کد خبر: ۶۵۱۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

وزیر پیشین صنعت چقدر در آشفتگی بازار خودرو مقصر بود؟

به اعتقاد یکی از کارشناسان صنعت خودرو، در نابسامانی ها و مشکلات اخیر بازار خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و وزیر آن بسیار خود را بی اطلاع نشان می‌دادند؛ به تبع این بی اطلاعی، عدم مدیریت هم به دنبال خود داشت.
وزیر پیشین صنعت چقدر در آشفتگی بازار خودرو مقصر بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل خلخالی، عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ر رابطه با اتفاقات اخیر در بازار خودرو و برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ارتباط این دو اظهار کرد: وزارت صمت در سیاستگذاری های کلی بسیار تاثیرگذار بوده است اما مشکل اصلی از جایی آغاز شد که خودروسازان در بحث عرضه دچار مشکل شدند و نتوانستند متناسب با تقاضا، عرضه داشته باشند. بازار خودرو در اوایل سال گذشته به شدت با کاهش عرضه روبه‌رو بود و سپس در نیمه دوم سال توانست تیراژ تولید و عرضه را افزایش دهد.

وی افزود: چنانچه وزارت صمت زودتر برای این صنعت و بازار آن فکری می‌کرد؛ بگونه ای که در شرایط تحریمی در عرضه خودرو به مشکل بر نخوریم، شاید امروز این آشفتگی بازار و مشکلات به وجود نمی‌آمد. علاوه براین وزارت صمت در اتفاقات اخیر بسیار خود را بی‌اطلاع نشان می‌داد که این بی‌اطلاعی همراه خود عدم مدیریت را هم به همراه داشت. در حقیقت صنعت خودرو و بازار آن "رها شده" دیده می‌شد.

به اعتقاد این کارشناس صنعت خودرو، به صورت کلی به نظر می آمد که این وزارتخانه و وزیر آن چندان کارآمد عمل نکرده؛ در صورتی که می‌توانستند در مدیریت این موضوعات بهتر تصمیم گیری و عمل کنند. البته از سوی دیگر این "عزل" شاید جنبه های دیگری هم داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
وزیر قبلی مهم ترین عامل این مشکل تا اینجای کار بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین