کد خبر: ۶۵۰۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

شایعه است: تخلیه منازل مسکونی شرق تهران بخاطر زلزله

وقوع ناگهانی زلزله در تهران و توجه بیشتر مردم به اخبار و اطلاعات در فضای سایبری، شایعه‌پردازان را بر آن داشت تا با انتشار اخبار دروغین در صدر اخبار قرار گیرند و دیده شوند، خبر تخلیه منازل مسکونی در شرق تهران از این موارد است که خیلی زود به وسیله مسوولان ذیربط تکذیب شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۴۸ دقیقه بامداد، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در کانون دماوند و گسل مشا استان تهران را لرزاند که با وقوع این حادثه ستاد مدیریت بحران به حالت آماده باش درآمد و مردم به خیابان‌ها و بوستان‌ها رفته و شب را بیرون از منازل به سر بردند.

با گذشت ۴۸ ساعت از وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری وقوع ۱۰۰ پس لرزه دیگر به وسیله زلزله نگاری به ثبت رسیده است و همچنان ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

شایعه است: تخلیه منازل مسکونی شرق تهران بخاطر زلزله

شایعه: از ۲۱ اردیبهشت ماه شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده که مردم شرق استان تهران برای تأمین جانی خود منازل مسکونی خود را باید تخلیه کنند.

پاسخ شایعه: مهدی حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در این خصوص اظهار داشت: وقوع زمین لرزه‌های متعدد در چند شب اخیر سبب ایجاد نگرانی در بین مردم و بیرون آمدن آن‌ها از منازل در نیمه‌های شب شد، به همین منظور، حسب دستور استاندار تهران تدابیری اندیشیده و یک اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت اسکان ۲۰۰ خانوار را مهیا کردیم.

وی با بیان اینکه این اردوگاه اسکان اضطراری موقت بوده و هیچ گونه پیش بینی و رسیدن به یک دلیل قاطع مبنی بر وقوع اتفاقی خاص وجود ندارد گفت: شرایط مدیریتی در حوزه بحران اجازه می‌دهد تا پیش بینی لازم را برای بهترین و بدترین شرایط داشته باشیم و امیدواریم در بهترین شرایط پس لرزه‌ها پایان یافته و شرایط آرام در شهرستان برقرار شود؛ علی رغم این موضوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست و در صورتی که وضعیتی دیگر به وجود آید باید آمادگی کامل را به منظور ارائه خدمات داشته باشیم.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در خصوص شایعات اظهار داشت: درخواست از مردم برای تخلیه خانه‌های مسکونی صحت ندارد و از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست افزود: هرگونه هشدار از سوی مسئولان محلی به مردم برای تخلیه خانه‌های مسکونی کذب است و اطلاع رسانی به مردم در مواقع ضروری از طریق مراجع رسمی صورت خواهد گرفت و بنا بر زلزله بامداد جمعه دستگاه‌های امدادی و خدماتی تا فردا در آماده باش هستند.

عباس صفری شهردار دماوند نیز عنوان داشت: متأسفانه در سطح شهر شایعه شده که شهرداری و آتش‌نشانی رودهن اعلام وضعیت خطر کرده که این موضوع صحت ندارد. آتش‌نشانی شهرداری رودهن مثل همیشه در حالت آماده‌باش و خدمت‌رسانی به شما همشهریان عزیز می‌باشد و هیچ چگونه اطلاعیه‌ای صادر نشده، لذا از مردم و شهروندان می‌خواهیم که خونسردی خود را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
بدرودپایتخت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین