کد خبر: ۶۵۱۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

ستاد مقابله با کرونا با آغاز فعالیت دستفروشان موافقت کرد

ستاد مقابله با کرونا با پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر آغاز فعالیت دستفروشان در نقاط تعیین شده از سوی شهرداری، موافقت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

شیوع کرونا در ایران تغییر و تحولات زیادی در زندگی مردم ایجاد کرد، مدارس، دانشگا‌ه‌ها و بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشاند. برخی افراد شغل خود را از دست دادند و بسیاری از اقشار جامعه به شکل‌های مختلف متضرر شدند اما از آنجایی که زندگی و کار بسیاری از افراد به تدریج به حالت عادی بازگشته، نوبت به دستفروشان رسیده و برخی از آنها به صورت جسته گریخته فعالیت خود را در برخی نقاط شهر از سر گرفته‌اند.

اگرچه دستفروشی یک شغل رسمی به شمار نمی‌آید اما افراد بسیاری از طریق آن امرار معاش و گذران زندگی‌ می‌کنند و تنها عاملی که توانست مدت زیادی بر فعالیت آنها سایه بیندازد، ویروس کرونا بود. این قشر که بیش از 9 هزار نفر را در برمی‌گیرد در آرزوی آغاز فعالیت و رونق کسب و کارشان مانند سابق هستند از این رو مدیریت شهری تهران پیشنهادی به ستاد مقابله با کرونای تهران ارائه کرد و خواستار آغاز فعالیت دستفروشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

ستاد مقابله با کرونا با آغاز فعالیت دستفروشان موافقت کرد

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگار تسنیم گفت: پیشنهاد مطرح شده از سوی شهرداری تهران این بود که بتوانیم بازارچه‌های شب و روز برای دستفروشان، در جانمایی جدید و در فضای باز با اعمال محدودیت برای تعداد افراد، دایر کنیم. اگر ستاد کرونا مجوز را صادر کند، بازارچه‌ها را بازگشایی خواهیم کرد چراکه بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کارها نیز مجدداً آغاز به کار کرده‌اند.

وی ادامه داد: جانمایی بازارچه‌ها از سوی شهرداری در مناطق و محلات مختلف انجام و سعی شده فضاهای مناسب شناسایی شود تا دستفروشان برای آغاز فعالیت‌های خود به این نقاط هدایت شوند و هم محصولاتشان را بفروشند و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. این موضوع یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که معاونت خدمات شهری به شدت پیگیر آن است و منتظریم ستاد کرونا پاسخ را اعلام کند زیرا پیشنهاد شهرداری شانزدهم اردیبهشت ارسال شده است.

اما انتظار برای اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا امروز به پایان رسید و نژادبهرام در صفحه شخصی خود از اعلام موافقت این ستاد با پیشنهاد مدیریت شهری خبر داد و گفت: با تصویب ستاد کرونا دستفروشان در بازارچه‌های سرباز و محدود در سطوح محلات و مناطق می‌توانند فعالیت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین