کد خبر: ۶۵۰۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

فرمانده الحشد الشعبی: عناصر داعش در عراق کمک‌ خارجی دریافت می‌کنند

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی با اشاره به کشف مهمات و بمب‌های ساخت خارج در مخفیگاه‌های عناصر تروریست داعش، گفت که این نشان می‌دهد که عناصر داعش از بیرون عراق حمایت می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق فاش کرد که عناصر باقی‌مانده داعش در عراق کمک‌هایی از کشورهای خارجی دریافت می‌کنند.

«صادق الحسینی»، فرمانده میدانی الحشد الشعبی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه این کشور گفت که نیروهای الحشد در عملیات ضد تروریستی خود در استان دیالی از مخفیگاه‌های زیرزمینی تروریست‌ها، بمب‌هایی به وزن ۳۰ کیلوگرم قدرت تخریبی پیدا کرده‌اند. به گفته وی این بمب‌ها علاوه بر بمب‌های سبک‌وزنی هستند که علیه انسان و خودروها استفاده می‌شود.

فرمانده الحشد الشعبی: عناصر داعش در عراق کمک‌ خارجی دریافت می‌کنند

او افزود: «آزمایش‌ها و بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که این بمب‌ها تولید داعش نیستند و این مسئله دلیلی است بر اینکه عناصر باقی مانده داعش برای ساخت این بمب‌ها مورد حمایت خارجی‌ها هستند».

این فرمانده عراقی گفت اینکه عناصر داعش به کمک‌های مالی کشورهای خارجی دست می‌یابند، موثق است.

طی یک ماه گذشته برخی از مناطق استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک (مرکز) و الانبار و نینوی (شمال و غرب عراق) شاهد ازسرگیری فعالیت‌های عناصر باقی‌مانده داعش و درگیری آن‌ها با نیروهای عراقی بود.

شدیدترین این حملات مربوط به حمله ناگهانی عناصر داعش در صلاح الدین بود که منجر به شهادت ۱۰ نیروی سازمان الحشد الشعبی شد؛ امری که منجر به انجام چند عملیات پاکسازی مناطق آلوده به باقی‌مانده‌های داعش شد و آخرین آن، پاکسازی شش روستا در غرب موصل (مرکز استان نینوی) بود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین