد محدودی خودروی پراید دارند که به مردم و متقاضیان می فروشند، ولی افرادی که طی چند وقت اخیر با هدف کسب سود و دلالی وارد بازار خودرو شدند، خودروی پراید و به خصوص پراید ۱۳۱ را از چندماه پیش احتکار کردند تا قیمت ها را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه اکنون بازار به نظارت نیاز دارد نه خودرو، تصریح کرد: به زودی قیمت خودرو پایین می‌آید به همین جهت اکنون زمان خرید نیست.

این نمایشگاه دار با بیان اینکه قیمت پراید از صبح امروز مسیر کاهشی خود را شروع کرده، گفت: تعداد خریداران خودروی پراید زیاد نیست و اگر این خودرو توسط دلالان احتکار نشده بود، اکنون قیمت آن نهایتاً در حدود ۷۰میلیون تومان بود.

وی اظهارداشت: طی این مدت تنها قیمت پراید گران نشده، بلکه قیمت تمام خودروها بالا رفته است، اما نمی دانم چرا افزایش قیمت پراید رسانه ای شده است.

احمد سهیلی از دیگر فعالان بازار خودرو درباره وضعیت بازار خودرو گفت: اگر فردی مجبور به خرید خودرو است، توصیه می کنم صبر کند تا نوسان پیش آمده تمام شود.

وی افزود: اگر جلوی فعالیت دلالان در بازار خودرو گرفته شود، مشکلات این بخش که طی سال های اخیر به وجود آمده از بین خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین