کد خبر: ۶۵۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

کاهش قیمت‌ها کالاهای IT تا ۲۰ روز آینده/ قیمت‌های نجومی لپ تاپ غیرواقعی است

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت:‌ حداقل تا 20 روز آینده با ترخیص کالا‌ها از گمرک و توزیع آن در بازار با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود و امیدواریم همکاران با این مسئله هیجانی برخورد نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد فرجی، در خصوص افزایش قیمت کالاهای IT در بازار گفت: این افزایش قیمت‌ها به دلیل بسته بودن سایت ثبت سفارش بوده است. در زمان ثبت سفارش پیغام خطایی با عنوان امکان تولید داخل دارد ظاهر می‌شد، درحالی که ما در داخل تولیدی بر روی آن کالاها نداریم.

وی با بیان اینکه این مشکل در حال حاضر رفع شده است، گفت: توجه شود که این افزایش قیمت به دلیل بالابردن قیمت‌ها توسط اعضای این صنف نبوده است، بلکه این افزایش قیمت به دلیل خالی بودن انبارها و عدم واردات این لوازم در چند ماه اخیر بوده است، لذا فروشندگان برای آنکه بتوانند سفارش مشتری را فراهم نمایند، آن را از فروشندگان دیگر تهیه می‌کردند که این مسئله موجب چرخش کالا در بین واسطه‌ها و افزایش قیمت‌ها شده است.

کاهش قیمت‌ها کالاهای IT تا ۲۰ روز آینده/ قیمت‌های نجومی لپ تاپ غیرواقعی است

رئیس اتحادیه فناوران رایانه مسئله بعدی که می‌تواند در افزایش قیمت‌های این اجناس دخیل باشد را خارج شدن آن گروه کالایی است که ارز نیمایی می‎گرفتند، بر این اساس قیمت‌های تمام شده با توجه به نرخ ارز آزاد محاسبه خواهد شد .

فرجی با اعلام خبر تعدیل قیمت کالاها تا چند روز آینده، گفت: حداقل تا 20 روز آینده با ترخیص کالا‌ها از گمرک و توزیع آن در بازار با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود و امیدواریم همکاران با این مسئله هیجانی برخورد نکنند.

وی تصریح کرد: در روزهای شیوع بیماری کرونا به ضرورت کالاهای IT در کشور پی برده شده است، بنابراین لازم است، باتوجه به شعار سال جدید با عنوان " جهش تولید" تمامی فعالیت‌های کشور برای تحقق این شعار باشد، و برای این منظور در حوزه IT ابتدا باید واردات تسهیل شود تا به وسیله آن کارخانجات بتوانند فعالیت خود را به طور پیشرفته‌تر ادامه دهند. ناگفته نماند که هرچه ساختار به روزتر باشد، هزینه‌های تولید در کارخانه‌ها کاهش یافته و در نتیجه قیمت تمام شده اجناس کمتر می‌شود و در آن صورت می‌توان کیفیت کالا را افزایش داد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به درایت مدیران در وزارت صمت گفت: امیدواریم همچنان که در بحث بازشدن سیستم ثبت سفارش تسهیل صورت گرفت، درمورد ارز و واردات نیز چنین اتفاقی رخ دهد تا قیمت کالاها تعدیل شده و کالا به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی قیمت‌های نجومی اعلام شده لپ تاپ را غیرواقعی خواهند و گفت: توجه شود که قیمت لپ تاپ با توجه به مدل و برند متفاوت هستند، اما افزایش قیمت‌ها در کل فقط در حد 10 تا 15 درصد بوده است.

فرجی درخصوص وجود دلالان در این صنف نیز گفت: به دلیل وجود حساسیت‌ها و تارگت‌های خاص که در واردات این کالاها وجود دارد در این نوع تجارت نمی‌توان به صورت معمول در بازار دلالی کرد. مسئله دیگر عدم اطلاع از زمان ارائه مدل و ارتقاء کیفیت در این حوزه است که احتمال دپو آن را پایین می‌آورد زیرا درصورت ارائه مدل جدید در مدل قبلی کاهش قیمت وجود خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین