کد خبر: ۶۵۱۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

حماس: کرانه باختری آتشفشان خفته است

جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) با ستایش مقاومت مردم و جوانان فلسطینی در جریان حمله صهیونیست‌های اشغالگر به شهرداری یعبد در جنوب جنین که منجر به هلاکت یک سرباز رژیم صهیونیستی شد اعلام کرد: کرانه باختری در مقابل برنامه‌های اشغالگران همانند آتشفشان خفته است که فوران خشم آن موجب هلاکت صهیونیست‌ها خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

حماس روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای که بر روی تارنمای این جنبش قرار گرفت، مقاومت مردم شهر یعبد در جریان تجاوز و حمله اشغالگرانه به شهرداری این شهر را عملیاتی قهرمانانه توصیف کرد و به هلاکت رسیدن یکی از نیروهای متجاوز صهیونیست را به مردم فلسطین تبریک گفت.

حماس در بیانیه خود به جوانان کرانه باختری و مقاومت آن‌ها که با سنگ و بمب دست ساز (کوکتل مولوتف) و گلوله‌های خود در حال مبارزه با اشغالگران صهیونیست هستند، درود فرستاد و افزود: این همان چیزی است که در کرانه مقاوم و شهدا (کرانه غربی) در انتظار اشغالگران است.

حماس: کرانه باختری آتشفشان خفته است

این جنبش تاکید کرد که کشته شدن یک سرباز رژیم صهیونیستی در شهر یعبد و به آتش کشیده شدن وسایل اشغالگران در جریان درگیری قهرمانانه نشان داد که کرانه باختری در مقابل اشغالگران و برنامه‌های آن‌ها آتشفشان ناآرام است.

حماس اضافه کرد: مردم قهرمان ما در رویارویی با پروژه‌های الحاق و برنامه توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی راه خود را ادامه خواهند داد و اشغالگران هزینه‌های حماقتشان برای امنیت خود و ساکنان سرزمین‌های اشغالی را پرداخت خواهند کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از ارتش این رژیم روز سه شنبه گزارش داد که یک سرباز اسرائیلی ۲۱ ساله به نام گروهبان یکم «عامیت بن ییگال» در جریان عملیات نظامیان برای دستگیری فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری بر اثر اصابت سنگ به سرش کشته شد.

«هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت که این سرباز از اعضای گردان شناسایی گولانی بود که عملیات دستگیری ۴ تن در روستای یعبد در غرب جنین در کرانه باختری را در دستور کار داشتند.

در حالیکه عملیات آن‌ها برای دستگیری فلسطینی‌ها به پایان رسیده بود و نیروها در حال خروج از روستا بودند ۱۰ نفر از جوانان فلسطینی در اعتراض به اقدام آن‌ها به سوی آنان سنگ پرتاب کردند که به گفته زیلبرمن یکی از سنگ‌ها به صورت مستقیم به سر این سرباز برخورد کرد و باعث مرگ وی شد.

هلاکت بن ییگال اولین تلفات ارتش اسرائیل در سال ۲۰۲۰ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین