کد خبر: ۶۵۱۳۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
افت شدید قیمت، ‌اشک پیازکاران را در‌آورد

تصاویر| روزگار ناخوش پیازکاران مینابی

افت شدید قیمت پیاز در هفته‌های اخیر کشاورزان پیاز‌‌ کار بخش توکهور از توابع شهرستان میناب را با مشکل مواجه کرده و نیاز است مسئولان برای جلوگیری از ضرر این قشر زحمتکش تدبیر و چاره‌ای بیندیشند.
آفتاب‌‌نیوز :

کشاورزان این‌ منطقه در شرایط سخت اقتصادی از ابتدای سال به‌امید اینکه بتوانند با فروش محصولات خود نیازهای زندگی خود را تامین کنند مشغول به آماده سازی زمین‌های خود شدند‌‌ اما در زمان برداشت افت قیمت آنان را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

‎اکثر کشاورزان به دلیل پایین بودن قیمت پیاز و عدم صرفه اقتصادی محصول خود را برداشت نکرده‌اند.

‎یکی از کشاورزان ساکن دهستان چراغ آباد بخش توکهور اظهار داشت: حدود 4 ماه از کاشت پیاز گذشته و الان آماده برداشت است که با مشکل افت قیمت این محصول مواجه هستیم.

‎ وی با بیان اینکه در هر هکتار برای کشت پیاز تقریبا بیش از 12 میلیون تومان هزینه شده است گفت: باتوجه به سختی‌هایی که امسال در تهیه بذر و قیمت بالای‌آن داشتیم اگر محصول ما به فروش نرسد در سال جدید توان کشاورزی با این هزینه‌های سنگین را نخواهیم داشت.

کشاورز ساکن روستای چراغ آباد ضمن گلایه و انتقاد از مسئولین تاکید کرد اگر مشکل حل نشود ما کشاورزان با ضرر جبران ناپذیری مواجه می‌شویم.

‎مسئولین علت افت قیمت پیاز را کمبود کامیون، عرضه بیش از نیاز بازار و عدم صادرات عنوان کرده‌اند.

‎سطح زیر کشت این محصول 2800 هکتار است که پیش بینی شده از هر هکتار 30 تن محصول پیاز برداشت شود.

بخش توکهور با 12 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی بعنوان قطب کشاورزی خارج از فصل هرمزگان به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
2
یکی از مهمترین مسائلی که دولتها پس از انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی از آن غفلت نموده اند، توجه به ایجاد و رونق صنایع تبدیلی می باشد. صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال مضاعف در بخش کشاورزی، امنیت شغلی کشاورزان را نیز تا حدودی تضمین می کند و این امر در دراز مدت سبب رونق تولید و همچنین آبادانی روستاها خواهد شد.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
1
وقتی بدون برنامه ریزی کشت می کنیم نتیجه همین می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
1
در حال حاضر به جهت مشکلات موجود در کشور به نظر من یکی از راهها ایجاد سریع کارخانه و جذب نیرو جهت اشتغال زایی و تبدیل این محصول به سایر فراورده ها میباشد که استاندار میتواند با کمک دولت و مردم از این بحران جلوگیری کند و تهدید را به فرصت تبدیل نماید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین