کد خبر: ۶۵۱۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

سوال مهم یک دانشجو از رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/انتقاد از دولت با سوگلی خواندن برجام/برای جوانان آرزویی ساخته اند به نام پراید!

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، برنامه های دولت به هم ریخته و اقتصاد کشور که مقاوم نشده بود آسیب دید.
سوال مهم یک دانشجو از رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/انتقاد از دولت با سوگلی خواندن برجام/برای جوانان آرزویی ساخته اند به نام پراید!
آفتاب‌‌نیوز :

محمد زادمهر، دبیرکل و نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی سخنانی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: بنده امروز حامل سلام گرم دوستانم اعضای بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران، جامعه اسلامی دانشجویان هستم. در ابتدا تشکر صمیمانه اعضای تشکل مان بابت پیام ارزشمندتان که در مراسم ۳۰ سالگی اتحادیه قرائت شد را خدمتتان اعلام می کنم.

وی درباره جوانگرایی هم گفت: حضرتعالی در سخنرانی سال گذشته خود در دیدار دانشجویی فرمودید زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید. آقاجان سوالی دارم؛ منظور از دولت جوان و حزب اللهی باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری دوره ی بعد، رئیس جمهوری جوان است یا هیئت دولتی چابک و کارآمد؟ چون عده ای اینگونه برداشت کرده اند که نظر شما صرفا روی کار آمدن رئیس جمهوری جوان می باشد و افراد میانسالی که امکان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارند در دایره ی انتخاب شما قرار نمی گیرند.

سوال مهم یک دانشجو از رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/انتقاد از دولت با سوگلی خواندن برجام/برای جوانان آرزویی ساخته اند به نام پراید!

وی درباره بحث آموزش و پرورش هم تصریح کرد: به عنوان یک دانشجو معلم خدمتتان عرض می کنم در ماجرای کرونا اثبات شد که عدالت آموزشی در کشور وجود ندارد، درست است که با تعطیلی مدارس سریعا آموزش از طریق صدا و سیما و بعد از آن شبکه شاد شروع شد اما هیچکدام پوشش حداکثری دانش آموزان را محقق نکرد.

وی درباره سیاست خارجه و برجام هم افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام، برنامه های دولت به هم ریخته و اقتصاد کشور که مقاوم نشده بود آسیب دید. امید به اروپایی هایی که حتی توانایی گرفتن ماسک های خود از ترامپ گاوچران را نداشتند، اشتباه بزرگ ژنرال های خود خوانده دیپلماسی بود.

وی ادامه داد: آقاجان مطلبی ذهنمان را درگیر کرده حال که سوگلی دولت به تاریخ پیوسته آیا وقت آن نرسیده چشمان جاسوسی دوربین های آژانس در تاسیسات هسته ای مان را کور نماییم؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: متاسفانه خط مشی رسانه ای و اطلاع رسانی قابل اتکایی در بحران های کشور وجود ندارد و بعضاً موازی کاری و اشتباهات رسانه ای نهادها باعث سوء استفاده دشمنان و گیج شدن مردم می شود. به طور مثال در ماجرای هواپیمای اوکراینی از این مساله ضربه خوردیم و از طرف دیگر اطلاع رسانی های شفاف و سریع ستاد ملی کرونا نمونه مدیریت موفق در این قضیه بود.

در همین راستا پیشنهاد می شود با دستور ویژه حضرتعالی، شورای عالی اطلاع رسانی در کشور تشکیل و اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی بر پایه صداقت، سرعت و تدبیر را که قطعا موجب افزایش چشم گیر سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد را بر عهده گیرد.

این فعال دانشجویی گفت: رهبرا امروز که در محضرتان صحبت کردم ۱۹ جمعه از نبود سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی گذشته و همچنان انتقام سختمان را نگرفته ایم فرزندان شما در جامعه اسلامی دانشجویان خواستند تا بنده خدمت شما عرض کنم اجازه فرمائید تا با افتخار، در کنار سپاه قدس غیورمان، در آن انتقام سخت ما نیز تکلیفی بر دوش داشته و مشت محکم و بغض فروخورده جنبش دانشجویی مسلمان ایران را بر دهان استکبار جهانی فرود آورده و او را عصبانی کنیم که مراد تشکیلاتی مان، بهشتی عزیز فرمود، آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

تبدیل شدن پراید به آرزویی برای جوانان

سجاد اسدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بعد از ظهر امروز به نمایندگی از اعضای این اتحادیه در محضر رهبر معظم انقلاب سخنانی را مطرح کرد.

بنابر گزارش فارس، وی گفت: گفت‌وگو درباره پیشرفت در گام‌ِ دوم انقلاب، نیازمند ارزیابی واقع‌بینانه‌ گذشته‌ پرماجرای جمهوری‌اسلامی‌ست. گنجینه‌ تجاربِ تلخ‌ و شیرین ۴ دهه گذشته، نشان می‌دهد؛ اولاً روبروشدن با دشواری‌ها و مشکلات در راه رسیدن به اهداف بزرگ اجتناب‌ناپذیر است و ثانیاً چالش‌های گذشته علی‌رغم پیجیدگی‌ها نتوانسته‌اند انقلاب و ارزش‌های اساسی آن را تغییر دهند.

وی افزود: انتخابات قرار بود تجلی مشارکت مردم باشد، اما تاثیرگذاری و کارآمدی مورد انتظار را، در متنِ زندگیِ مردم نداشته است. نامزدهای انتخاباتی، با سیاه‌نماییِ رادیکال نسبت به گذشته، از یک‌سو و با دادن وعده‌های غیرعملی نسبت به آینده از سوی دیگر، مولد ناامیدی و شکافِ میانِ حاکمیت و مردم می‌شوند.

اسدی گفت: اصلاحِ این مشکل، مستلزمِ بروزرسانیِ قانونِ انتخابات است. به ویژه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با مدل‌های شبه تناسبی می‌تواند در کاهشِ تنش‌های سیاسی اجتماعی موثر باشد و مجلس را به جایگاه حقیقی خود بازگرداند.

وی اظهار داشت: «مجلس در راس امور است!»؛ تعبیری تاریخی از بنیانگذارِ جمهوری اسلامی که یادآور قدرت این نهاد در قانون‌گذاری و نظارت است. جایگاهی که متاسفانه با عملکرد ضعیف مجلس کنونی به شدت تنزل یافته است.

 

اسدی تاکید کرد: همین کارخانه‌های ماشین‌سازی مستقر در «جاده مخصوص تولید نارضایتی»، در این چند سال برای جوانان آرزویی ساخته اند به نام پراید! نمونه‌ ملموسی‌ از اهمال قوای سه‌گانه در مدیریت مسائل اقتصادی؛ که در حوزه مسکن، بازار ارز، واردات، صادرات و مبارزه با قاچاق کالا با شدت و ضعف دیده می‌شود و زمینه‌ی اصلیِ شکل‌گیریِ بحران‌هایِ سیاسی-امنیتی است.

وی در ادامه تاکید کرد: بدرقه پرشکوه پیکر سردار سلیمانی در دی ماه ۹۸ نشان داد، مردم قدردان کارگزاران متعهد و متخصص هستند. مشی سیاسی و مدیریتی حاج قاسم، درست در نقطه‌ی مقابل تکنوکرات‌های ناکارآمد، وَ مبتنی بر چارچوب عقلانیت انقلابی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین