کد خبر: ۶۵۱۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷

نهاد آمریکایی: حذف ترکیه روند تولید اف‌35 را مختل کرده است

یک نهاد آمریکایی در گزارشی نوشت که تصمیم کاخ سفید برای حذف ترکیه از روند تولید جنگنده اف-35 برنامه تولید این جنگنده را مختل کرده است.
نهاد آمریکایی: حذف ترکیه روند تولید اف‌35 را مختل کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

دیده‌بان کنگره در تحقیقی اعلام کرد که تصمیم آمریکا در اخراج ترکیه از پروژه تولید جنگنده‌های اف-35 روند تولید آن را با اختلال مواجه خواهد کرد.

دفتر حسابرسی دولت آمریکا نیز اعلام کرد در حالی که برنامه تولید جنگنده‌های اف-35 در مسیر تولید انبوه با هزینه پایین پیشرفت داشته، حذف ترکیه باعث بروز کمبودهایی در روند تولید این جنگنده شده است.

این نهاد دولتی اعلام کرد تصمیم ماه جولای 2019 دولت ترامپ برای اخراج ترکیه از روند تولید جنگنده اف-35 به دلیل تهیه سامانه دفاع موشکی اس-400 ریسک‌های تولید این جنگنده را پیچیده خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که برنامه تولید این جنگنده‌ها، منابع جدیدی را برای 1005 قطعه‌ای که توسط تامین کنندگان ترکیه‌ای تهیه می‌شد، شناسایی کرده اما ارزیابی می‌شود که در حال حاضر 15 قطعه کلیدی با نرح تولیدی که نیاز هست، تولید نشود.

دفتر حسابرسی دولت آمریکا با استناد به اطلاعات آژانس مدیریت قراردادهای وزارت دفاع آمریکا گفت پس از حذف ترکیه، برنامه تولید با افزایش تاخیر در تحویل قعطات هواپیما مواجه بوده و کمبود قطعه افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین