کد خبر: ۶۵۱۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

روسیه: هیچ دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که هیچ دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

«میخاییل اولیانوف» روز پنجشنبه در توییتی با اشاره به سخنان اخیر واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد که محدودیت ارسال تسلیحات در مورد ایران، اقدام موقتی است و روز ۱۹ ماه اکتبر آینده بسر می‌رسد.

وی افزود: بیایید موضوعات را به نام واقعی خود بنامیم، در واقع این یک تحریم تسلیحاتی نبود.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نوشت: این یک دستور بود که بر اساس آن به ایران اجازه داده می شود تسلیحات را با موافقت شورای امنیت سازمان ملل صادر یا وارد کند.

روسیه: هیچ دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد

گفتنی است واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه در نشست خبری مجازی افزود: دلیلی نمی‌بینم که محدودیت تسلیحاتی بر ایران اعمال شود و این محدودیت در ۲۷ مهرماه پایان خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه این محدودیت، موقت بوده است، ادامه داد: این مساله، تحت عنوان ممنوعیت نبود بلکه روشی بود که ایران اجازه می‌یافت با رضایت شورای امنیت امکان صادرات و واردات سلاح را داشته باشد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: می‌دانید برای اینکه از ابزار فراهم شده در برجام استفاده کنید، ابتدا باید یکی از مشارکت‌کنندگان در برجام باشید. آمریکا به طور موثر از ۲ سال پیش تاکنون عضو برجام نبوده است.

نبنزیا تاکید کرد: اکنون آنها در می‌زنند و می‌گویند چند ثانیه صبر کنید، ما فراموش کردیم برخی کارها را در برجام انجام دهیم. اجازه دهید که برگردیم، آن را انجام خواهیم داد و خارج خواهیم شد. این مضحک است.

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه‌پردازان اندیشکده تروریستی و صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد آمریکا مشارکت‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ است و بر اساس بند ۱۱ آن می‌تواند خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شود.

روسیه، چین، برخی کشورهای اروپایی و ایران تاکید کرده‌اند این یک برداشت نادرست از قطعنامه است و آمریکا در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صراحت اعلام کرد به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز چهارشنبه از مواضع تندروهای آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتقاد کرد.

اولیانوف در توییتی با کنایه درباره مواضع آمریکا در تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: آیا می‌دانید چرا روسیه از معامله هسته‌ای ایران (برجام) حمایت می‌کند؟ زیرا که روسیه در ماه اکتبر اجازه برای کسب درآمد از ارسال تسلیحات به ایران به دست می‌آورد؛ این یک شوخی نیست کرکس‌ها (تندروها) در واشنگتن این گونه فکر می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین