کد خبر: ۶۵۱۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

مهم ترین عامل بیماری و مرگ در سراسر جهان مشخص شد

نتایج یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد که سوء تغذیه عامل اصلی بیماری و مرگ در سراسر جهان است.
آفتاب‌‌نیوز :

تحلیل های جدید حاکی از آن است که برای مقابله با سوء تغذیه نیاز است تا سیستم های غذایی و بهداشتی جهان ترمیم شود؛ "تهدیدی فزاینده" که اکنون عامل اصلی بیماری و مرگ و میر در سطح جهان به حساب می آید.

"گزارش جهانی تغذیه ۲۰۲۰" نشان می دهد که به دلیل سیستم‌های کشاورزی که کالری را بر تغذیه مناسب ارجح می دانند و همچنین قیمت پایین غذاهای بسیار فرآوری شده، بیشتر مردم در سراسر جهان نمی‌توانند به مواد غذایی سالم دسترسی داشته باشند یا هزینه آن را تامین کنند. در بین یا داخل کشورها همچنان نابرابری وجود دارد.

مهم ترین عامل بیماری و مرگ در سراسر جهان مشخص شد

در این گزارش آمده است: از هر ۹ نفر در دنیا یک نفر گرسنه است یا به عبارت دیگر ۸۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند و این در حالیست که از هر سه نفر یک نفر دارای اضافه وزن یا چاقی است.

تعداد فزاینده ای از کشورها فشار مضاعف سوء تغذیه، چاقی و سایر بیماری های مرتبط با رژیم غذایی مانند دیابت، بیماری های قلبی-عروقی و سرطان را متحمل شده‌اند.

به گزارش نوشته روزنامه گاردین، ماه گذشته سازمان ملل هشدار داد که همه گیری بیماری کووید ۱۹ تعداد افرادی را که با گرسنگی مزمن مواجه می شوند دو برابر افزایش می دهد. همچنین افرادی که دچار سوء تغذیه هستند به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. همچنین چاقی و دیابت با پیامدهای منفی ناشی از همه گیری این بیماری همراه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین