کد خبر: ۶۵۲۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

تصاویر| فلسطین در ایران

در ایران، با پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست ایران در قبال این رژیم به کلی تغییر کرد و سرانجام امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به نام روز قدس، روز اسلام و روز مقابله مستضعفان با مستکبران نامگذاری کرد که در تقویم ایران به ثبت رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی با حمایت مستقیم انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به اشغال صهیونیست‌ها در آمد. اشغالی که تاکنون همچنان ادامه دارد. از آن زمان به بعد این کشور و ملتش جنگ‌ها و انتفاضه‌های فراوانی علیه اشغالگری دولت غاصب اسرائیل صورت داده‌اند.

همچنین دولت‌های همسایه فلسطین همچون مصر، سوریه و اردن در دوره‌هایی با اسرائیلی‌ها جنگیده‌اند اما هر بار کشورهای غربی از جمله آمریکا حمایت‌های فراوانی از صهیونیست‌ها انجام دادند و همین مسئله به اضافه قتل عام‌ و آواره شدن فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها، باعث پیشروی غاصبان در سرزمین‌های فلسطینی‌ها شد.

در ایران، با پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست ایران در قبال این رژیم به کلی تغییر کرد و سرانجام امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به نام روز قدس، روز اسلام و روز مقابله مستضعفان با مستکبران نامگذاری کرد که در تقویم ایران به ثبت رسید. از آن سال به بعد در ایران و برخی دیگر از نقاط مختلف دنیا، مردم هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور در خیابان‌ها و برپایی راهپیمایی، ظلم و ستم و اشغالگری صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند.

امروز جمعه ماه رمضان امسال است و شیوع ویروس کرونا این مراسم را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال تمهیداتی اندیشیده شده تا مردم معترض، اعتراض خود به اشغالگری اسرائیلی‌ها را نشان بدهند. آن‌ها امسال در شهرهای مختلف، اقدام به نصب نشانه‌ها، علایم و شعارهایی علیه اسرائیلی‌ها در خیابان‌ها و گذرهای مختلف کرده‌اند. گوشه‌هایی از این اقدامات در شهرهای مختلف در این عکس‌ها قابل دیدن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین