کد خبر: ۶۵۱۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

فاز بعدی رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰؛ ناکامی‌های ترامپ درباره چین در تیررس بایدن

مشاور ارشد جو بایدن تاکید دارد که این معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در فاز بعدی رقابت نوامبر ۲۰۲۰ روی ناکامی‌های ترامپ در خصوص چین تمرکز خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، دونالد ترامپ از نارضایتی رو به افزایش آمریکایی‌ها علیه چین بر سر شیوع ویروس کرونا برای پشتیبانی از دومین حضورش در کاخ سفید استفاده و استدلال می‌کند که سخت‌تر از هر شخص دیگری پکن را هدف قرار می‌دهد.

جیک سالیوان، مشاور ارشد جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا می‌گوید، این‌ها صرفا سخنان تندی هستند که اصلا اقدامی درباره آن‌ها نشده است.

فاز بعدی رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰؛ ناکامی‌های ترامپ درباره چین در تیررس بایدن

سالیوان در مصاحبه‌ای گفت، کمپین بایدن برای بررسی می‌کند که چگونه دولت آتی به نحوی بهتر با چین تعامل کند و همچنان نشان خواهد داد که چقدر ترامپ در بحث رقابت اقتصادی و ژئوپلتیکی آمریکا عملکرد ضعیفی دارد.

سالیوان که یکی از مقام‌های دولت اوباما بود و تیم سیاست خارجی بایدن را هدایت می‌کند، گفت: جو بایدن قصد دارد دو کار انجام دهد؛ ترامپ را بابت یک سری ناکامی‌های فاجعه بار در رویکرد با چین مسؤول بداند و شکاف میان سخنان تند و عملکرد ضعیف را نشان دهد.

به گفته سالیوان، بایدن در رابطه با ویروس کرونا همچنان به انتقاد از ترامپ بابت ستایش مکرر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین ادامه می‌دهد، چرا که این رویه با وجود نگرانی‌های بین‌المللی درباره فقدان شفافیت چین از بابت عمق این بحران ادامه داشته است.

تیم جو بایدن در بحث ائتلاف‌های جهانی استدلال می‌کند که ترامپ با تضعیف روابط آمریکا با متحدان سنتی و کاهش نقش و نفوذ آمریکا در نهادهای بین‌المللی به چین کمک می‌کند.

کمپین بایدن در جریان جنگ تجاری با چین، روی این موضوع تمرکز خواهد کرد که آمریکایی‌ها در قبال بهای سنگینی که پرداخت می‌کنند، عواید چندانی ندارند.

این دو نامزد انتخاباتی در حال هزینه کردن میلیون‌ها دلار در آستانه انتخابات سوم نوامبر بابت تبلیغات کمپین هستند که دیگر مسائل مورد مناقشه با چین را هدف گرفته و فورا به نقطه کانونی رقابت ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
1
"دونالد ترامپ از نارضایتی رو به افزایش آمریکایی‌ها علیه چین بر سر شیوع ویروس کرونا برای پشتیبانی از دومین حضورش در کاخ سفید استفاده و استدلال می‌کند که سخت‌تر از هر شخص دیگری پکن را هدف قرار می‌دهد."
ظاهراً به نظر می رسد مدتی است که "آفتاب نیوز" متوجه شده همراهی با شبکه ابررسانه ای جهانی در گیر دادن به چین ، ناخواسته رسانه همراهی کننده را به کمپین طرفداران انتخاب شدن ترامپ مبدل می سازد. ولی بهتر است دقت شود ازآن سمت بام بایدون سقوط نکند. گرچه به قول چامسکی بایدن بی عقل بهتر از ترامپ دیوانه است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین