کد خبر: ۶۵۱۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
ادعای میدل ایست آی:

بن سلمان از نخست‌وزیر عراق برای رابطه با ایران درخواست میانجیگری کرد

میدل ایست آی به نقل از "منابع آگاه" مدعی شد ولیعهد سعودی از نخست‌وزیر عراق خواسته است میان ریاض و ایران میانجیگری را آغاز کند.
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری میدل ایست آی به نقل از منابعی که آنها را آگاه خوانده و نامشان را فاش نکرده، مدعی شد که اولین تماس تلفنی که مصطفی الکاظمی نخست‎وزیر جدید عراق پس از انتخاب شدندش دریافت کرد از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بوده است و بن سلمان از الکاظمی خواسته است میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی را آغاز کند.

میدل ایست آی در ادامه نوشت: اگرچه بن سلمان الکاظمی را از هر کاندیدای دیگری به خودد نزدیک‌تر خواهد دانست، از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و تهران نیز از نظر راهبردی خبر خوبی برای عربستان سعودی نیست.

بن سلمان از نخست‌وزیر عراق برای رابطه با ایران درخواست میانجیگری کرد

این پایگاه خبری همچنین مطرح کرد که عربستان سعودی به خاطر خروح سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا از عربستان تحت فشار جدیدی قرار گرفته تا محاصره اقتصادی سه‌ساله قطر را به پایان برساند. تا آن‌جا که امیر کویت هیئتی را برای آغاز دوباره میانجیگری به قطر فرستاده است.

در ادامه، میدل ایست آی درباره سیاست‌های آمریکا و عربستان سعودی در منطقه به نقل از یک مقام عراقی نوشت: در حالی که ترامپ[رئیس جمهور آمریکا] مدعی است که سیاست فشار حداکثری او علیه ایران کارآمد بود است، واقعیت این است که سیاست آمریکا در خلیج فارس، کارزار عربستان سعودی در یمن که دیگر از عهده آن بر نمی‌آید و فشار بر ایران دچار مشکل شده‌اند. شکست یک راهبرد آمریکایی برای مقابله با ایران چیزی است که سعودی‌ها باید در نظر بگیرند. ترامپ تا زمانی که نام خودش روی یک توافق نباشد، وارد مذاکره با ایران بر سر یک توافق هسته‌ای جدید نخواهد شد. این امر ممکن است به توافقی فراتر میان واشنگتن و تهران منتهی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین