کد خبر: ۶۵۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

چند هزار قانون در ایران وجود دارد؟

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۲ هزار قانون در کشور وجود دارد که می‌تواند تناقض در اجرا ایجاد کند.
آفتاب‌‌نیوز :

سید مهدی مقدسی عصر امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: تصویب قانون برنامه ششم توسعه وظیفه دوره نهم بود، اما به هر دلیل به مجلس دهم رسید و نمایندگان بیش از پنج ماه به بحث و بررسی و تصویب این قانون پرداختند.

وی تصریح کرد: قانون تفویض اختیار به استان‌ها، افزایش اعتبارات استانی نسبت به ملی، افزایش اعتبارات ورزشی و ۲۷ صدم درصد ورزشی، قوانین مرتبط با رفع موانع تولید، قانون مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح قانون تجارت، قانون صدور چک و... از جمله قوانینی بود که مجلس دهم در حوزه قانون گذاری به عنوان یکی از مهم ترین وظایف در خانه ملت به آن پرداخته شد.

چند هزار قانون در ایران وجود دارد؟

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدد قانون در کشور یک معضل است، تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار قانون در کشور وجود دارد که می‌تواند تناقض در اجرا ایجاد کند که می طلبد اصلاح قوانین با جدیت پیگیری شود چرا که فرایند قانون‌گذاری در ایران با ایراداتی همراه است که این ایراد مربوط به ادوار گذشته نیز است و باید اصلاح شود.

مقدسی بیان کرد: ۳۰ درصد مصوبات قانونی کشور طرح محور است و به این به آن معنی است ۲ سوم به صورت لوایح و یک سوم طرح بوده است.

وی با بیان اینکه نظام بودجه‌ریزی کشور ایراد اساسی دارد،گفت: باید بحث تفیض اختیار بیش از گذشته توجه شود و اصلاح امور و پذیرش اشتباهات شجاعت است و این امر نباید با حماقت اشتباه گرفته شود.

مقدسی با بیان اینکه اصلاح قوانین مرتبط با صنعت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در طول چهار سال گذشته صورت گرفت، افزود: نمایندگان مجلس در این دوره علاوه بر قانون‌گذاری در بحث تحقیق و تفحص، مسوولیت‌هایی که مجلس به آنها واگذار کرده بود و پیگیری مطالبات مردم حضوری فعال داشته‌اند.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مرکزی در طول چهار سال گذشته، همواره با یکدیگر تعامل و انسجام خوبی داشته‌اند و در آخرین اقدام، روز گذشته، یک نامه با امضای هفت نماینده برای جاده شازند به ازنا امضا کردند.

مقدسی ضمن تقدیر از رئیس قوه قضائیه نیز بیان داشت: حجت الاسلام رئیسی اقدام بسیار ارزشمندی در خصوص آزادی صدهزار زندانی به لحاظ کنترل بیماری کرونا انجام داد بدون آنکه کوچکترین اتفاق امنیتی حادث شود که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان ضمن تبریک به منتخبین مجلس یازدهم نیز بیان داشت: همه در کشتی نظام هستیم و زیبنده نیست منافع شخصی را بر منافع مردم و مصلحت کشور ارجحیت دهیم و در این برهه زمانی می‌طلبد که با حفظ انسجام و وحدت با پیروی از مسیر ولایت بر مشکلات فائق شویم.

مقدسی تاکید کرد: انتقاد منصفانه مانعی ندارد اما نبابد اجازه ندهیم پایه‌های نظام متزلزل شود، تضعیف مدیران در این شرایط سم است و باید تعامل، همدلی و انسجام در اولویت اقدامات دولت و مجلس قرار گیرد.

تنها راه رهایی از مشکلات کشور لبیک به رهبر معظم انقلاب است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بهارستان نیز در این نشست گفت: تحریم‌ها شرایط و ناملایماتی را برای کشور ایجاد کرده و اگر تنها مقدار کمی از این تحریم‌ها به هر کشور دیگری وارد می‌شد، صد باره ویران می‌شد اما مردم ایران با حمایت و تعامل با مسئولان هر روز تحریم‌ها دور می‌زنند و قدرتمندتر می‌شوند.

محمدرضا منصوری افزود: تورم به دلیل خرج بیشتر از درآمد است و اگر بر اساس اصل اقتصاد، به اندازه درآمد خرج شود، تورم ایجاد نمی‌شود و باید گفت که تنها راه رهایی از مشکلات کشور لبیک به رهبر معظم انقلاب و تحقق جهش تولید است.

وی تصریح کرد: تحقق جهش تولید نه تنها در حل مشکلات اقتصادی و توسعه کشور تاثیر گذار است بلکه موجب افزایش اشتغال و حل معضل بیکاری در جامعه می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بهارستان با اشاره به اینکه با وجود شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، طرح‌های خوبی در ساوه و زرندیه طی چهار سال به بهره‌برداری رسید، گفت: انتقال آب از سد دز به سد کوچکری که در حال انجام است و ۴۰ کیلومتر آن اجرا شده یک کار بزرگ و ماندگار است و بیمارستان ساوه سال گذشته پس از ۴۰ سال موفق به گرفتن ردیف و بودجه شد و در طول چهار سال گذشته، ۲۴ درمانگاه در این دو حوزه احداث شد.

۱۱مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: طی ۲۴ساعت گذشته ۱۱مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شد که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون به یک‌هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

سید محمد جمالیان افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تعداد مبتلایان در شهرستان دلیجان ۱۴۶ مورد، شهرستان آشتیان ۲۲ مورد، در شهرستان محلات ۵۴ مورد، فراهان ۴۸ مورد، تفرش ۳۹ مورد، خنداب ۷۸ مورد، کمیجان ۴۴ مورد و در شهرستان شازند ۲۳ مورد بوده و هم‌اکنون هیچ مورد بستری به لحاظ این بیماری در این شهرستان‌ها وجود ندارد و همچنین در شهرستان خمین ۱۰۱ مورد و در شهرستان ساوه نیز تعداد مبتلایان شناسایی شده به ۵۲۶ مورد رسیده که در شهرستان ساوه یک مورد، ۲ خمین دو مورد و در شهر اراک ۱۰ مورد هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: پیش‌بینی شده بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک هم پس از ماه مبارک رمضان به صورت کامل در اختیار بیماران سرطانی و به حالت گذشته بازگردد و در مرحله دوم مبارزه با کرونا افرادی را که با بیماران کرونایی در تماس بوده‌اند شناسایی و آزمایشات لازم را از آنها گرفته می‌شود که با این اقدام می‌توان بیماران ناقل خاموش را تشخیص داد.

جمالیان با اشاره به اینکه ایران در مقابله و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا قابل مقایسه با کشورهای پرمدعا نیست، گفت: استان مرکزی دومین استان مبتلا به ویروس کرونا در کشور بو دکه در روزهای نخست درگیری با این بیماری، هر روز نشست شورای پدافند قرارگاه زیستی برگزار و به واسطه تعامل و هماهنگی خوب بین مدیران ارشد، فرمانداران و زحمات کادر بهداشت و درمان به جایگاه خوبی دست پیدا کرد که جای تقدیر دارد.

جمالیان با بیان اینکه همه حمایت‌های لازم، تجهیزات نوین تشخصیی و درمانی در استان فراهم است، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی هیچگونه مرگ و میر در کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، نوازدان و کودکان وجود نداشت و سرعت انتشار به حدی نرسید که بیمارستان‌ها جوابگوی مراجعه‌کنندگان نباشند و یا با کمبود دارو در استان مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: آیین نخستین شب قدر در استان برگزار شد و به نحو مطلوب و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تنها یک ناهماهنگی در شهرستان آشتیان دیده شد که اقدامات لازم با همکاری فرمانداری این شهرستان در این خصوص صورت می‌گیرد.

بودجه منابع عمومی برای سال ۹۹ بالغ بر ۵۷۱ هزار میلیارد تومان است

نماینده تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با شیوع کرونا بسیاری از کسبه و بنگاه‌های کوچک دچار زیان‌ شدند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

محمد حسینی افزود: عملکرد بودجه سال ۹۸ دولت، ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب بود و دولت ۴۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد وصولی داشت.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای در سال ۹۸ نیزز بالغ بر۳۴۱ هزار میلیارد تومان بود که بیش از ۸۰ درصد از کل منابع برای حساب جاری هزینه شده است.

به گفته وی بودجه منابع عمومی برای سال ۹۹ بالغ بر ۵۷۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین