کد خبر: ۶۵۱۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

کرونا عامل افزایش مسمومیت با مواد شوینده و ضدعفونی کننده در آمریکا

مسمومیت‌های غیرعمدی در ایالات متحده ناشی از مصرف مواد شوینده و ضدعفونی در هفته‌های اخیر و پس از آن شدت گرفته که رئیس جمهوری این کشور گفت، آمریکایی‌ها می‌توانند برای درمان کرونا مواد ضدعفونی کننده تزریق و مصرف کنند!
کرونا عامل افزایش مسمومیت با مواد شوینده و ضدعفونی کننده در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجله تایم روز سه شنبه گزارش کرد که داده‌های مراکز کنترل سموم آمریکا نشان دهنده افزایش تماس‌ها با خطوط اورژانس و رسیدگی به مسمومیت ناشی از مصرف ضد عفونی کننده‌ها و شوینده‌هاست که در دو ماه گذشته بیشتر شده است.

بر اساس گزارش مراکز بیماری و کنترل و پیشگیری از عوارض و مرگ و میر آمریکا، مسمومیت تصادفی ناشی از مصرف مواد شوینده و ضد عفونی کننده از اول ژانویه تا ۳۱ مارس و پیش از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شدت یافته بود اما پس از این صحبت‌ها بود که نرخ صعودی زیادی یافت.

مسمومیت‌های تصادفی با مواد شوینده خانگی در ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۰ و در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۹، به ترتیب رشد پنج درصدی، ۱۷ و ۹۳ درصدی داشت. در پی صحبت‌های ترامپ، افزایش مسمومیت با مواد شوینده در آوریل ۲۰۲۰، در مقایسه با آوریل ۲۰۱۹، ۱۲۱ درصد رشد داشت.

ترامپ در جریان نشست نیروی ویژه مقابله با کروناویروس کاخ سفید در ۲۳ آوریل و زمانیکه مقام‌ها نتایج مطالعات دولت را درباره کروناویروس ارائه کردند، گفت، مردم می‌توانند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی مواد شوینده و ضدعفونی کننده را مصرف و تزریق کنند. اما یک روز بعد در نشست کاخ سفید به خبرنگاران گفت: من مسئول این نیستم که بعضی افراد حرف من را جدی گرفته و این مواد را استفاده کردند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین