کد خبر: ۶۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

تعویق مراسم تحلیف دولت جدید رژیم صهیونیستی به دلیل سفر پامپئو

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا 13 ماه مه (24 اردیبهشت) به منظور بحث درباره اقدامات مشترک با رهبران دولت جدید اسرائیل برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا، به اسرائیل سفر خواهد کرد. او در این ملاقات همچنین قصد دارد در رابطه با مسائل امنیتی منطقه‌ای مرتبط با ایران با رهبران اسرائیل گفت‌وگو کند.
تعویق مراسم تحلیف دولت جدید رژیم صهیونیستی به دلیل سفر پامپئو
آفتاب‌‌نیوز :

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتس، رئییس کنست قرار بود روز چهارشنبه مراسم سوگند دولت جدید را برگزار کنند، اما به دلیل سفر مایک پامپئو که در همان روز صورت می‌گیرد، مراسم تحلیف به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طی این ملاقات، طرفین قرار است بر ایران و الحاق برنامه‌ریزی شده بخش‌هایی از کرانه باختری متمرکز شوند.

ملاقات پامپئو در پی توافقی که بین نتانیاهو و گانتس انجام شده رخ می‌دهد؛ توافقی که راه را برای ایجاد دولت در اسرائیل، آن هم پس از برگزاری سه انتخابات در کمتر از یک سال، هموار می‌کند.

روز ششم ماه مه، دیوان عالی اسرائیل به نتانیاهو اجازه تشکیل دولت جدید و ایجاد ائتلاف "لیکود" و "اتحاد آبی و سفید" را پس از گذشت ماه‌ها از تزلزل سیاسی او صادر کرد. این در حالی است که نتانیاهو با اتهام فساد روبه‌روست.

براساس توافق‌نامه ائتلاف، جایگاه نخست‌وزیر اسرائیل چرخشی خواهد شد. نیمه اول این دوره متعلق به نتانیاهو است، در حالی که گانتس در نیمه دوم این ائتلاف جایگزین او خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین