کد خبر: ۶۵۲۴۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵

جدول نهایی تفکیک محدوده ۸۰ و ۲۰ درصدی محتوای امتحانات نهایی اعلام شد

جدول نهایی تفکیک محدوده 80 و 20 درصدی محتوای درسی در امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

از اوایل اسفند مدارس کشور به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شد؛ تا آن زمان دانش‌آموزان پایه دوازدهم حدود 80 درصد محتوای آموزشی کتاب درسی فرا گرفته بودند و در ایام تعطیلی مدارس، آموزش‌های دانش آموزان از طریق تلویزیون و فضای مجازی ادامه داشت.

وقتی تعطیلی ادامه‌دار شد، عملا فرصت برای آموزش حضوری فراهم نشد و کم کم دانش‌آموزان به روزهای امتحانات نزدیک می‌شدند، به همین دلیل دغدغه مدل برگزاری امتحانات نهایی مطرح شد که قرار است این امتحانات چگونه و از چه محتوایی برگزار شود.

جدول نهایی تفکیک محدوده ۸۰ و ۲۰ درصدی محتوای امتحانات نهایی اعلام شد

در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گرفته شد که امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود و البته پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت شود تا نگرانی برای خانواده‌ها و دانش آموزان وجود نداشته باشد.

اما نگرانی دوم محتوای آموزشی بود و مقرر شد برای طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم دو بخش در نظر گرفته که در بخش اول به 80 درصدی که به صورت حضوری تدریس شده، 16 نمره اختصاص یافته که سؤالات آن به صورت الزامی طرح می‌شود و دانش‌آموزان ملزم هستند به تمام سؤالات این بخش پاسخ دهند و برای کسب 4 نمره باقیمانده دو نوع سؤال است؛ نوع اول از 20 درصدی که به صورت غیر حضوری تدریس شده و نوع دوم مجدداً از 80 درصدی که به صورت حضوری تدریس شده طرح می‌شود که دانش‌آموزان مجاز هستند از بین این دو نوع سؤالات برای کسب 4 نمره، سؤالاتی را که آمادگی بیشتری دارند انتخاب کرده و پاسخ دهند.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت در خصوص جدول محدوده ۸۰ و ۲۰ درصد کتب درسی گفت: مبنا در امتحانات نهایی جدولی است که در سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و در کنکور سراسر، جدولی است که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است. لذا برای کسب اطلاعات دقیق به سایت‌های مذکور مراجعه کنند.

جدول نهایی تفکیک محدوده ۸۰ و ۲۰ درصدی محتوای امتحانات نهایی اعلام شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
15
میشه بگید ماهایی که از اسفند مدرسه نرفتیم چطوری معلم ها رسیدن این هشتاد درصدو درس بدن؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
12
3
اون دیگه مشکل دبیر های شماست . بعضی ها تموم کردن .
pav
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
1
0
خیلی شرمنده ولی اصلا از این ندادن... زیست گفتن تا صفحه ۱۰۰ ولس تا ۹۰ داده بودن فیزیک و شیمی هم همینطور. منبع درست ندارین؟؟
RB
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
1
اصلا انصاف نیست خیلیا افتادن بخاطراین برنامه های شما الکی .نصف خوزستانیا افتادن .شما هم بگید مشکل از دانش اموزه ولی هیچ خبری نمیدونید از دبیرا کسی (که پول نداشته باشه میمونه وکسی که داره فوق تخصص هم میگیره)دولت ما همینه امروز رو گذروندی تواون دنیا چی میگید؟
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
سلام خسته نباشید دی ماه هم همین جوریه امتحانی نهایی 80/20 هست یا ن؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین