کد خبر: ۶۵۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول| وضعیت خوزستان قرمز، ۵ استان در وضعیت هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: شمار قربانیان کرونا در کشور از مرز ۷هزار تن گذشت.
آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول| وضعیت خوزستان قرمز، ۵ استان در وضعیت هشدار
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.  خوشبختانه تا کنون ۹۵ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ۲۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  تا کنون ۷۰۱ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید کرونا در ایران؛ عبور شمار قربانیان از مرز ۷۰۰۰ نفر| وضعیت خوزستان قرمز، ۵ استان در وضعیت هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد و حدود ۲۵ درصد (یک چهارم) موارد تشخیص‌های جدید این بیماری چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری را به خود اختصاص می‌دهد و باید منتظر بمانیم تا در روزهای آتی آثار محدودیت‌ها و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی که در روزهای اخیر در این استان اعمال شده را مشاهده کنیم. در استان‌های لرستان، خراسان شمالی، کرمان بویژه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان بویژه جنوب این استان و همچنین استان کرمانشاه وضعیت را به صورت هشدار قلمداد می‌کنیم. بنابراین در این استان ها و همچنین سراسر کشور، رعایت بیشتر نکات بهداشت فردی و عمومی و مراعات فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات غیر ضرور در دستور کار است.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل ۵۳   ۱۷۳۲ ۲۲۳۸
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۳      
5 البرز        
6 ایلام ۴۰ ۶۰   ۷۹۲
7 بوشهر ۷۹ ۱۲ ۲۷۳ ۵۴۳
8 تهران ۲۰۱      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۸ ۴۸۰ ۵۲۵
10 خراسان جنوبی ۴ ۴۵ ۵۷۸ ۶۲۶
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۷۰ ۱۱۰ ۶۴۱ ۱۷۱۹
13 خوزستان ۵۱۵ ۳۷۱ ۶۲۹۲ ۷۴۶۱
14 زنجان ۴ ۱۱۹ ۹۱۲ ‭۱۰۰۲ 
15 سمنان(به‌‌جزشاهرود)     ۴۶۳ ۵۴۷
16 سیستان‌وبلوچستان ۶۲ ۶۹   ۱۲۰۲
17 فارس ۱۲۶ ۱۰۰ ۴۱۰۲ ۵۰۰۰
18 قزوین        
19 قم ۴۸      
20 کردستان ۵۶ ۱۴۰ ۱۲۰۹ ۲۱۳۴
21 کرمان ۶۴ ۶۴ ۴۴۹ ۱۲۱۸
22 کرمانشاه ۱۱۰ ۹۷   ۲۸۷۳
23 کهگیلویه و بویراحمد ۸ ۹ ۴۹۵ ۵۹۹
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۲۰ ۱۴۷ ۳۰۷۹ ۳۲۷۹
27 مازندران ۵۸      
28 مرکزی        
29 هرمزگان ۱۱۳ ۳۱   ۱۹۳۸
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۵۱۵ مورد ابتلا به کرونا در خوزستان

۵۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سه روز گذشته در خوزستان شناسایی شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت به تفکیک در اهواز ۳۲۲، شوشتر ۴۷، آبادان ۴۴، ماهشهر ۱۸، باوی و دشت آزادگان ۱۲، بهبهان و مسجدسلیمان هر کدام ۹، کارون ۸، حمیدیه، اندیمشک هر کدام ۷، هفتکل ۵، رامشیر ۴، خرمشهر ۳، شادگان، باغملک و ایذه هر کدام ۲، هندیجان و رامهرمز ۱ مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. شناسایی ۵۱۵ مورد ابتلا به کرونا در خوزستان

دکتر علی احسان پور با اشاره به اینکه از مجموع آمار سه روز گذشته ۲۸۹ مورد از دیروز تا امروز بوده است افزود: با احتساب ۵۵۲ مورد جدید تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان به هفت هزار و ۴۶۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان جان خود را از دست داده تا تعداد جان باختگان به ۳۷۱ نفر افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با تلاش پزشکان، پرستاران و کادر‌های درمانی ۶۲۹۲ بیمار مبتلا به کوئید ۱۹ درمان و در حال حاضر ۷۹۸ بیمار نیز در مراکز درمانی بستری هستند. پنج آزمایشگاه غربالگری و تشخیص کرونا در استان برای بررسی تست و نمونه‌های گرفته شده راه اندازی شده است.

201 بیمار جدید کرونا در تهران/ زالی: شرایط برای سفر‌های تفریحی امن نیست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این که هنوز شرایط برای سفر‌های تفننی و غیر ضروری و بین شهری ایمن نیست، از شهروندان خواست سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

دکتر زالی در یک برنامه تلویزیونی از بستری ۱۵۰ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی، ۵۱ بیمار جدید در بخش‌های ویژه و ترخیص ۲۹۲ بیمار از بیمارستان‌های تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از نظر آماری تفاوت چشمگیری نسبت به روز قبل نداشتیم و شرایط از یک ثبات نسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی می‌تواند شکننده تلقی شود افزود: با توجه به این که شواهد مستند و متقن علمی در زمینه رفتار بیولوژیک جدید ویروس و تقلیل خصلت حمله‌گری ویروس حاصل نشده کمافی سابق شرایط را پر مخاطره تلقی می‌کنیم و طبق عادات گذشته باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارتقای بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد تا ان‌شاءالله شاهد روند روبه بهبودی برای روز‌های آتی باشیم.

دکتر زالی به شهروندانی که قصد سفر دارند توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و گفت: در بسیاری از استان‌ها شرایط کنترل بیماری کرونا کاملا شکننده است و تهران نیز جزو کانون‌های آلودگی تلقی می‌شود، طییعتا با سفر شهروندان به سایر شهر‌ها امکان اختلاط جریان ویروس فراهم می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: مسافرت علاوه بر این که ممکن است شرایط شهر‌هایی که به حدی از ثبات رسیدند را مخدوش کند، شهروندان تهرانی را نیز با مخاطره روبرو می‌کند. زیرا در سفر افراد با محدودیت‌های بهداشتی مواجه می‌شوند و از سوی دیگر ممکن است باعث آلودگی سایر شهر‌هایی شوند که در روز‌های اخیر کم خطرتر بوده‌اند.

وی تاکید کرد: هنوز شرایط برای سفر‌های تفننی و غیر ضروری و بین شهری ایمن نیست و ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که سفر را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی در خاتمه به افرادی که به دلایلی مجبور به سفر هستند توصیه کرد به رعایت پروتکل‌های فردی و بهداشتی به ویژه در مسیر سفرکه بیشترین آسیب پذیری وجود دارد توجه ویژه داشته باشند و در مقصد نیز به اصول بهداشتی فردی و محیطی توجه داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

ابتلای۶۴ نفر دیگر در استان کرمان به کرونا

طی ۲۴ ساعت گذشته با اعلام مثبت شدن تست کرونا، 64 نفر دیگر به این بیماری مبتلا شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۱۲۱۸ نفر رسیده و با فوت یک نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشک جیرفت به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ ،تعداد جان باختگان این بیماری در سطح استان به ۶۴ نفر رسید.ابتلای۶۴ نفر دیگر در استان کرمان به کرونا

شفیعی افزود: خوشبختانه ۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند که تعداد موارد بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان ۴۴۹ نفر است.

با شناسایی ۱۱۰ بیمار دیگر شمار مبتلایان استان کرمانشاه به ۲۸۷۳ رسید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی ۱۱۰ مبتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲ دیگر بیمار نیز جان باخته اند.

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکیکرمانشاه گفت: باشناسایی ۱۱۰ مورد جدید مبتلا به کرونا که ۲۸ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۸۲ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۲۸۷۳ نفر رسید. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۷۰۸ نفر جزو بیماران بستری و ۲۱۶۵ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی همچنین آمار فوتی‌های کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون را ۹۷ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۳۳۵۸ نفر بستری شدند که از این تعداد ۳۰۹۶ نفر ترخیص شده و ۱۶۸ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: با انجام ۴۰۴ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۱۲۸۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

آمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۵ هزار نفر رسید

آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به پنج هزار نفر افزایش یافت.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۶۳۴ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۱۲۶ مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر همتی افزود: با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار مورد افزایش یافته است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان به ۱۰۰ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را چهار هزار و ۱۰۲ نفر اعلام کرد.

آمار روزانه ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان در حالت هشدار

در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان تشخیص داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آمار روزانه ابتلا به کرونا در استان در حال افزایش چند برابری است و تاکنون ۱۲۰۲ مورد به کرونا مبتلا شدند. تاکنون ۶۹ مورد هم براثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی هشدار داد شرایط سیستان و بلوچستان در حالت هشدار قرار دارد و چنانچه مردم موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند با شرایطی وخیم‌تر از این مواجهه خواهیم شد.

بهبودی ۸۴ درصدی از مبتلایان به کرونا در سمنان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبودی ۸۴ درصد از مبتلایان به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر فریور در ارتباط زنده با خبر ۱۶ رادیو مرکز سمنان افزود: تا امروز بیست و نهم اردیبهشت ماه موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به ۵۴۷ نفر رسیده است. از این تعداد ۴۶۳ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مردم خواست با توجه به نزدیکی عید سعید فطر، هم چنان از دید و بازدید‌ها و مسافرت‌ها بپرهیزند و در خانه بمانند.

دکتر فریور با اشاره به اینکه این بیماری در مرحله کنترل است گفت: رعایت نکات بهداشتی مهم‌ترین راهکار برای شکست کرونا ویروس است.

بستری شدن ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کوید ۱۹ در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به ۲۸ اردیبهشت، ۴۸ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

کتر قدیر افزود: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش‌های بیمارستانی بستری شدند و مابقی پس از درمان سرپایی مرخص شدند. در شبانه روز گذشته، ۲۹ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۳۷ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۳۰ نفر آن‌ها بدحال هستند.

آمار ابتلا به کرونا در زنجان بر مدار ثبات

از ظهر دیروز تا کنون ۴ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است که این آمار در چند روز گذشته ثابت مانده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۰۲ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۱۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۹ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

نماز عید سعید فطر امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در میدان رسل مقابل مصلی نماز جمعه زنجان برگزار خواهد شد. براساس مصوبه ستاد کرونا برنامه‌های روز قدس در هیچکدام از شهرستان‌های استان برگزار نمی‌شود و اگر شهرستانی سفید باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهپیمایی برگزار خواهد شد.

فعلا در یزد موج دوم کرونا مشاهده نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد: یزد فعلا در کشور جزء، استان‌هایی است که شیوع موج دوم کرونا را در آن شاهد نبوده ایم.

نوری شادکام افزود: از ۱۵ فرودین در استان یزد سیر ابتلا به کرونا نزولی بود و این روند همچنان ادامه دارد. فعلا در یزد موج دوم کرونا را نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم اکنون ۹۴ بیمار کرونا مثبت در یزد داریم که ۲۸ نفر در icu و ۶۶ نفر بر روی تخت‌های عادی بستری هستند.

نوری شادکام افزود: در شهرستان مهریز یکماه است که مورد مثبتی از کرونا ومرگ ناشی از کرونا نداشته ایم و طبق دستورالعمل‌های کشوری این شهرستان می‌تواند سفید باشد، اما شهرستان خاتم بعد از ۵۶ روز، امروز یک مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها یک تا دو مورد ابتلا روزانه گزارش می‌شود، افزود:البته در استان یزد موج دوم ابتلا به کرونا را شاهد نبوده ایم، ولی متاسفانه دراستان‌های همجوار شاهد سیر صعودی ابتلا بوده ایم. فعلا از رفت و آمد با استان‌های همجوار خودداری کنند و مراقب باشند تا دیگر شاهد شیوع موج دوم کرونا در استان نباشیم.

اضافه شدن ۸ بیمار به آمار مبتلایان کرونا در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:با مثبت شدن نتایج آزمایش این ۸ بیمار، مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۹۹ مورد قطعی رسید.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: مبتلایان امروز یک مرد و چهار زن از شهرستان بویراحمد و یک مرد و دو زن از شهرستان لنده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ بیمار از خوشه‌های قدیمی بوده اند، عنوان کرد: از دو بیمار دیگر یکی سابقه سفر به اهواز را داشته و دیگری از هم استانی های ساکن اهواز است که هم اکنون در بیمارستان معین کرونای استان بستری شده است.

پرویز یزدانپناه یادآور شد: تا به امروز از مجموع ۵۹۹ مبتلا به کرونا در استان ۴۹۵ نفر بهبود یافتند و ۹ نفر هم جان خود را از دست دادند.

یزدانپناه با بیان اینکه طرح غربالگری سلامت با شناسایی افراد مبتلا نقش مهمی برای قطع زنجیره انتقال کرونا دارد، از مردم استان خواست در صورت داشتن علائم، حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد از عموم مردم استان خواست که با در خانه ماندن و پرهیز از تردد و خروج‌های غیرضروری از منزل، به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنند.

شناسایی ۵۳ مورد جدید کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳ مورد جدید کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

با احتساب این ۵۳ نفر، شمار مبتلایان کوید۱۹ در استان از ابتدای شیوع تاکنون به ۲۲۳۸ نفر رسید.

از این تعداد تاکنون ۱۷۳۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ۱۳۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند وتعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

83 بیمار جدید با علائم کرونا بستری در مراکز درمانی استان اصفهان

در 24 ساعت گذشته 83 بیمار جدید با علائم کرونا در مراکزدرمانی استان اصفهان بستری شده اند.

تعداد بیماران بستری در 22 مرکزدرمانی این استان به جز شهرستان های کاشان وآران وبیدگل را 382 نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد 104 بیمار با وضعیت حاد بیماری در بخش های مراقبت ویژه این مراکز درمانی تحت درمان هستند.

وی روند تعداد بیماران سرپایی با علائم کرونا را رو به افزایش دانست و افزود: شهروندان همچنان بهداشت فردی همرا با شستشوی مکرر دست ها همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تردد غیر ضرور در اجتماع پرهیز کنند.

ثبت ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان ایلام

دکتر محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوتی ناشی از کرونا ویروس در استان گزارش نشده است افزود: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا ویروس در استان تا امروز ۶۰ نفر است.

وی یادآور شد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد‌های غیر ضرور مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس منحوس در استان باشند.

افزوده‌ شدن ۷۹ مبتلای جدید به کرونا در استان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: امروز ۷۹ بیمار جدید به آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر افزوده شد که بیشترین آمار روزانه از آغاز همه‌گیری کرونا در این استان تا به امروز است.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از ۷۹ مورد مثبت جدید، ۱۹ مورد در بوشهر، ۲۸ مورد در دشتستان، ۱۴ مورد در دشتی، ۶ مورد در کنگان، ۴ مورد در گناوه، ۳ مورد در تنگستان، ۲ مورد در دیر، ۲ مورد در عسلویه و یک مورد در جم شناسایی‌شده‌اند.

وی افزود: ۱۹ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۳۱، ۴۳، ۴۴، ۳۶، ۲۷، ۴۶، ۳۱ و ۴۳ ساله و کودکی ۱۰ ساله و خانم‌هایی ۲۷، ۶۱، ۱۸، ۲۱، ۴۰، ۳۸، ۴۵ و ۳۳ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند و آقایی ۷۲ ساله و خانمی ۲۶ ساله نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۲۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان آقایانی ۳۷، ۵۷، ۵۴، ۶۵، ۴۸، ۲۷، ۳۹، ۱۲، ۳۶، ۲۳، ۶۴، ۷۴، ۴۴، ۳۸ ساله، خانم‌هایی ۳۷، ۳۰، ۵۹، ۳۵، ۲۹، ۴۵، ۵۲، ۳۲، ۱۲، ۳۳، ۵۷، ۲۶ و ۲۸ ساله و دختر بچه‌ای ۱۰ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۱۴ مورد بیمار جدید شهرستان دشتی، آقایانی ۳۸، ۲۷، ۷۰ و ۳۲ ساله و پسربچه‌ای ۴ ساله و خانم‌هایی ۳۵، ۳۰، ۵۵، ۵۲، ۷۰، ۲۷ و ۲۵ ساله و دو دختر بچه ۳ و ۷ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۶ بیمار جدید شهرستان کنگان، خانم‌هایی ۳۲ و ۳۷ و آقایانی ۱۲ و ۴۵ ساله، نوزادی ۸ ماهه و پسربچه‌ای ۶ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی بیان کرد: چهار بیمار جدید شهرستان گناوه، آقایانی ۴۴، ۴۳، ۴۵ و ۳۲ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری افزود: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، دو خانم ۴۳ و ۷۱ ساله و آقایی ۶۶ ساله هستند که در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی اضافه کرد: دو بیمار جدید شهرستان دیر آقایی ۳۹ ساله و دختر سه‌ساله‌اش هستند که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: دو بیمار جدید شهرستان عسلویه، آقایی ۳۴ ساله ساکن بندر انزلی و شاغل در عسلویه و آقایی ۳۳ ساله ساکن یاسوج و شاغل در عسلویه که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی گفت: بیمار جدید شهرستان جم آقایی ۶۵ ساله بوده که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۵۴۳ نفر شامل ۳۱۵ مرد و ۲۲۸ زن) تا کنون ۲۷۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۲۴۶ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۲ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی گفت: دلیل اصلی صعودی شدن آمار کرونا در استان بوشهر به‌ویژه در روز جاری، بالا رفتن تعداد آزمایش‌های کرونا از هم استانی‌ها است.

دکتر کشمیری از بازاریان و اصناف استان خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایام عید فطر بازار را تعطیل کنند.

ابتلای ۱۱۳ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۱۳ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۸۵ نفر در بندرعباس، رودان ۱۳ نفر، ۵ نفر میناب، قشم ۳ نفر، بستک ۲ نفر، بندرلنگه ۲ نفر، حاجی آباد یک نفر، سیریک یک نفر، پارسیان یک نفر ثبت شده است.  متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر جان باخت (خانم ۲۸ ساله با سابقه نارسایی قلبی) و شمار جانباختگان در اثر ویروس کرونا در استان به ۳۱ نفر افزایش یافت.  توزیع موارد مثبت شهرستان‌ها به تفکیک بندرعباس ۱۴۵۱ نفر، میناب ۱۶۲ نفر، قشم ۸۵ نفر، کیش ۵۴ نفر، حاجی آباد ۵۰ نفر، رودان ۵۰ نفر، بندرلنگه ۳۳ نفر، پارسیان ۱۵ نفر، خمیر ۱۲ نفر، بستک ۱۲ نفر، جاسک ۷ نفر، سیریک ۳ نفر و ۲ نفر بشاگرد است.

فرشیدی افزود: همه بیماران علامت دار و بدون علامت قرنطینه می‌شوند. تاکنون ۱۲ هزار و ۲۳۳ مورد تست کووید۱۹ در استان گرفته شده است. اکنون ۲۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری و ۸۸ نفر ایزوله هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: افراد با سابقه بیماری زمینه‌ای و مسن بیشتر بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

فرشیدی با رد شایعات در مورد شیوع بیماری در برخی فروشگاه ها، اداره‌ها و مجتمع‌های مسکونی گفت: مرجع اخبار درباره وضعیت بیماری و آخرین آمار کرونا در استان ستاد استانی مقابله با کرونا و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی از بازگشایی بازار ماهی فروشان بندرعباس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افراد شاغل در بازار هم خبر داد.

ابتلای ۱۰ مورد جدید به ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۱۴۲۵ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۲۹ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۱۰ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۵۲۵ مورد رسید. هم اکنون ۴۸۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۸ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. تا کنون از ۳۷۷۱ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

شناسایی ۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، با شناسایی ۴ مورد جدید به ۶۲۶ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۶۱ آزمایش انجام شده، تعداد ۵۷ مورد منفی و تعداد ۴ مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر مهدی زاده افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ مورد فوتی در استان نداشتیم که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان ۴۵ نفر است.

وی گفت: از تعداد ۶۲۶ نفر مبتلایان استان تاکنون ۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند، ۵۷۸ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شده اند و ۴۵ مورد نیز متاسفانه فوتی داشتیم.

همچنین مجموع کل آزمایشات انجام شده استان تا امروز ۴۶۰۱ مورد بوده که نتیجه ۶۲۶ آزمایش مثبت و تعداد ۳۹۷۵ مورد نیز منفی اعلام شده است.

افزایش ۷۰ نفر به شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی

در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ نفر به شمار مبتلایان به کرونا در استان افزوده شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالیاستان در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ نفر افزایش یافت. قربانیان به کووید ۱۹ هم در خراسان شمالی به ۱۱۰ نفر رسید.

دکتر هاشمی درباره رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد و با اشاره به کاهش میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان افزود: افزایش تعداد نمونه گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی اعتنایی به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، از علل افزایش آمار مبتلایان است.

هاشمی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیر ضروری و رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد.

با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۹ اردیبهشت:

تعداد مبتلایان ۱۷۱۹ نفر
تعداد فوتی‌ها ۱۱۰ نفر
تعداد بهبود یافتگان ۶۴۱ نفر
تعداد نمونه‌های منفی گزارش شده ۲۱۵۷ نفر
تعداد بستری در بیمارستان‌ها ۱۵۱ نفر.

شناسایی ۵۸ بیمار جدید مشکوک به کرونا در مازندران

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

دکتر سید عباس موسوی افزود: در همین مدت تعداد ۷۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

او گفت: هم اکنون ۲۶۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم شمار بیماران شناسایی و بستری شده با علائم تشخیصی ابتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه را ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۱ بیمار کرونایی بهبود یافته از این بیمارستان‌ها مرخص شدند.

دکتر جلالی با بیان اینکه ۲۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه ۶۶ نفر است.

مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۳۰ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی مانند فاصله گرفتن حداقل یک تا دو متری از افراد، پرهیز از ازدحام، نداشتن تماس فیزیکی غیرضروری با دیگران و سایر موارد دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی به‌عنوان اقدامات مهم و الزامی در راستای ایمنی افراد و حفظ سلامت جامعه، رعایت شود.

۱۲۰ مورد ابتلای جدید کرونا در لرستان

تا کنون تعداد ۱۴۷ نفر از هم استانی‌ها به علت کرونا جان باخته‌اند.

از ۵۵۰ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۱۲۰ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.

دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ خبر داد: تا کنون ۱۷۸۲۷ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۱۵۱۴۶ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۳۲۷۹ مورد مثبت و تعداد ۱۱۸۶۷ نمونه منفی اعلام شده است. تعداد ۵۳ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. از ابتدا تا کنون تعداد ۳۰۷۹ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

شناسایی ۵۶ بیمار جدید و دو فوتی مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۵۶ بیمار جدید مبتلای قطعی به کرونا، شمار مبتلایان در کردستان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

فرزین رضاعی ضمن اشاره به شناسایی ۵۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان از افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در استان به ۲ هزار و ۱۳۴ مورد خبر داد.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان اعلام کرد: در سنندج ۶۴۲ نفر، سقز ۴۳۹ نفر، بانه ۲۳۷ نفر، قروه ۱۹۳ نفر، دیواندره ۱۵۷ نفر، مریوان ۱۱۷ نفر در بیجار و کامیاران در هر کدام ۱۱۵ نفر، در دهگلان ۹۱ نفر و سروآباد ۲۸ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۷ هزار و ۳۵۵ نمونه است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۴ مورد مثبت، ۵ هزار و ۹۵ مورد منفی و ۱۲۶ مورد اعلام نشده است.

رضاعی در ادامه افزود: یک هزار و ۲۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان تاکنون بهبود یافته‌اند.

وی همچنین از فوت دو بیمار ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان، با بیان اینکه متاسفانه تاکنون ۱۴۰ نفر در استان بر اثر کرونا فوت شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هرکدام ۱۹ نفر ، ۱۱ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

در حال تکمیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
اهل کاشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
آیا کاشان جزو ایران نیست؟ که آمار آن را اعلام نمی کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین