کد خبر: ۶۵۰۸۲۰
تعداد نظرات: ۱۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
اشتباه محاسباتی در تمرین موجب سانحه برای ناو کنارک شد

حمله اشتباهی ناو جماران به ناوچه کنارک| ۱۹ شهید و ۱۵ نفر مجروح شدند+فیلم و عکس

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس اعلام کرده است که بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شده که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است. این روابط عمومی اعلام اخبار تکمیلی را به بعد موکول کرد.

اشتباه محاسباتی در تمرین موجب سانحه برای ناو کنارک شد

خبرگزاری ایلنا نیز در همین‌باره نوشته است: از قرار معلوم ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش توسط ناوچه جماران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته است. خبرها از شهادت یک نفر و مجروحیت چند نفر از پرسنل نیروی دریایی ارتش حکایت دارند.

حمله اشتباهی ناوچه جماران به ناوچه کنارک| شهادت یک نفر و مجروحیت تعدادی از کارکنان ارتش+فیلم و عکس

گفته می‌شود ناوچه کنارک مامور انتقال هدف در محدوده آتش و تست موشک کروز بوده است و پس از انجام ماموریت خود به دلیل نداشتن فاصله کافی از هدف، مورد اصابت موشک شلیک شده از ناوچه جماران قرار گرفته است.

ناو جماران، اولین ناوشکن ساخت ایران در کلاس موج است که در سال ۱۳۸۸ تحویل نیروی‌دریایی ارتش شد. در این شناور از نمونه‌های راداری پیشرفته، سامانه‌های پدافندی و موشکی ازجمله موشک‌های سطح‌به‌هوا و اژدر انداز استفاده شده و همچنین در کنار این تجهیزات، ناو جماران اولین ناوشکن ایرانی است که به باند فرود هلی‌کوپتر مجهز شده است.

ناو جماران بیش از ۹۰ متر طول، بیش از ۱۰ متر عرض، بیش از ۱۲۰۰ تن وزن، برد عملیاتی حدود ۳ هزار کیلومتر و سرعتی در حدود ۳۰ گره دریایی، ۵۶ کیلومتر بر ساعت و حدود ۱۴۰ خدمه هدایت و کنترل می‌شود.

ناو کنارک نیز با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲۰ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

این ناو با شماره بدنه ۱۴۰۳ ازجمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

حمله اشتباهی ناوچه جماران به ناوچه کنارک| شهادت یک نفر و مجروحیت تعدادی از کارکنان ارتش+فیلم و عکس

۱۲ مجروح حادثه ناو کنارک در بیمارستان چابهار بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۱۲ نفر از حادثه دیدگان ناو کنارک در بیمارستان امام علی (ع) چابهار بستری هستند.

دکتر مهران امینی‌فرد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: شب گذشته پس از اطلاع از حادثه و مجروح شدن تعدادی از خدمه و پرسنل ناوچه کنارک تعداد ۱۰ آمبولانس به اسکله هفت تیر اعزام شدند و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. در مجموع ۱۶ نفر به بیمارستان امام علی (ع) انتقال یافتند که یک نفر فوتی، سه نفر سرپایی درمان، ۲ نفر در مراقبت های ویژه و یک نفر جراحی و ۱۲ نفر تاکنون بستری هستند.

شناور کنارک غرق شد؟

نورنیوز به نقل از یک مقام مطلع نظامی نوشت: برخی اخبار منتشر شده در خصوص انهدام کامل شناور کنارک و غرق شدن ان صحت نداشته و شناور اسیب دیده بوسیله یدک کش به ساحل منتقل شده است.

جزئیات حادثه شناور کنارک تشریح شد

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح چگونگی بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار، اعلام داشت: در این حادثه ۱۹ تن شهید و ۱۵ نفر مجروح شدند که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

به گزارش روز دوشنبه، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر روز گذشته(بیست و یکم اردیبهشت) در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.

تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این شناور، بر آمادگی دفاعی و روحیه شهادت طلبی کارکنان غیور دریایی ارتش تأکید و عنوان کرده است، انتظار می ‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه، از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.

اسامی شهدای حادثه شناور پشتیبانی کنارک

اسامی شهدای نیروی دریایی ارتش در حادثه شناور پشتیبانی کنارک به شرح زیر است:

۱- شهید ناوبان دوم الکترونیک جعفر کوهی
۲- شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌پور خسرو
۳- شهید ناوبان دوم مکانیک مصطفی پویانفر
۴- شهید ناوبان سوم برق مهدی رازی
۵- شهید استوار عرشه حسین سپهری اهرمی
۶- شهید ناو استوار عرشه عادل قاسم زاده
۷- شهید ناو استوار دوم برق سید منصور موسوی نژاد
۸- شهید ناو استوار دوم مکانیک سعید یار احمدی
۹- شهید ناو استوار دوم عرشه‌های سید حامد جعفری
۱۰- شهید مهناوی یکم برق مهدی هاشمی خواه
۱۱- شهید مهناوی یکم مکانیک آرش پاکدل
۱۲- شهید کارمند آشپزخانه محمد ابراهیم کاظمی
۱۳- شهید سرباز وظیفه فخرالدین فلک نازی
۱۴- شهید ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی
۱۵- شهید مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی
۱۶- شهید مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون فر
۱۷- غواص محمد اردنی
۱۸- شهید جوشکار آرمان سرحدی
۱۹- شهید استوار برق محمد صیادی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
217
33
تسلیت به ارتش جمهوری اسلامی ایران
نباید به کسی اجازه سوء استفاده داد، این اتفاق ها همه جای دنیا می افته. نظامی گری این اتفاقات رو داره همیشه.
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
یعنی این حوادث بنا به هر دلیلی رخ میده و خانواده ها داغدار میشن ایرادی نداره و فقط سو استفاده نشه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
متاسفم برای نظرت
گیلانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اگر, برخی فرماندهان خطا کار عمدی و سهوی ,محاکمه , و پرونده انها در اسناد دانشگاه جنگ, برای تجربه ایندگان سازمان دهی می شد , بر کاهش حوادث نظامی موثر بود .
قدسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اگر فرماندهان خطا کار عمدی و سهوی محاکمه و پرونده انها در اسناد دانشگاه جنگ برای تجربه ایندگان سازمان دهی می شد , بر کاهش حوادث نظامی موثر بود .
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
فارغ از هر حزب و دیدگاهی اول تسلیت به خانواده ها و بازماندگانشون
اما بعد از اون واقعانمیدونم به نظر شما اشتباه محاسباتی اینجوری همه جای دنیا در نظامی گری پیش میاد؟؟؟
نظامی گری یعنی دقت و محاسبه
چیزی نیست که بشه به راحتی روش چشم پوشی کرد
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
15
119
اشتباه محاسباتی در تمرین موجب سانحه برای ناو کنارک شد.
اشتباه محاسباتی در شکار پرواز اوکراین یا........اطلاع رسانی با هدف شفاف سازی نمی شود . فقط تنور شایعه سازی را گرم نگه میدارند .
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
چرا وقتی در مورد یک موضوع اطلاع نداری ، اعلام نظر می کنی.
اول خوب برو اطلاعات جمع کن درباره ی موضوع بعد بیا نظر بده.
دارین با این حرفاتون ذهن مردم و منحرف میکنین، شماها دیگه کی هستین، اسم خودتون و میزارین ایرانی.
واقعا که...
آخه ماجرای هواپیمای بوئینگ اوکراینی به سانحه ناو چه کار داره.
اون بحسش جدا هست.
اونم ماجراش یه چیز دیگه ست.
میاد همه چی بهم ربط میدین، آخه این درسته.
همه چی و توهم میپیچونید
تا ذهن مردم رو خراب کنید.
این توطئه است، طوئه بزرگ دشمن و بیگانگان
ما ابرانیان باید مراقب باشیم.
این حرفا همش مال دشمن.
این یعنی وطن فروشی
کاش قدری هم وطن پرست بودید.
وااااای از شما خدا بی خبران
واااای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
در جواب نظر ایران به نظر من شما هم کم تجربه ای .چه ربطی داره ؟ متاسفم برات
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
برادر یا خواهر ایران
ایران دوست و پایند اخلاقیات باشیم, دقت هم پیشگیری از گمراهی میکند .
از نبود شفافیت و بازار گرم شایعات. در کوچه. با زار , رسانه
داخلی و خارجی انتقاد شده ,
با خواب الودگی و جاهلیت پاسخ ندهیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
دوستان این درست نیست که بخواهیم به همدیگر توهین کنیم.
ما باید حرف درست بزنیم
حرف با منطق
این حرفا چیه همش با توهین هست.
ما مردم این کشوریم.
فکر می کنید با اینگونه سخن گفتن چه می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
لطفا درست قضاوت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
برای خودت متاسف باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
تو کم تجربه هستی
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
53
ان شالله اشتباه باشه،! وتکرار نشه !.؟یک داغ دیگه،!..؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
57
34
كارشون خطرناكه .خداوند پشتيبانشون باشه . هميشه تو مانورها اين حوادث محتمله .فقط اونهايي كه هيچ كاري نمي كنن خطا نمي كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اشتباه پشت اشتباه جون انسانها درایران شده حلوای خیراتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خدا پشتیبان انسان های صادق و راستگو باشه .
بی ادعا ترین ، بی ادعایان
ناشناس
|
Austria
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
14
ماشاالله به این محاسبات دقیق !!!!!
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
43
19
درود خدا بر دریا دلان ارتش ایران زمین باتمام وجودم به خانواده های این عزیزان تسلیت میگم دوستان مانور نظامی یعنی یک جنگ تمرینی خسارات جانی و مالی در بر داره امیدوارم داغ دیدگان ببخشن به بزرگی شهدامون اما باید رادارهامون بروز باشه تا اتفاق ناگواری برای هیچ عزیزی نیفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
24
93
مشکل کار اینجاست که خیلی هم ادعا دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
8
67
به حساب بي تجربه گي بذاريم يا دست پاچه شدن؟
يا اينكه فاقد حداقل مهارت در برنامه ريزي و رعايت نكات ايمني؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
15
70
وبازهم اشتباه نیروهای مسلح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
شما خوشحالی که نیروهای مسلحی که امنیت مثال زدنی ما رو فراهم کردن، شهید شدن و جانشون رو در راه تو و امثال تو دادن؟
بهروز
| Germany |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
علاج پیشگیری از تکرار اتفاقات مشابه "زدن مسافران در اسمان " و اشتباه نسبت به ناو خودی. "ادغام سپاه در ارتش کلاسیک" است , که دانش افزایی و نواموزی مهارت ها منظم تر زیر نظر متخصص ها مربوطه ,جدی تر انجام می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
آخه کی خوشحال میشه .
نیروهای مسلح امنیت مردم رو می خواندند
این درست است که این طور قضاوت کنیم .
ما مردم باید عادلانه قضاوت کنیم .
# ما تا آخر ایستاده ایم ...
امیر
|
United States of America
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
16
35
نام آنهایی که از این حوادث ناگوار خوشحال می‌شوند را چه می‌توان گذاشت ...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
نام آنهایی که خوشحال می شم، آدم که نیست، که نامشان نشاید نهند آدمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
هیچ انسانی خوشحال نمیشه ولی برعکس ناراحت میشه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بی غیرت... خائن... وطن فروش...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
كي خوشحاله؟
چرا اين احساس رو داري؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کسی از این حادثه های ناگوار خوشال نمیشه
بلکه ناراحت هم میشه .
بعدشم تف بر وجود آدمای خائن و وطن فروشی که به هیچی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
4
46
تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.
وضعیت مناسب یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
7
78
امان از دشمن فرضی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
36
16
ما قدردان نیروهای مسلح خودمان هستیم. این ها برای ما می جنگند و تلاش می کنن و الان هم جانشون رو در راه امنیت ما دادن. پس اونها فقط طلب کارن نه بدهکار که کسی بخواد ازشون طلب کار باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کسی طلب کار نیس،شما دایه ی مهربون تر از مادر نشو
هرکی هرچی میگه بخاطر ناراحتیه،ناراحتی بخاطر خودشون،خانواده هاشون و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
متوهمی ، مرد حسابی مانور ،تمرین حالا اگر در کشور همسایه اتفاق افتاده مسخره نمی کردین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
31
13
با اين اشتباهات دشمن شاد ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ببخشید یه ملت عزادار بشن هشتاد میلیون نفر ناراحت بشن که دشمن شاد نشه؟
رفاه و آرامش ملت مهم تره یا قضاوت دشمن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
هر دو حرف مهم هست .
دشمن که شاد میشه هیچ .
شما هم درست می گوید این را
آرامش و رفاه ملت هم مهم هست .
پاسخ به ناشناس۱۳:۵۷
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
عزیز عجله نکن. یه ذره دقت کن. فک کنم با کسی که نظر داده اتفاق نظر داری ولی مثل غالب مجازبا صرفا می خوای باعجله نظر بدی... برادر. منظور اینه که با اشتباهات ناخواسته نظامیان دشمن شاد می شود.
شمیم2
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
نادان به این نمیگن اشتباه . این موارد در تمرینات نظامی همه ی دنیا اتفاق افتاده وخواهد افتاد . بهتره سری به اینتر نت بزنی وبعد مطلب بیخودی بنویسی اگر این اشتباهات نباشد ما چطور میتوانیم موشک نقطه زن ویا موشک ماهوار بر درست کنیم که چشم دشمنان مون رو کور کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
غیر از نظامیان دشمن.
کسان دیگری هم شاد می شوند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
7
22
آنها که دلشان از این حوادث به درد می آید از کنار آن با کتمان و پرخاش به قاصد خبر نمیگذرند، بلکه در پی علل و مسببین آن بر آمده، به اصلاح روشها و مدیریتهای معیوب و برکناری مدیران از تکرار آن جلوگیری میکنند. آنها که از این حوادث شادمان میشوند البته حسابشان جداست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
53
تنها بازار خودرو وسكه وزمين واپارتمان اشفته نيست كه متاسفانه همه مملكت اشفته هست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
4
49
به خانواده های این عزیزان تسلیت می گویم
انگار ما داریم با خودمان می جنگیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
11
37
دمتون گرم نمیخواد از کشور دفاع کنید فقط خودتونو نکشیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تو بشین همون آلمان برات خوبه.
هیچ اتفاق ناگواری هم برات نمیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بفهم که داری چی میگی ناشناس از آلمان
آره از کشورمون دفاع میکنیم تا آخرین لحظه ی خون.
اونشم به افراد بیگانه ای مثل شما ربط نداره.
شما با این متنا آتیش میگیرن، و این آتیش رو شعله ور تر می کنیم.
حالا خواهی دید.
Nima
|
Canada
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
10
40
بودجه های کشور صرف امور نظامی می شود نتیجه آن خطا، خشونت، کشتار داخلی و خارجی.
جنگ افروزی را کنار بگذارید به اقتصاد و معیشیت بها دهید.
همش در فکر امنیتی کردن، اطلاعاتی کردن، ترسیدن و ترساندن هستید.
متاسفانه بخشی از انسان همین است آمیزه ای از درنده خویی که در قالب سلاح و جنگ درآمده، کسی هم شجاعت نقد آن را ندارد.

بجای موشک و جنگ و انرژی هسته ای نیروی نظامی به فکر علم و تکنولوژی و تولید اشتغالزایی باشید.
هویت گرایی نتیجه ای جز خشونت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
از کانادا چه خبر؟ ماسک پیدا میشه؟ غذای گرم دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
واسه خودت خیال بافی کردی و نظر دادی که یه چیزی گفته باشی ؟ مگه بودجه کشور ما چقدر هست و چقدرش رو تامین میکنن که به اینم نظر میدی ؟یه نگاه به بودجه کشورها بنداز و بعدش بیا نظر بده
وقتی امنیت نباشه هیچی ارزش نداره .
نه اقتصاد و نه علم و نه هیچ چیز دیگه
معیشت هم در جایی که امنیت نباشه نابود میشه مثل سوریه مثل افغانستان و پاکستان
میثاق2
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آخه نادان، پس موشکی که رفت مدار بالای 425 کیلومتری فضا مگر علم نیست. اینهمه پهباد نظامی که ساخته شده وچشم ایرانی را به نقاط مهم کشور روشن کرده واز حریممان دفاع کرده این علم نیست. اینکه موشکهای نقطه زن پدر آمریکائی را درآورده و وحشت تو دلشون انداخته این علم نیست . پس به نظرتو علم چیه؟حتما" نوکری و محتاج بودن برای خریدن فشنگ از آمریکا وانگلیسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
وقتی در مورد یک موضوع اطلاع و دانش کافی نداری
اعلام نظر نکن
این حرفای شما و امثال شما همش دروغه
سپهبد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آخه اون ماهواره ی نور که رفت فضا.
اون موشک ها، نفربرها، بالگردها، پهپادها و....
علم نیست...
پس چیه.
اگه اینا با استفاده از علم درست نمیشن پس از چی میشن
???
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
همين حرفها رو به اميركبير هم مي زندن كه قواي نظامي مي خواهيم چكار. بودجه نظامي ايران به نسبت جمعيت جز كمترين بودجه هاي دنياست بيدار شو از 11 هزار كيلومتر كشورت امدن 50 پايگاه دروت زدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
8
45
اصرار مرض گونه بر خودکفایی در ساخت همه چیز، نتیجه اش جز حراج کیفیت در همه تولیدات داخلی نیست. بجای ساخت همه چیز، باید بر اساس توانمندیهای واقعی و نه خیالی، در چند عرصه روشن، قوی و موثر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خدايا هيچ گاه اين تفكر را بر كشور ما قالب نكن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
10
8
شما که پخش نمی کنی
چه بنویسم
ای ‌وای ی ی ی ی ی ی ی ی ....... .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
هر جا به نظر مخالف برسن منتشر نمی کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
6
36
امان از دشمن فرضی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
19
5
سلبریتی های عزیز بشتابید برای فراخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
9
41
خوبه رزمایشه.اگه جنگ واقعی باشه فکر کنم بیشتر باید حواسمون به خودمون باشه
ایرن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
6
36
سال شروع نشده داغدار شدیم ایران نفرین شده خدایا خسته شدیم از شنیدن اخبار وحوادث بد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ایران نفرین شده .
ایران من عذادار شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
آخه کی میخواد کشور ما رو نفرین کنه.
غلط کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
به جز پخش کردن شایعه و داد و فریاد تا حالا چه کار برای ایران کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آخه کی میخواد کشور پر افتخار ما رو نفرین کنه.
آخه مگه آمریکا و امثالش مثل انگلیس و اسرائیل و آل سعود می خوان
اینا همش ترس دارن از کشور ما جرات ندارن دست درازی کنن.
این حرفای چرت رو بزار کنار، برو پی کارت
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
از دیدگاه فرهنگ فولکوریک ایران باستان نفرین افراطی
"مرگ بر این مرگ بر ان" ممکن است به نفرین کننده برگردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
9
34
هم این که تا حالا اشتباها کشته نشدیم خدا رو شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
مراقب باشید. شاید از حرف مفت زدن خفه بشید. اون هم خودش یه نوع مردنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
11
35
كاش اشتباهي در حمله ما به عين الأسد ،امريكا هم همينقدر تلفات ميداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
موشک زدن به عین الاسد اشتباه نبود .
آمریکا هم تلفات داد ، اما صدایش را در نیاورد .
این حمله فقط انتقام بود .
آن هم انتقام فردی بزرگ ، یک انتقام سخت
این حمله ی موشکی فقط یک جواب بود .
یک جواب سخت به آمریکایی ها .
حالا هم ادامه دارد ....
# ما تا آخر ایستاده ایم .
یا حسین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
حمله عین الاسد
اشتباه نبود.
بلکه یک انتقام سخت بود.
آخه این حرف درستیه که میگی
حمله ی ما به عین الاسد اشتباه بود.

که هنوزم این انتقام ادامه داره.
یه عده میان میگن اشتباه بود.
ما مردم باید درست قضاوت کنیم.
هر کس طرفدار حقه یا علی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
شاید هم داده. حرف ترامپ رو باور نمی کنی که؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
چرت نگو تو اگه از کجا میدونی آمریکا تلفات نداده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بله تلفات امريكا در حد چی بود ....
شما چقدر ساده اي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
باشه ....
تو از كجا ميدوني امريكا تلفات داده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
در ضمن براي موجه نشان دادن خودتون نيازي نيست به اينهمه توجیح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
كجا ايستاده اي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
شايد
نه حرف رسانه ملي شريف و راستگو را باور كنم؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اشتباه محاسباتي در تمرين؟؟
واي به حال ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
چی میگی برای خودت ناشناس فکر کن،بعد بگو
ببین کجا ایستاده است.
معلومه دیگه.
چرا اینقذر مبهم حرف می زنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
پشت کشورمون ایستادیم.
اگه فکر می کردی میفهمیدی.
کاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
4
قبل از هر چیز باید به خانواده دلاوران دریائی که حافظ امنیت مملکت هستند تسلیت گفت. اما تکرار حوادث این چنین هم زنگ خطر دارد. مانور های نظامی برای تعیین قدرت تخریب جنگنده ها نیست. این قدرت را می‌توان از ظروف دیگر هم تعیین کرد. مانور نظامی به منظور تقویت قدرت تشخیص است. تشخیص جنگنده دوست از دشمن، تشخیص جغرافیائی موقعیت دشمن و تشخیص نحوه مقابله با آن. کافی نیست که بگوئیم این اتفاقات در مانور ها می افتد و از آن به سادگی یا از ترس تخریب تبلیغاتی دشمن بگذریم. باید مسئله دقیقا بررسی بشود و نکات منفی روشن بشود و مطمئن شد که عوامل چنین حوادثی از بین رفته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مطمئنا ارتش موضوع رو بررسي مي كنه تا جلوي اشتباه رو بگيره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
18
آدم یاد مهران مدیری تو سریال برره میفته که از دشمن فرضی هم شکست خورده بودن این که مانوربوده این همه شهید وای به جنگ واقعی ما داریم خودزنی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
زندگي پراز خطره . آمار مرگ و مير تصادفات رانندگي رو ببينيد .
سپهبد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
12
7
دوستان به جایی که اینقدر طلب کار باشیم ، به جای این که این قدر گله کنیم باید مدیون باشیم مدیون شهدا .
باید بدهکار باشیم ، بدهکار شهدا .
شهدا رفتند تا بمانیم .
هر چقدر قیمت این لحظه ها تلخ است ، اشک آور است .
قیمت این لحظه ها طاقت فرساست .
اما چه میشود کرد .
باز هم درود بر غیرت آن شهیدانی که جانشان را در راه کشور عزیز و پر افتخار خود دادند .
ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم ....
یا علی مدد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
واقعا حرف شما کاملا درسته دوست عزیز
من با شما موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
15
خدا نکنه درگیر جنگ واقعی بشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
4
19
جان جوانان را به بازی گرفته اید ، شما فقط با دشمن فرضی در حال جنگ و کشته دادن هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ايران سالهاي ساله كه مانور جنگي برگزار مي كنه . و كمترين تلفات رو در اين مانورها داشته . لطفا قدري منصفانه قضاوت كنيد . هرچند كه ريخته شدن خون يك عزيز هموطن هم درد آوره
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
4
8
متاسفم و تسلیت عرض می کنم.
چی بگم که نگفتنم بهتر است
...
کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
11
به نظر برخی کارشناسان علاج پیشگیری قبل از تکرار اتفاقات مشابه "زدن مسافران در اسمان "و اشتباه نسبت به ناو خودی.
"ادغام سپاه در ارتش کلاسیک" است , که دانش افزایی و نواموزی مهارت ها منظم تر زیر نظر متخصص ها جدی تر انجام می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آفرین کاملا درسته
میثاق2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
4
متاسفانه هم در جناح چپ وهم جناح راست کسانی هستند که ذره ای ... توی وجودشان نیست ایکاش کمی وطن پرستی را از دشمنان این مملکت یاد می گرفتند واینقدر تخریب توی برنامه اشان نبود معمولا" توی تمامی تمرینات نظامی اتفاقاتی تلخ نا خواسته رخ میده ولی همین اتفاقات تلخ باعث تجربه وبه وجود آمدن تجارب فراوان برای نیروهای نظامی خواهد شد. کسانی که همش دنبال بهانه گیری و ایجاد ناامیدی در دل مردم هستند ذره ای در وجودشان وطن پرستی نیست وفقط خواهان تخریبند ولی ادای آدمای دل نازک را درمی آورند که مثلا دلشان برای جوانان این آب وخاک می سوزد در صورتی که رفتار وعملکردشان مخالف آرمانهای شهدای این حادثه وحوادث اینچنینی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اون کسایی که میان در این سایت های مربوط پیامای الکی میدن.
اینها همه شون وطن فروش هستند، اینا رو میفرستن با نام و عکس کشور اما با اسم هایی ناشناس.
اینها را می فرستن تا بیایند و ذهن مردم را نسبت به دلیر مردان نظامی ایران عزیز بد کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تجارب؟؟!
انهم به قيمتكشته شدن اينهمه نظامي (با ارزش)
كه سواي جان عزيزشان براي هر كدام چندين سال و چقدر هزينه شده كه كار بلد بشن
خوب دقت كن:
خطاي محاسباتي
براي كسي كه اين ها را محاسبه كرده يعني دو دو تا
براي ما كه خود را قدرت نظامي برتر منطقه ميدانيم،ممنون ميشوم از اين اتفاق فقط يكي را براي كشور هاي ديگر مثال بزن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقای ناشناس نمونه خارجی می خواهی عربستان تو یمن چندین بار نیروهای خودش رو هدف گرفته فقط اونا صداش رو در نمیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اقاي مهدي
جالب بود
يعني شما فكر ميكني عربستان تو خاك يمن داره مانور برگزار ميكنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
6
4
از سايت آفتاب تقاضا دارم آمار موارد مشابه كه براي كشورهاي ديگر اتفاق افتاده را خبر رساني كنيد تا اين حادثه با توجه به جنگ رواني ايجاد شده باعث تضعيف ارتش عزيز نشود
ممنون.
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
9
انگار نفرین کرده اند ، این خاک اجدادی را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
5
باعرض تسلیت به ایران زمین همیشه داغ دار و تمام نیروهای مسلح مردمی ارتش ایران زمین و تمام خانواده های داغ دار ایران باز سیاه پوش حوادث ناگوار شد باز خبر و حادثه‌ای تلخ نمیدونم چطور بیان کنم و چطور تسلیت بگم تا غم به این بزرگی رو بیان کنم ایرانم تسلیت عرض می کنم غم آخرت باشه
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
3
برادران هموطن همديگرو بخاطر نوشتن چند پيام تو سايت متهم نكنيد و نسبت هاي زشت به هم نديد . همه ايرانيها وطنشونو دوست دارن و سعادت هموطنانشونو ميخوان . حتي اونهايي كه خارج از ايران زندگي مي كنن . غير از عده اي انگشت شمار كه خودشونو فروختن و به ملت خودشون خيانت مي كنن كه اونم تو همه كشور ها هست . حادثه اخير هم اشك به چشم همه مردم آورده . اگه كسي چيزي ميگه بخاطر خوشحالي نيست بلكه از روي شدت ناراحتيه . عزيزاني كه خيلي ناراحت شدن كه البته حق هم دارن ،بدونن كه آمار تلفات در مانورهاي جنگي در ايران خيلي پايين بوده و تقريبا كمترين اشتباهات رو داشتن . ما براي از دست رفتگان طلب علو درجات از خداوند داريم و براي ارتش و سپاه آرزوي توفيق روز افزون .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
22
ناو های خودمون را اینجوری می زنیم ببین با ناو های دشمن چکار می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اونا رو می‌فرستیم مریخ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
12
6
درودبرتمامی شهدای ایران عزیزودرودبرشهدای نیروی دریایی ارتش،ازاون دوستانی که زحمات نیروهای مسلح روبه همین راحتی زیرسوال میبرن میخوام فقط بگم واقعایک دقیقه اون سلولهای خاکستریتون به کارگرفتیدببینیدامنیتی که داریم مدیون چه کسانی هستیم اخه چراتوکاری که تخصص نداریداظهارنطرمیکنیدمانورنظامی یعنی تمرین جنگ ودرتمامی ارتش های دنیااین اتقاقات میوفته بریدمطالعه کنیدمیبینیدکه دررده دسته،گروهان،گردان،تیپ،لشکر،نیرو،ارتش ویانیروهای مسلح درهررزمایش به ترتیب تاچندنفرتلفات دادن عادی هست وای بروطن فروشان وای برخائنین
بنده خداي ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
4
توی نیروی هوایی وقتی میخواستند آموزش توپ ضدهوایی بدهند و تمرین تیراندازی با توپ را انجام دهند معمولا یک هواپیما یک هدف متحرکی را یدک میکشید و بعد از قرارگرفتن هدف مربوطه در تیر رس فرمان آتش صادر میشد.بیاد ندارم تابحال شنیده شده باشه که در این تمرینات خود هواپیما ساقط شده باشه.فرقش اینه که اون توپ ضدهوایی بود و این موشک هدایت شونده پیشرفته کروز!! انتظار اینه که موقع کار با ابزار و ادوات پیشرفته که دقت بسیار بیشتری در برخورد به هدف دارند دقت صدها مرتبه بیشتر در شلیک آن بسوی هدف داشته باشند خصوصا جاییکه حفظ جان تعداد زیادی هموطن در میان باشد.اشتباه و خطای انسانی این روزها داره اوج میگیره و عدم قاطعیت در موضوع حفظ جان مردم عزیز در هر لباسی میتونه باعث بروز اشتباهات بزرگتر بشه.وقتی این اشتباهات تکرار بشه سطح اعتماد به کارکرد این تسلیحات و یا کاربران آن پایین میاد و این خودش یعنی عدم امنیت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
1
بحث را درست بنویس(بحس غلط است)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین