کد خبر: ۶۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۷

مرگ میلیاردر

آفتاب‌‌نیوز : این حادثه در نزدیکی محل سکونت والتون در ویومینگ روی داد. جان والتون که خلبان مجربی است این هواپیمای کوچک را خود ساخته بود. هواپیمای وی پس از طی مسافتی کوتاه در حاشیه یک پارک سقوط کرد.
رنجرهای پارک هم اکنون در حال بررسی علت بروز حادثه هستند. اداره فدرال هوایی هر نوع مشارکت در این تحقیقات را رد کرده است چرا که هواپیمای دست ساز والتون در لیست هواپیماهای مجاز ثبت نشده بود.
والتون 58 ساله پیش از مرگ دارای ثروتی معادل 2/18 میلیارد دلار بود و در آخرین فهرست ثروتمندترین افراد جهان در رده یازدهم قرار می گرفت.
جان برخلاف بسیاری دیگر از ثروتمندان آمریکا، در دوران جنگ ویتنام به ارتش آمریکا پیوست و به علت خدمات ویژه ای که به عنوان عضو گروه امداد پزشکی برای نجات مصدومین و مجروحین از خود نشان داد پس از پایان جنگ موفق به کسب «ستاره نقره ای» شد.
والتون در دوران زندگی خود گونه های مختلف تجارت را آزمود. وی در دهه 1970 به فعالیت در بخش کشاورزی پرداخته و در دهه های 1980 و 1990 در بخش کشتی سازی سرمایه گذاری کرد.
بیل درهر، تحلیلگر امور اقتصادی وال مارت می گوید: مرگ جان یک تراژدی اسف بار است. او فرزند موسس وال مارت بود و همان هوش و شم اقتصادی سام را به ارث برده بود. امیدوارم تغییر مدیریت در شرکت به آرامی صورت گیرد.
جان والتون علاوه بر عضویت در هیأت مدیره، مسئولیت کمیته ای اقتصادی و برنامه ریزی راهبردی وال مارت را نیز در اختیار داشت.
وی در این اواخر هولدینگی به نام «ترونورث» را راه اندازی کرده بود که فعالیت های مهمی چون ساخت کشتی و سرمایه گذاری مالی در بخش های صنعتی را برعهده داشت.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین