کد خبر: ۶۵۰۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰

شرط استقلال برای پایان لیگ؛ پرسپولیس قهرمان نشود، حضور ما در آسیا تضمین شود

یکی از شروط استقلال بابت برگزار نشدن لیگ برتر بحث حضور این تیم در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست.
آفتاب‌‌نیوز :

 در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته تعدادی از مربیان، مدیران و بازیکنان پرسپولیس مدعی شدند اگر قرار بر ادامه ندادن رقابت‌های لیگ برتر است، با توجه به صدرنشینی آنها، باید پرسپولیس به عنوان قهرمان این فصل معرفی شود. ادعایی که بازتاب زیادی داشته و انتقادات بسیاری را هم در پی داشت. از جمله منتقدان این خواسته، استقلالی‌ها و هوادارانشان بودند که به شدت در رسانه‌ها علیه طرح ارائه شده از طرف پرسپولیسی‌ها موضع گرفتند. بازیکنان و مربیان استقلال تأکید دارند با توجه به اینکه هنوز ۱۰ مسابقه دیگر این تیم در لیگ برتر باقی مانده، قهرمان اعلام کردن پرسپولیس ظلمی آشکار در حق آن‌ها و سایر مدعیان است. البته طی روز‌های اخیر این شایعه مطرح شده که تعداد قابل ملاحظه‌ای از باشگاه‌های لیگ برتری خواهان برگزار نشدن مسابقات و مختومه اعلام کردن پرونده فصل جاری شده‌اند. شایعه‌ای که البته هنوز به صورت رسمی توسط فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ تأیید نشده ولی در همین خصوص روز گذشته شنیدیم مقامات باشگاه استقلال در جمع‌های فوتبالی و به صورت شفاهی مدعی شده‌اند در صورت تحقق دو شرط مهم حاضرند تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر را بدون مشکل بپذیرند. شروطی که البته باید ببینیم سایر رقبا در موردش چه می‌گویند.

شرط استقلال برای پایان لیگ؛ پرسپولیس قهرمان نشود، حضور ما در آسیا تضمین شود

قهرمانی پرسپولیس ممنوع
مهم‌ترین شرط استقلالی‌ها برای به بایگانی فرستادن مسابقات این فصل، قهرمان اعلام نکردن پرسپولیس است. آبی‌ها تأکید دارند که حریف سنتی‌شان نباید در حالی که هنوز یک‌سوم مسابقات باقی مانده است صرفاً به دلیل صدرنشینی فاتح فصل جاری معرفی شود و چنین حرکتی از عدالت به دور است، چون اگر قرار بر برگزاری مسابقات شود، هزاران اتفاق می‌تواند در همین هفته‌ها به وقوع بپیوندد. کاملاً بدیهی است که هواداران استقلال اصلاً دوست ندارند چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در تاریخ فوتبال ایران آرشیو شود. اتفاقی که تاکنون نه در لیگ برتر و نه در زمانی که لیگ آزادگان برگزار می‌شد رخ نداده است. جالب اینجاست که این مسئله باعث شده تا تمام ارکان استقلال از بازیکنان و مربیان و هواداران گرفته تا پیش‌کسوتان پیرامون آن با یکدیگر متحد شوند.

تضمین سهمیه آسیایی
یکی دیگر از شروط استقلال بابت برگزار نشدن لیگ برتر بحث حضور این تیم در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست. استقلالی‌ها تأکید دارند اگر قرار باشد مسابقات به صورت نیمه‌کاره رها شود، فدراسیون فوتبال باید در هیئت‌رئیسه یا مجمع عمومی طرحی را تصویب کند که به موجب آن چهار تیم کنونی ایران در لیگ قهرمانان آسیا، فصل آینده هم به عنوان نمایندگان کشورمان در این عرصه حاضر شوند و در واقع حضور آسیایی آن‌ها از همین حالا تضمین شود تا بتوانند برای درآمدزایی اقدامات لازم را انجام دهند. بدون شک حاضر شدن در لیگ قهرمانان آسیا (البته به شرطی که این مسابقات به سرنوشت فصل جاری دچار نشده و نمایندگان کشورمان هم از حق میزبانی محروم نشوند) می‌تواند برای استقلال و هر تیم دیگری از نظر مالی فوق العاده حائز اهمیت و کمک‌کننده باشد.

حرف فقط حرف فیفا
اما کاملاً بدیهی است که فدراسیون فوتبال باید در این رابطه نظر اصلی را صادر کند. امروز وقتی ماجرا را با یکی از مسئولان فدراسیون در میان گذاشتیم، واکنش جالبی نشان داد و گفت: مسئله‌ای که شما مطرح می‌کنید در حد شنیده‌ها است و باشگاه استقلال چنین موضوعی را به صورت مکتوب با فدراسیون در میان نگذاشته است بنابراین نمی‌توانیم به یک شایعه پاسخ رسمی بدهیم ولی این نکته را فراموش نکنید که اولاً برگزاری یا تعطیلی ادامه رقابت‌های لیگ برتر بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد که به احتمال زیاد تا انتهای هفته جاری اعلام خواهد شد و در ثانی، اگر قرار شد مسابقات برگزار نشود قطعاً از فیفا استعلام خواهیم گرفت و با توجه به نظر فدراسیون جهانی اقدام می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین