کد خبر: ۶۵۰۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۸۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور در توضیح آخرین وضعیت بروز و فوتی های ناشی از کووید۱۹ در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۸۵ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۷۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۶۰۱ هزار و ۳۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. بیش از ۷۰ درصد از موارد جدید شناسایی شده این بیماری، به صورت سرپایی و یا در بیماریابی فعال بوده است؛ به طوری که این موارد اغلب به دنبال بررسی و اخذ نمونه از افراد دارای تماس نزدیک با مبتلایان و همچنین افراد دارای علایم خفیف و متوسط این بیماری، شناسایی شده اند. کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارد و استان تهران نیز نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوبی ندارد. بر همین اساس در سراسر کشور و بویژه در این دو استان، رعایت و جدیت بیشتر در موارد فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و عمومی را درخواست داریم.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۵۸۱۳نفر تا۲۱اردیبهشت
2 آذربایجان غربی ۵۶ ۱۸۵نفر تا۲۱اردیبهشت ۱۵۴۲ ۳۳۶۸
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۸ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۲۶ ۵۸   ۶۵۲
7 بوشهر ۱۵ ۱۲ ۲۲۳ ۳۷۳
8 تهران ‭۲۵۳‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۳ ۲۸ ۴۲۴ ۴۶۲
10 خراسان جنوبی ۱۳ ۴۴ ۵۵۸ ۶۰۸
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۳۰‬ ۱۰۰ ۵۵۹ ۱۳۰۴
13 خوزستان ۱۷۱ ۲۹۷  ۳۳۷۴ ۴۶۳۰
14 زنجان ۷ ۱۱۳   ‭۱۰۶۸
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۲۳  ۵۹ ۴۰۲ ۸۶۷ 
17 فارس ۶۲ ۹۸ ۳۶۶۲ ۴۲۳۳
18 قزوین        
19 قم ۷۴      
20 کردستان ۵۰ ۱۳۵ ۱۰۲۲ ۱۸۷۳
21 کرمان ۴۵ ۵۸ ۴۱۶ ۱۰۱۳
22 کرمانشاه ۸۲ ۸۴   ۲۱۱۹
23 کهگیلویه و بویراحمد ۲ ۹   ۵۶۳ً
24 گلستان   ۳۲۰    
25 گیلان        
26 لرستان ۹۶ ۱۳۸ ۲۳۶۶ ۲۵۳۸
27 مازندران        
28 مرکزی ۶ ۱۶۱   ۱۷۸۰
29 هرمزگان ۵۹ ۳۰ ۴۱۳ ۱۳۷۱
30 همدان   ۱۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۸۹۸نفر تا۲۱اردیبهشت
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

ثبت ۱۷۱ مورد ابتلای جدید به کرونا در خوزستان/ فوتی‌ها ۲۹۷ مورد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ثبت ۱۷۱ مورد ابتلای جدید قطعی به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان خبر داد.

علی احسان پور بعد از ظهر دوشنبه ضمن اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در راستای کاهش ابتلاء به کرونا به دستور استاندار خوزستان، بیان کرد: امید می‌رود که در هفته‌های آینده شاهد کاهش موارد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان باشیم‌.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان متولی اصلی سلامت استان خوزستان و با بهره‌گیری از این فرصت، حجم گسترده‌ای از اقدامات بهداشتی و درمانی را برای مقابله با ویروس کرونا در دست اقدام دارد که از جمله این اقدامات می‌توان به فعال کردن کامل بیمارستان شهید نیاکی به عنوان بیمارستان معین بیماری کرونا ویروس در استان به منظور تقویت و پشتیبانی بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی، امیرکبیر، امیرالمؤمنین، سینا، ابوذر و رازی، تشدید بازرسی‌های بهداشتی در مراکز جمعیتی، ارائه آموزش‌های حضوری به اصنافی که مشمول تعطیلی در این ایام نیستند و کنترل مراکز ارائه خدمت به سالمندان و معتادان اشاره کرد.

احسان پور در رابطه با جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: با همکاری‌های همه‌جانبه استانداری تعداد آزمایشگاه‌های استان رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب این موارد جدید، شمار مبتلایان به چهار هزار و ۶۳۰ مورد افزایش یافته است که بطور کلی افزایش آمار را می‌توان نتیجه افزایش نمونه‌گیری‌ها و بیماریابی مطلوب‌تر دانست.  در حال حاضر ۵۵۹ مورد قطعی ابتلاء در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و تاکنون سه هزار و ۳۷۴ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار جان خود را از دست داده‌اند تا به این صورت شمار فوت‌شدگان به ۲۹۷ مورد در استان افزایش یابد.

شناسایی ۵۰ بیمار جدید کرونایی در کردستان/سیر صعودی مبتلایان به کرونا در سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون یک هزار و ۸۷۳ نفر در استان مبتلا شده‌اند.

فرزین رضاعی آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان را در سنندج ۵۲۳ نفر، سقز ۴۰۴ نفر، بانه ۲۲۱ نفر، قروه ۱۵۸ نفر، دیواندره ۱۳۸ نفر، مریوان ۱۱۲ نفر، بیجار۱۰۹ نفر، کامیاران ۹۶ نفر، دهگلان ۸۶ نفر و سروآباد ۲۶ نفر عنوان کرد. از ابتدا شیوع این ویروس تاکنون پنج هزار و ۷۴۳ نمونه آزمایشگاهی در استان انجام شده است که یک هزار و ۸۷۳ مورد از این تعداد مثبت، سه هزار و ۶۵۳ مورد منفی و ۲۱۷ مورد اعلام نشده است.

رضاعی از فوت ۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ نفر در سقز، ۳۰ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۹ نفر، در کامیاران و بیجار در هرکدام ۹ نفر، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

وی با اشاره به بهبودی یک هزار و ۲۲ بیمار کرونایی در استان از ابتدا تاکنون خطاب به شهروندان اظهار کرد: با رعایت فاصله هوشمند اجتماعی، ماندن در خانه و عدم تجمع‌های غیر ضروری در اماکن عمومی زنجیره کرونا را قطع کنید.

شمار مبتلایان کرونا در فارس به 4233 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۹۵۱ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۶۲ مورد مثبت اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: با شناسایی ۶۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۲۳۳ مورد رسیده است. از مجموع ۶۲ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد مربوط به شیراز؛ ۴ مورد کوار؛ ۳ مورد زرین دشت؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در چهار روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان ها و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۶۶۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از مردم فهیم استان به پاس همکاری با خادمان سلامت در مبارزه با کروناویروس تاکید کرد: یررسی ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸۶۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۸۶۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: تا ظهر امروز موارد مثبت آزمایشگاهی کووید -۱۹ در سیستان و بلوچستان با ۲۳ مورد افزایش به ۸۶۷ نفر رسید.

وی افزود: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا در استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۴۰۲ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: متأسفانه آمار متوفیان این استان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا به ۵۹ نفر رسید. تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا می‌باشند نیز تا این روز در استان سیستان و بلوچستان به ۲۶۰۶ نفر رسیده است. خوشبختانه ٢۱۹۲ نفر از مجموع بیماران تنفسی حاد نیز از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند و متأسفانه ۲۶۵ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان شمالی ۳ رقمی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد و گفت: تعداد جان باختگان کرونا در خراسان شمالی ۳ رقمی شد.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی گفت: متأسفانه موارد بستری در بیمارستان به دلیل بیماری کووید ۱۹ در استان رو به افزایش است. اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخصوص در صنوف ضروری است. تغییر رفتار افراد در سطح جامعه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نگران کننده است و کار ما را مشکل تر می‌کند.

وی با بیان اینکه بیماران با حال و شرایط بدتری مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: آمار مراجعه کنندگان در بجنورد نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بالاتر است، اما طی روزهای اخیر بیشتر مراجعه کنندگان از رازوجرگلان و مانه و سملقان هستند که هشدار جدی برای فاصله گذاری اجتماعی را می‌طلبد. به منظور کنترل بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهرها و روستاها ضروری است و باید جدی تلقی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۲ اردیبهشت، ۱۳۰۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۶۱۱ نفر، شیروان ۱۶۶ نفر، فاروج ۸۹ نفر، مانه و سملقان ۱۱۹ نفر، جاجرم ۴۲ نفر، گرمه ۳۲ نفر، راز و جرگلان ۸۲ نفر و اسفراین ۱۶۳ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۵۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: آزمایش ۱۷۳۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۵ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

تعداد مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی به ۶۰۸ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۱۳ مورد ابتلاء جدید به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان در استان به ۶۰۸ نفر رسید.

کامبیز مهدی زاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۸۵ آزمایش تشخیص کرونا انجام شده، ۷۲ مورد منفی و ۱۳ مورد مثبت بوده است. از تعداد مبتلایان امروز هشت مورد در درمیان، سه مورد در زیرکوه و دو مورد در بیرجند شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشته‌ایم، عنوان کرد: تعداد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا در استان همچنان ۴۴ نفر است.

مهدی زاده از انجام چهار هزار و ۱۶ نمونه آزمایش تشخیص کرونا در استان از ابتدای شیوع خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۰۸ آزمایش مثبت و سه هزار و ۴۰۸ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، بیان کرد: از مجموع مبتلایان ۵۵۸ نفر بهبود و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان خبرداد و گفت: طی۲۴ ساعت گذشته ۷نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در این استان افزوده شده است.

پرویز قزلباش با اشاره به روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در این استان افزوده شده است. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۳ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و۶۸ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

۱۵ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۵ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری پیش‌ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۳۷۳ نفر است که از این تعداد ۲۱۳ مرد و ۱۶۰ زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۵ مورد مثبت جدید، ۷ مورد در دیلم، ۴ مورد در بوشهر و ۴ مورد در دشتستان که همه بیماران در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده‌اند. ۷ بیمار جدید شهرستان دیلم ۶ نفر آن‌ها از یک خانواده بوده و سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و بیمار دیگر نیز آقایی ۲۰ ساله بوده که همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.چهار بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۳۹ و ۳۸ ساله و خانم‌هایی ۵۰ و ۴۲ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی بیان کرد: چهار بیمار جدید شهرستان دشتستان نیز آقایی ۴۰ ساله سابقه سفر به استان‌های آلوده، آقایی ۶۳ ساله سابقه تماس با مورد مثبت که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و دو خانم ۶۹ و ۴۹ ساله که برای گذراندن طول دوره درمان بستری هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۷۳ نفر) تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۳۲ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۶ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند. یکی از علت‌های افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر در روزهای گذشته شناسایی خوشه‌های محلی است. دورهمی‌ها، رفت‌وآمدهای خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۶۵۲ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۶۵۲ نفر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 26 مورد جدید کرونا در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۶۵۲ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۵۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: متأسفانه در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان هستیم و این امر نشان دهنده عدم رعایت اصول و نکات بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم است.

وی با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد؛ از عموم مردم شریف استان خواست که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

شناسایی ۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر دوشنبه با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک‌هزار و ۳۲۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی سه هزار و ۱۸۷ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۴۲۴ نفر بوده است.تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۲۶ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات سه بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۴۶۲ نفر می‌باشد. خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان همان ۲۸ نفر است.

شناسایی ۶ مورد جدید کرونا مثبت در استان مرکزی

از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۶مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۶مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۷۸۰ نفر رسیده است. در حال حاضر فقط ۱۴ مورد بستری بیمار مبتلا به کرونا در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۸ بیمار در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک ۳ مورد در ساوه دو مورد در خمین و یک مورد نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) محلات بستری می باشد. در۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان نداشته ایم و تعداد فوتی های این بیماری از زمان شیوع تاکنون همان ۱۶۱ نفر می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ۶مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد مربوط به شهرستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۱مورد هم مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه بوده است.

افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به ابتلا به کرونا به مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ نفر مشکوک ابتلا به بیماری کرونا یا مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی قم پذیرش شدند که از این تعداد ۴۵ نفر در بخش‌های بیمارستانی بستری شدند.

دکتر قدیر با اعلام این خبر گفت: مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شدند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۹ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۶۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۵۰ نفر آن‌ها بدحال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته نگران کننده بوده و از همشهریان تقاضا میکنیم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تجمع خودداری کنند.
دکتر قدیر افزود: شاهد این هستیم که علیرغم هشدار‌های مکرر، متاسفانه همچنان مهمانی‌های بعد از افطار و تجمع مردم در مراکز اغذیه فروشی، نانوایی ها، بستنی فروشی‌ها و عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی زیاد است و ممکن است بار دیگر وضعیت استان را به حالت قرمز برگرداند.

۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در هرمزگان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۵۹ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۱۳۷۱ نفر رسید.

حسین فرشیدی دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۶۹۸ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۴۴۱ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۸۱ نفر همچنان بستری، ۵۲ نفر ایزوله، ۱۷ نفر در آی. سی. یو و ۱۷ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند. ۹ هزار و ۹۴ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۱۳۷۱ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان تا کنون ۳۰ نفر بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۱۳ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۸۹۴ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، ۱۳ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۲۱ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند. تعداد ۵۹ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۴۷ نفر از شهرستان بندرعباس، ۲ نفر از حاجی آباد، ۱ نفر از جاسک، ۸ نفر از میناب، یک نفر از پارسیان به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابرازداشت: متأسفانه طی ۴۸ ساعت گذشته دو مورد مثبت جدید در ساکنین سیریک که از خارج کشور وارد شده بودند، کشف شد. این افراد در بدو ورود به کشور تست و شناسایی شدند که باید دو هفته در منزل قرنطینه باشند. جابجایی بین شهرها فوق العاده خطرناک است، افرادی که بین شهرها جابجا شده یا اینکه از خارج کشور وارد می‌شوند، حتماً توصیه‌ها را رعایت کنند و دو هفته در قرنطینه باشند.

به گفته فرشیدی، کسانی که در قرنطینه بسر می‌برند، خوب می‌دانند که برای حفظ سلامت خود باید توصیه‌ها را رعایت کنند و از پذیرش میهمان خودداری کنند، رعایت این مهم برای سلامت خانواده و سلامت اطرافیان ضروری است.فاصله گذاری فیزیکی یک اصل مهم است که اگر رعایت نشود، مجبوریم قرنطینه شهری و کنترل رفت و آمدهای برون شهری را تشدید کنیم و محدودیت‌های بیشتری برای مردم قائل شویم.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۱۰۱۵، میناب با ۱۲۶، کیش با ۵۴، قشم ۴۶، حاجی‌آباد با ۴۶، بندرلنگه با ۳۰، رودان با ۲۰، پارسیان با ۱۳، بندر خمیر با ۹، بستک ۷، جاسک ۳ و سیریک با ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

تأیید ۸۲ مورد جدید ابتلاء به کرونا در کرمانشاه

با ثبت ۸۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان کرمانشاه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به دو هزار و ۱۱۹ نفر رسید

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان کرمانشاه تأیید شد که پنج نفر از آن‌ها را بیماران بستری در بیمارستان تشکیل می‌دهد.

محمدی در ادمه با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه به دو هزار و ۱۱۹ نفر رسیده است افزود از این تعداد ۶۲۲ نفر تحت مراقب بیمارستانی قرار دارند و یک هزار و ۴۹۷ نفر نیز به صورت سرپایی مورد آزمایش قرار گرفتند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی همچنین از جانباختن ۸۴ نفر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تاکنون سه هزار و ۵۸ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که تاکنون دو هزار و ۸۲۶ نفر ترخیص شده است. در حال حاضر ۱۴۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان از مرز هزار نفر گذشت

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان کرمان گفت: از مجموع ۳۰۰ مورد آزمایش گرفته شده ۴۵ مورد مبتلا به کووید ۱۹ بوده که با این آمار مجموع مبتلایان به کرونا در استان کرمان به هزار و ۱۳ مورد رسیده است. مبتلایان به کرونا در استان

شفیعی افزود: با ترخیص ۵ نفر از بیمارستان‌ها آمار ترخیص شده‌ها در مجموع به ۴۱۶ نفر رسیده است.

وی در خصوص فوتی‌ها هم گفت: متاسفانه دیروز یک مورد فوتی نیز داشته‌ایم(۵۸نفر). گرچه اپیدمی در حال ثبات قرار دارد، اما این شرایط شکننده است و اگر رعایت نشود شاید محدودیت‌ها برگردد.

ابتلای ۹۶ نفر در لرستان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

تاکنون ۱۳۸ بیمار کرونایی در لرستان فوت کرده است.

دکتر نیکبخت گفت: از ۸۲۰ نمونه ارسالی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا اضافه شد و یک نفر جان باخت.تعداد مبتلایان به کرونا به ۲ هزار و ۵۳۸ نفر رسید.۳۴ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت هستند. ۲ هزار و ۳۶۶ نفر هم بهبود یافته اند.

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‎‌غربی به ۳۳۱۲ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۳ هزار و ۳۱۲ نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و ۵۲۰ نفر بهبود یافته‌اند.

جواد آقازاده با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی از تعداد ۳۹۲ مورد جدید آزمایش گرفته شده است، ۵۱ مورد مثبت جدید شناسایی شد که در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۳ هزار و ۳۱۲ نفر رسید که از این تعداد یک هزار و ۵۲۰ مورد در استان بهبود یافته‌اند.

وی افزود: از تعداد ۵۱ مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۸ مورد آن از بیماران سرپایی و ۱۳ مورد آن بستری شده در بیمارستان‌های استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند که در مجموع تعداد بهبویافتگان در استان به یک هزار و ۵۲۰ مورد افزایش یافته است.

آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد: تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در ارومیه یک هزار و ۱۱۵ نفر، خوی ۶۲۰ نفر، میاندوآب ۳۲۳ نفر، بوکان ۲۳۶ نفر، مهاباد ۲۷۴ نفر، سلماس ۱۷۲ نفر، تکاب ۱۱۴ نفر، شاهین‌دژ ۹۴ نفر، نقده ۸۶ نفر، پیرانشهر ۶۷ نفر، ماکو ۴۶ نفر، اشنویه ۴۱ نفر، چایپاره ۳۷ نفر، سردشت ۲۹ نفر، شوط ۲۵ نفر، پلدشت ۱۹ نفر، چالددران ۱۴ نفر، گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ابتلا به ویروس کووید ۱۹ مانند دو روز گذشته وضعیت ثابتی است تاکید کرد: ویروس همچنان در داخل استان وجود دارد و نیاز هست همچنان پروتکل‌های بهداشتی به طور مخصوص در خوی و میاندوآب که به نظر کانون ویروس کرونا است به طور جدی رعایت شود.

سیر نزولی ابتلا به کرونا در گلستان

استاندار گلستان از سیر نزولی ابتلا به کرونا در گلستان خبر داد.

هادی حق شناس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: با وجود آنکه در سه روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در گلستان اندکی رو به افزایش بود، اما در مجموع روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان سیر نزولی دارد.

وی با قدردانی از زحمات کادر درمانی افزود: کادر درمان در ۸۰ روز گذشته با تمام قدرت برای خدمات دهی به بیماران کرونایی تلاش کردند که همین عامل در کنار همراهی مردم برای در خانه ماندن موجب شد سیر ابتلا به کرونا در گلستان همچنان نزولی باشد.

استاندار گلستان همچنین اعلام کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت فاصله فیزیکی و با حداکثر ۶ کارآموز فعالیت خود را از سر می‌گیرند و نیمی از هتل‌های استان هم فقط برای پذیرش مسافر مجاز به از سر گیری فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مجدد برخی مشاغل به دنبال جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا به کسب و کار‌های آسیب دیده هستیم، تاکید کرد: از سرگیری مشاغل باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

حق شناس به راه اندازی سامانه خدمات پزشکی و مشاوره رایگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیماران خاص در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند در این سامانه از مشاوره پزشکان استفاده می‌کنند و پزشکان در صورت نیاز، بیمار را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی در استان گلستان ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است افزود: اکنون ۲۲۰ نفر در مراکز درمانی گلستان بستری هستند، اما در روز‌های اوج کرونا یک هزار و ۲۶۰ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری بودند.

عبدالرضا فاضل ادامه داد: در حال حاضر ۵۶ بیمار گلستانی در آی. سی. یو بستری هستند و براساس برآورد پزشکان حدود ۸۰ درصد از این بیماران بد حال نیستند و احتمالاً در هفته آینده به بخش منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌های ما هفتگی است افزود: در شرایط فعلی مراوه تپه، گالیکش، گمیشان و رامیان در شرایط سفید قرار دارند، گرچه وضعیت سفید به معنای نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی نیست. در حال حاضر ۱۰ شهرستان دیگر استان گلستان در وضعیت زرد قرار دارند و برآورد ما این است در این هفته دو شهرستان دیگر نیز به وضعیت سفید بازگردند، اما شهر‌های بزرگ مانند گرگان و گنبدکاووس تا سه هفته آینده در وضعیت زرد قرار دارند و در این مناطق نمی‌توان برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی اقدام کرد. در ستاد ملی کرونا با حضور مقام معظم رهبری در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد تصمیم جدیدی گرفته می‌شود و پس از ارزیابی‌های انجام شده، نتیجه طی ۴۸ ساعت آینده توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به جز آزادشهر مراکز درمانی سایر شهرستان‌های گلستان بیمار کرونایی پذیرش می‌کنند گفت:بیماران مشکوک به کرونا در آزادشهر به بیمارستان گنبدکاووس مراجعه می‌کنند.

فاضل همچنین گفت: تست پی. سی. آر مورد تأیید وزارت بهداشت در سراسر مراکز دولتی استان‌ها در حال انجام است و در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ تست برای آزمایش تشخیص کرونا ارسال شده و از این میزان نتیجه تست کرونای یک هزار و ۳۰۰ گلستانی مثبت بوده است و از این تعداد ۳۲۰ نفر بر اثر کرونا فوت کردند. بر اساس آزمایش انجام شده از ۲۲۰ بیمار مشکوک به کرونا که در گلستان بستری هستند نتیجه تست کرونای حدود ۴۰ درصد بیماران بستری مثبت اعلام شده است. در حال حاضر یک نوع تست دیگر به نام تست سرولوژیکی نیز در قالب کیت در مراکز خصوصی گلستان ارائه می‌شود، اما هنوز تأییدیه قطعی برای انجام این تست در مراکز دولتی صادر نشده است و افرادی که به کرونا مبتلا شدند و بدن آن‌ها در برابر این ویروس ایمن شده باشد در این تست مشخص می‌شوند.

۵۶ مورد جدید مثبت کرونا در آذربایجان غربی گزارش شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در ۲۱ اردیبهشت ماه در استان از میان ۲۵۴آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، نتیجه ۵۶نفر مثبت گزارش شده است.

جواد آقازاده دوشنبه شب در نشست هم اندیشی با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در ۲۱ اردیبهشت امسال، ۲۵۴ مورد از نظر ابتلاء به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد ۵۶ مورد مثبت گزارش شد.

وی آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان غربی به ۳۳۶۸ مورد بیان کرد و اظهارکرد: تا به این تاریخ ۱۵۴۲ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

آقازاده آمار مبتلایان جدید در استان را ارومیه ۱۰ نفر، خوی ۱۹، سلماس ۸، ماکو یک، مهاباد ۱۴و میاندوآب ۴ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: رعایت فاصله اجتماعی و هوشمند برای قطع زنجیره کرونا ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وضعیت ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ مانند دو روز گذشته وضعیت ثابتی است تاکید کرد: ویروس همچنان در داخل استان وجود دارد و نیاز هست همچنان پروتکل‌های بهداشتی به طور مخصوص در خوی و میاندوآب که به نظر کانون ویروس کرونا است به طور جدی رعایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین