کد خبر: ۶۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
Kirin ۱۰۰۰ و Kirin ۱۱۰۰ تراشه‌هایی قدرتمند بر پایه فناوری ۵ نانومتری

هیولا‌های جدید هوآوی را بشناسید

اطلاعات تازه‌ای در خصوص برنامه هوآوی برای تولید چیپ‌ست‌هایی جدید بر پایه فناوری مدرن ۵ نانومتری منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در حال حاضر Huawei Kirin ۹۹۰، ۵G گزینه‌ای سطح بالا و قدرتمند در میدان مبارزه¬¬ چیپ‌ست‌ها به حساب می‌آید که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار هوآوی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. علی‌رغم عملکرد قدرتمند این پردازنده، هوآوی در مسیر توسعه چیپ‌ست‌هایی قوی‌تر برای استفاده در محصولات جدید خود قرار دارد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده تراشه پرچمدار جدید هوآوی Kirin ۱۰۰۰ نام خواهد داشت. این چیپ‌ست جدید توسط TSMC که یک تولیدکننده تایوانی در بازار ساخت نیمه‌هادی‌ها است، بر اساس فناوری ۵ نانومتری تولید خواهد شد.

هیولا‌های جدید هوآوی را بشناسید

براساس پیش‌بینی‌ها این پردازنده پرچمدار در گوشی‌های هوشمند سری Huawei Mate ۴۰ استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود این محصولات جدید در ماه سپتامبر میلادی معادل با مهرماه ۱۳۹۹ معرفی شوند.

جدا از اطلاعاتی که از چیپ‌ست Kirin ۱۰۰۰ منتشر شده، گفته می‌شود چیپ‌ست پرچمدار بعدی هوآوی نیز Kirin ۱۱۰۰ نام دارد که برای عرضه در سال یعد در نظر گرفته شده است. محصولی که بر اساس اطلاعات موجود با استفاده از فناوری ۵NM+ تولید خواهد شد. فناوری ۵NM+ در واقع نسخه بهبودیافته فناوری ساخت ۵ نانومتری تراشه‌ها به حساب می‌آید. در حال حاضر نمی‌توان به طور قاطع در خصوص برنامه‌های هوآوی برای استفاده از Kirin ۱۱۰۰ اظهارنظر کرد، اما می‌توان انتظار داشت این چیپ‌ست سطح‌بالا در محصولاتی نظیر سری Huawei Mate ۵۰ مورد استفاده قرار بگیرد.

Huawei Kirin ۱۰۰۰ از هسته‌های پردازشی ARM Cortex-A۷۷ بهره‌مند خواهد شد. در حال حاضر محصولی مانند Huawei Kirin ۹۹۰ از هسته‌های پردازشی Cortex-A۷۶ استفاده می‌کند.

Cortex-A۷۷ باعث بهبود عملکرد پردازشی تا میزان حداقل ۲۰ درصد خواهد شد.

هوآوی در ماه گذشته میلادی از تراشه Huawei Kirin ۹۸۵ رونمایی کرده که از نظر سطح عملکرد، جایگاهی میانه در بین چیپ‌ست پرچمدار Kirin ۹۹۰ و چیپ‌ست میان رده Kirin ۸۲۰ دارد. این محصول از مودم ادغام شده در تراشه اصلی مجهز به فناوری ۵G استفاده کرده و پردازشگر گرافیکی آن هم Mali-G۷۷ است. بر اساس گزارش‌های موجود، این محصول موفق شده امتیازی فراتر از ۳۸۰۰۰۰ در بنچمارک AnTuTu ثبت کند که یکی از معتبرترین سرویس‌های تست سخت‌افزار در دنیا محسوب می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید تراشه‌های آینده هوآوی، نظیر مدل Kirin ۱۰۰۰، نسبت به نسل‌های پیشین خود تا چه حد قدرتمندتر خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین