کد خبر: ۶۵۱۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

قیمت سکه، طلا و ارز در بازار| بازگشت دلار به کانال ۱۶ هزار تومان

در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۶۸۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۹۵۰ تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۹۵۰ تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

قیمت سکه در روز‌های اخیر رشد چشم گیری داشت و از عصر دیروز رسماً رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ سکه درحالی از ۶ میلیون وارد کانال ۷ میلیون شد که طبق اعلام فعالان بازار سیگنال افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود.

قیمت سکه، طلا و ارز در بازار| بازگشت دلار به کانال ۱۶ هزار تومان

بیش از یک هفته است که قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بیشتر از بازار است و به اعتقاد برخی فعالان بازار، محرکی برای قیمت سکه فیزیکی شده است، البته ۲۱ اردیبهشت ۹۹ دامنه نوسان سکه بورسی به ۱ درصد محدود شد و اندکی قیمت‌ها افت کرد.

مشاهدات از بازار سبزه میدان در روز‌های اخیر حکایت از آن دارد که با افزایش قیمت سکه در بورس، اکثر کاسب‌های این صنف از فروش سکه به مردم عادی امتناع کرده و سکه‌ها را در بورس عرضه می‌کنند و با این حساب سود‌های کلان به جیب می‌زنند.

ضمن آنکه قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۹۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۸۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۱۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۷۱۸ دلار معامله می‌شود.

آرامش در بازار ارز

در حالی که خبرگزاری تسنیم نرخ دلار در بازار را ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان ذکر کرده، خبرگزاری ایسنا نوشته است: بازار ارز امروز را بدون تغییر نسبت به روز گذشته سپری کرد. صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز (پنج‌شنبه) قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان و نرخ فروش آن را ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کردند که نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده است.

همچنین این صرافی‌ها امروز یورو را ۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان خریدند و در مقابل با قیمت ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان فروختند که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت خرید ارز در بانک‌ها نیز اندکی کمتر از قیمت خرید در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی است؛ هرچند که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، در حال حاضر تلاش می‌شود که کمترین مراجعه به شعب بانکی صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
اینکه ارز و سکه به این شدت گران شود بعد اندکی کاهش پیدا کند و بعد مثل دفعه های قبل این کاهش اندک و زودگذرا باشد و دوباره قیمتها افزایش پیدا کند جای هیچ خوشالی ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین