کد خبر: ۶۵۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴

حقوق پرستاران ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران و ۳۵ درصدی حقوق پرستاران شرکتی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

مریم حضرتی در سفر یک روزه خود به استان یزد با حضور در جمع پرستاران یزد اظهار داشت: در دوران کرونا ۴ هزار و ۵۰۰ پرستار در کشور جذب و در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین مجوز استخدام ۳ هزار نیروی پرستار و ۲ هزار و ۲۸۴ پرستار قراردادی نیز گرفته شده که منتظر تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

حقوق پرستاران ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

حضرتی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت افزود: حقوق پرستاران ۵۰ درصد و پرستاران شرکتی نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانونی ۱۴ ساله است که به تصویب رسیده و اجرایی نشده است و با ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع و تعیین مدت چهار ماهه برای بازرسی و بررسی موضوع، منتظر تعیین تکلیف این قانون هستیم.

حضرتی تصریح کرد: اواخر سال ۹۶ کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت به منظور بررسی مسائل و مشکلات نظام پرداخت پرستاران با طرح قاصدک در معاونت پرستاری تشکیل شد که مهمترین تصمیم آن، اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه‌کار کارکنان غیر پزشک بود که برای اجرا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ابلاغ و بر اساس آن از ابتدای اسفندماه ۹۸ پرداخت اضافه کار و کارانه جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پرستاران فوق العاده ویژه در نظر گرفته شده که پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین