کد خبر: ۶۵۲۱۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

ارتباط نزدیک ابتلا به سرطان مری و معده با مصرف مشروبات الکلی

کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف مشروبات الکلی ارتباط نزدیکی با سرطان مری، معده و کبد دارد.
ارتباط نزدیک ابتلا به سرطان مری و معده با مصرف مشروبات الکلی
آفتاب‌‌نیوز :

جمیله کوهی اظهار کرد: تحریک مکرر دستگاه گوارش به علت مصرف مشروبات الکلی ارتباط نزدیکی با بیماری ها به ویژه سرطان کبد، مری و‌معده، زبان و دهان دارد.

وی سیروز کبدی را یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به مصرف بلند مدت مشروبات الکلی برشمرد و افزود: سیروز کبدی سبب از بین رفتن سلول های کبدی شده و بر روی عملکرد کبد در تصفیه خون تاثیر می گذارد که حتی باعث برگشت خون به کبد می شود.

کوهی با بیان این که از هر ۱۰ نفر که به مدت طولانی مشروبات الکلی مصرف می کنند، یک نفر به سیروز کبدی مبتلا می شود، اظهارکرد: هر چه میزان الکل و مدت زمان مصرف آن بیشتر باشد کبد سریع تر دچار تخریب می شود.

وی توضیح داد: کبد چرب به تنهایی بیماری خطرناکی نبوده و در صورتی که نوشیدن بیش از حد الکل متوقف شود قابل بازگشت است، اما با وجود پیشرفت باعث ایجاد هپاتیت الکلی می شود.

وی خاطرنشان کرد: هپاتیت الکلی کبد به معنی التهاب کبد است که این التهاب از مقدار متوسط تا زیاد می تواند ایجاد مشکل کند.

کوهی التهاب کبد به مدت طولانی را در صدمه زدن به کبد و سیروز کبدی موثر دانست و گفت: التهاب زیاد کبد موجب ایجاد علایمی نظیر درد کبد، بی حالی ، یرقان و زردی پوست و در صورت تشدید، باعث عدم انعقاد خون، کما و در نهایت مرگ می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین