کد خبر: ۶۵۱۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

همتی: روند مثبت دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج/ بازگشت صادرات به روال سابق

رئیس کل بانک مرکزی از روند مثبت دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور خبر داد و گفت: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیر نفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می‌کند.
همتی: روند مثبت دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج/ بازگشت صادرات به روال سابق
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد: علیرغم همه مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه‌های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی‌ها و مراکز جابجایی ارز در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از طریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیرنفتی تامین شده است که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.

وی ادامه داد: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیر نفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می‌کند. در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیدا کرده است.

همتی همچنین اظهار کرد: جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش بینی بر مبنای واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذی‌نفعان مطرح می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان به مردم توصیه کرد: مردم این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخش‌های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک، ارز و طلا سرمایه گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را مجددا گوشزد کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
استاد مسلم دروغگویی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین