کد خبر: ۶۵۲۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  تاکنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است. افزایش روزهای اخیر در زمینه موارد شناسایی شده جدید را شاهد هستیم، اما روند کاهش بستری و موارد ارجاعی بیمارستان‌ها نیز ادامه دارد. آمار استان‌هایی که در ۲۴ ساعت فاقد مرگ و میر بودند رو به افزایش است، ۱۴ استان فاقد هرگونه فوتی بودند و ۶ استان نیز یک مورد فوت ناشی از این بیماری را داشتند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: امیدواریم مردم با رعایت موارد بهداشتی و کاهش تردد و سفرهای غیرضروری در هفته‌های آتی یاری رسان همکاران ما در نظام سلامت باشند، تا امروز کارنامه درخشان مردم و نظام سلامت در مدیریت این بیماری را داشتیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۴۰نفر تا۳۱اردیبهشت   ۷۹۲۴
2 آذربایجان غربی ۱۱۲ ۲۰۱ ۲۹۷۰ ۴۳۵۵
3 اردبیل ۱۲۷   ۱۸۰۶ ۲۵۲۱
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۱۹ ۶۰   ۸۷۱
7 بوشهر ۱۷ ۱۳ ۳۲۶ ۶۸۴
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۲ ۲۸ ۵۲۵ ۵۷۰
10 خراسان جنوبی ۲ ۴۵ ۵۹۲ ۶۴۰
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۲۵ ۱۱۵ ۶۸۷ ۱۸۷۴
13 خوزستان ۴۹۴ ۴۲۰ ۸۱۶۷ ۹۴۰۵
14 زنجان ۳ ۱۲۱ ۹۲۱ ‭۱۱۱۵ 
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۶۴ ۸۰   ۱۴۳۰
17 فارس ۸۲ ۱۰۴ ۴۴۹۲ ۵۳۳۰
18 قزوین        
19 قم ۲۴      
20 کردستان ۷۵ ۱۴۶ ۱۳۲۶ ۲۳۹۴
21 کرمان ۶۴ ۶۹   ۱۴۰۳
22 کرمانشاه ۱۴۳ ۱۰۰ ۳۲۹۹ ۳۳۴۴
23 کهگیلویه و بویراحمد ۴ ۹   ۶۲۴
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۷۱ ۱۵۱ ۳۳۸۰ ۳۵۸۰
27 مازندران ۷۷      
28 مرکزی ۳۹ ۱۶۹   ۱۹۸۳
29 هرمزگان ۸۴ ۳۴ ۵۱۳ ۲۳۳۹
30 همدان   ۹۹نفر تا ۳۰ اردیبهشت   ۹۵۹نفر تا ۳۰ اردیبهشت
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت   ۶۰۲۰نفر تا۲۶اردیبهشت

***

شناسایی ۴۹۴ بیمار جدید کرونایی در خوزستان/ فوت ۴۲۰ بیمار

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از شناسایی ۴۹۴ بیمار جدید کرونایی در استان خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

علی احسان پور اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته (یکم تا دوم خرداد) تعداد ۴۹۴ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که فعالیت برای شناسایی هرچه بیشتر مبتلایان و جداسازی آنان از افراد سالم ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس، از مجموع ۴۹۴ بیمار جدید، ۳۳۱ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۶۳ بیمار نیز بستری شدند. با احتساب این ۴۹۴ نفر تعداد کل مبتلایان به ۹ هزار و ۴۰۵ نفر افزایش یافت.

احسان پور تأکید کرد: در حال حاضر ۸۱۸ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه هشت هزار و ۱۶۷ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۲ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۲۰ نفر برسد.

شناسایی ۴ مورد جدید مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی چهار مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

پرویز یزدان پناه ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع ۱۴۱ آزمایش دریافتی آزمایشگاه مولکولی یاسوج، چهار مورد مثبت شناسایی شد.

وی با بیان اینکه با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۲۴ نفر رسید، اظهار کرد: یک بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان بویراحمد و یک بیمار مرد در شهرستان کهگیلویه موارد جدید شناسایی شده است.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: مردم هشدارها را جدی بگیرند و از سفرهای غیر ضروری در تعطیلات پیش‌رو خودداری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستار توجه مردم به پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا شد و گفت: مردم فاصله گذاری‌های هوشمند و اجتماعی را رعایت کنند.

شناسایی ۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر علی اکبری بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون، بیش از ۷۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

وی با اشاره به بررسی ۱ هزار و ۷۵۷ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۸۲ مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر اکبری تصریح کرد: با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۳۳۰ مورد افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۰۴ نفر است.

دکتر اکبری مجموع بهبودیافتگان در بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز چهار هزار و ۴۹۲ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر و لزوم پرهیز از رفتارهای پرخطر که باعث گسترش شیوع کروناویروس در جامعه می‌شود، از مردم خواست با در خانه ماندن، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند.

ادامه طغیان کرونا در کرمان/ ۶۴ مورد جدید شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مثبت شدن تست کرونای ۶۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان خبر داد.

مهدی شفیعی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۳۰۱ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۶۴ نفر شامل ۹ مورد بیمار بستری، ۳۱ مورد بیمار سرپایی، ۱۷ مورد پرسنل و هفت مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۶ نفر زن و ۲۸ نفر مرد هستند، افزود: از موارد جدید ۲۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۴۱ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون هزار و ۴۰۳ نفر هستند که تعداد ۶۵۹ نفر بستری و ۷۴۴ نفر سرپایی و اطرافیان بیمارند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته یک زن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده است، افزود: مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون در استان کرمان ۶۹ نفر است.

شناسایی ۱۷ مورد مبتلای جدید به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تایید آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان بوشهر ۱۷ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از ۱۷ مورد مثبت جدید، ۱۵ مورد در بوشهر، یک مورد در دشتی و یک مورد در دیلم شناسایی‌شده‌اند. از ۱۵ بیمار جدید شهرستان بوشهر، ۱۲ آقا و ۳ خانم هستندکه در مرکز بیماریابی شهرستان به صورت سرپایی شناسایی شده‌اند و دو نفر از آن‌ها در بیمارستان شیراز بستری هستند.

شرکت در مراسم ختم آمار عالیشهر را بالا برد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در شهر عالیشهر تصریح کرد: شرکت در یک مراسم ختم باعث افزایش آمار مبتلایان در این شهر شده است.  بیمار جدید شهرستان دیلم یک دختر بچه ۹ ساله است که با مورد مثبت تماس داشته و در مراقبت خانگی به‌سر می‌برد.

دکتر کشمیری از تغییر آمار کلی استان بوشهر نسبت‌به روز گذشته خبر داد و افزود: یک نفر از موارد مثبت روز گذشته شهرستان تنگستان آقایی بود که پیش از این تست کرونای وی مثبت اعلام شده بود و روز گذشته دوباره تست داده که باز هم مثبت شده بود، بنابراین یک نفر از لیست تنگستان کم می‌شود.

وی بیان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۶۸۴ نفر شامل ۴۰۶ مرد و ۲۷۸ زن) تا کنون ۳۲۶ نفر از آنان بهبودیافته و ۳۳۱ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: از ۱۴ بیمار بستری در بیمارستان، ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

بازاریان مغازه‌ها را در تعطیلات عید فطر تعطیل کنند

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر، دلوار، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه و جم درخواست می‌کنم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری از امروز (جمعه ۲ خرداد) تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.

شناسایی ۱۲ مورد جدید در شهرکرد/ ابتلای ۵۷۰ نفر به کرونا

دکتر مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شناسایی ۱۲ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز جمعه دوم خرداد، ۵۷۰ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۵۲۵ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۴۶۴ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از چهار هزار و ۲۰۳ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

وی گفت: در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۶۴۰ نفر رسید

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۲ مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۴۰ نفر رسید.

کامبیز مهدی زاده ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار و اطلاعات کرونا در استان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است که تنها دو نمونه مثبت بوده است.از مبتلایان یک نفر در شهرستان درمیان و یک نفر در سربیشه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی از این بیماری در استان نداشته‌ایم، گفت: تعداد فوت شدگان بر اثر ابتلاء به کرونا در استان همچنان ۴۵ نفر است.

مهدی زاده شمار مبتلایان به کرونا در استان را ۶۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد سه نفر در بیمارستان‌ها بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: ۵۹۲ نفر از مبتلایان نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های ترخیص و یا بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ۲۳۹۴ نفر رسید

فرزین رضایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به دو هزار ۳۹۴ نفر تا ظهر امروز جمعه دوم خرداد ماه خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت شمار مبتلایان در شهرستان‌های مختلف استان کردستان، گفت: شهرستان‌های سنندج ۷۶۶ نفر، سقز ۴۷۱ نفر، بانه ۲۵۴ نفر، قروه ۲۰۶ نفر، دیواندره ۱۷۷ نفر، مریوان ۱۴۴ نفر، کامیاران ۱۲۸ نفر، بیجار ۱۲۵ نفر، دهگلان ۹۴ نفر و سروآباد ۲۹ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر هشت هزار و ۵۲۶ نمونه است که از این تعداد دو هزار و ۳۹۴ مورد مثبت، پنج هزار و ۹۹۲ مورد منفی و ۱۴۰ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه به شماره بهبود یافتگان مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با تلاش کادر بهداشت و درمان تا امروز هزار و ۳۲۶ بیمار بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه ۱۴۶ نفر از هم مبتلایان به ویروس کرونا شامل ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۸۷۴ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، ۱۸۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و آمار فوتی ها نیز به ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۸۷۴ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۹۸۱ نفر، شیروان ۲۱۳ نفر، فاروج ۱۱۶ نفر، مانه و سملقان ۱۸۴ نفر، جاجرم ۵۴ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۱۶ نفر و اسفراین ۱۷۶ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۶۸۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: آزمایش ۲۴۶۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۶۵ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند. اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

هاشمی با تأکید بر اینکه مردم استان همچنان باید از تجمعات و ترددهای غیرضروری خودداری کنند خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌عنوان نباید تصور کرد شرایط عادی است لذا اگر تا هفته آتی وضعیت به همین شکل ادامه یابد محدودیت‌های شدیدتری در استان اعمال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در خانه ماندن بهترین راه‌کار مبارزه با کروناست گفت: اگر از تعطیلات پیش رو به‌درستی استفاده کنیم و مردم در خانه بمانند می‌توانیم به قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا امید بیشتری داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی‌تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

آمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۸۷۱ نفر رسید

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر جمعه در گفتگو با رسانه های استان از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۸۷۱ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.خوشبختانه در پنج روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم.

شهرستان ایلام ۳۶۰ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی، شهرستان ایوان ۱۲۷ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، شهرستان مهران ۶۰ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان دهلران ۷۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان دره شهر ۴۷ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان ملکشاهی ۲۶ مبتلا و ١ مورد فوتی، شهرستان آبدانان ۵۱ مبتلا و ۱ مورد فوتی، شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان سیروان ۲۸ مبتلا و ٣ مورد فوتی، شهرستان چرداول ۴۱ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان هلیلان ۲۱ مبتلا و بدون فوتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد بی‌توجهی بسیاری از شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم، یادآور شد: شهروندان باید علاوه بر رعایت نکات بهداشتی از ترددهای غیرضروری در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با کرونا، قطع زنجیره انتقال آن است، تصریح کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌شود با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

شناسایی و بستری ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: مسافران به علت شیوع کرونا از سفر به مازندران خودداری کنند.

۷۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی و بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در۲۴ساعت گذشته ۶۵ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری شدند.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۴ نفر از بیمارستان‌های این دانشگاه ترخیص شدند افزود: اکنون ۲۷۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: مازندران جزو استانهای زرد و قرمز کشور از لحاظ شیوع کرونا است بنابراین مسافران از سفر به این استان خودداری کنند.

دکتر موسوی از مردم استان خواست با توجه به تعطیلات پیش رو ، برای کمتر شدن تعداد بیماران کرونایی، حتما" فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۲بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۳ بیمار با بهبودی نسبی در این مدت مرخص شدند.

دکتر جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۸بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

۷۱ نفر به آمار مبتلایان کرونا در لرستان افزوده شد

دکتر نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: از ۶۴۷ نمونه خون ارسالی طی ۲۴ ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان ۷۱ نمونه مثبت اعلام شده است.  خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان هیچ مرگی به علت کووید ۱۹ در لرستان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۱ هزار و ۳۳ نمونه خون از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تاکنون به تعداد ۱۷ هزار و ۵۳۳ نمونه پاسخ داده شده است و از این تعداد سه هزار و ۵۸۰ مورد مثبت و تعداد ۱۳ هزار و ۱۳ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت اظهار کرد: متاسفانه تا کنون تعداد ۱۵۱ نفر در لرستان به علت کووید ۱۹ جان باخته اند. هم اکنون تعداد ۴۹ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. از ابتدا شیوع بیماری کرونا تا کنون سه هزار و ۳۸۰ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

تعداد جان باختگان کرونا در استان کرمانشاه سه رقمی شد

با مرگ یک نفر طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در استان کرمانشاه به ۱۰۰ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۳ هزار و ۳۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای ۱۴۳ نفر در استان مثبت اعلام شده که از این تعداد ۷ نفر بستری و ۱۳۶ نفر هم بیمار سرپایی هستند.

مهدی محمدی اظهار داشت: از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۷۵۶ نفر جزء بیماران بستری و دو هزار و ۵۸۸ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه ۳ هزار و ۵۷۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد سه هزار و ۲۹۹ نفر ترخیص شده و ۱۷۲ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

شناسایی ۱۲۷ مورد جدید کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ مورد جدیدبیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که با احتساب آنها، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۵۲۱ نفر رسید.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، از این تعداد ۱۸۰۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند وازتعداد ۱۳۰ نفر بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

آمار ابتلا به کرونا در استان زنجان، باز هم روی عدد ۳

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۳ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است. 

بر این اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۱۱۵ نفر در استان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۲۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۱ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۴۳۰ نفر رسید.

بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در ۲۴ ساعت و تا ظهر دیروز تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۶۴ مورد افزایش یافت و به ۱۴۳۰ نفر رسید.

دکتر هاشمی شهری ادامه داد، تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: ۹۰۷ نفر، دانشگاه علوم پزشکی زابل: ۲۷۱ نفر و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر: ۲۵۲ نفر است.

وی افزود متاسفانه تاکنون ۸۰ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۷۹۲۴ نفر رسید

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۹۲۴ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی داریم.

او افزود: اطلاعات فعلی نشان‌دهنده این است که هر هفته نسبت به هفته قبلی ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا در سطح جامعه در حال جریان و شیوع بوده و برگزاری هر مناسبتی از قبیل عید فطر به منزله نبود کرونا در جامعه نیست. همان‌طور که در ماه‌های گذشته، مسائل بهداشتی به‌صورت فردی، محیطی و اجتماعی رعایت می‌شد، الان هم باید مراعات شود.

صومی گفت: افرادی که در اسفندماه به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند حتما به مرکز انتقال خون مراجعه کرده و خون خود را اهدا کنند تا بتوان از طریق آنتی بادی خون این افراد، بیماران مبتلا در بیمارستان را درمان کرد.

او افزود: اگر به سلامتی مردم اهمیت قائل هستیم، قطعا متوجه خواهیم بود که هیچ لزومی ندارد تا در ایام عید دید و بازدید انجام دهیم. اگر مردم دوست دارند برای ریشه‌کنی و زمین‌گیری ویروس کرونا کمک کنند، حتما باید در روز عید فطر فقط نماز را در مساجد محله خود بخوانند و از مهمانی، دید و بازدید و سفر جدا پرهیز کنند.

شناسایی ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبرداد.

محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۳۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۸ مورد مربوط به زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۶ مورد مربوط به خمین می باشد و ۵ مورد هم در ساوه بوده است که به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۹۸۳ نفر رسیده است.

وی افزود: از ۲۸ مورد مبتلا جدید در شهرستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۴ مورد به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده اند و ۴ مورد نیز منجر به بستری بیماران در بیمارستان‌ شده اند، در شهرستان خمین ۵ مورد از ۶ مورد ابتلا جدید نیز به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است. در ساوه نیز سه مورد از بیماران در بیمارستان‌ این شهرستان بستری و ۲ مورد نیز به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از این بیماری در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان به ۱۶۹ نفر رسیده است. از تعداد ۱۹۸۳ مورد مثبت در استان تا به حال، تعداد ۱۲۴ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۴۱ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۳۱۸ مورد هم مرتبط با شهرستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.

مبتلایان کرونا در آذربایجان‌غربی به ۴۳۵۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به چهار هزار و ۳۵۵ نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ نفر بهبود یافته‌اند.

جواد آقازاده با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۵۳۰ مورد جدید تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد ۱۱۲ نفر جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و در مجموع تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به چهار هزار و ۸۶ نفر رسید که از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ نفر افزایش یافته است.  از ۱۱۲ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان ۹۶ نفر از بیماران سرپایی و ۱۶ نفر بیماران بستری شده در بیمارستان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و از بیمارستان ترخیص شدند و تعداد ۵۷ نفر از بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بهبود یافته که در مجموع تعداد بهبویافتگان در استان به ۲ هزار و ۹۷۰ نفر افزایش یافته است.

آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد: ارومیه ۲۰ مورد مثبت شناسایی که ۱۶ نفر از آنان افراد سرپایی و چهار نفر بستری، اشنویه سه نفر مثبت ۲ نفر سرپایی و یک نفر بستری، بوکان ۱۷ نفر مثبت که ۱۴ نفر از آنان بیماران سرپایی و سه نفر بستری، پیرانشهر ۵ نفر مثبت سرپایی، چالدران یک نفر سرپایی، چایپاره سه نفر مثبت ۲ نفر سرپایی و یک نفر بستری، خوی ۱۸ نفر سرپایی، سلماس ۹ نفر مثبت که هشت نفر سرپایی و یک نفر بستری، شوط یک نفر سرپایی مثبت، مهاباد ۲۶ نفر مثبت که ۲۳ نفر سرپایی و سه نفر بستری، میاندوآب هشت مورد مثبت که ۶ نفر سرپایی و ۲ نفر بستری، نقده یک مورد مثبت بستری مبتلا به کرونا گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی رو به افزایش است خاطرنشان کرد: به طور حتم باید همشهریان بحث خود مراقبتی را جدی بگیرید و در مواقع غیرضروری از منزل خارج نشوند و از تجمع و دوره‌همی به طور جد خودداری کنند تا بتوانیم زنجیره ابتلا به ویروس کرونا را بشکنیم.

۸۴ مبتلای جدید به شمار کرونایی‌ها در هرمزگان افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۸۴ مبتلای جدید به کرونا در هرمزگان شامل ۴۶ نفر در بندرعباس، ۱۷ نفر در رودان، ۱۳ نفر در میناب، ۶ نفر در حاجی‌آباد و دو نفر در بندرخمیر است.

اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۱۹ تست کرونا در هرمزگان انجام شده است که با احتساب ۸۴ مبتلایی که امروز جمعه ۲ خرداد به شمار مبتلایان اضافه شد، تاکنون ۲ هزار و ۳۳۹ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است. ۸۴ مبتلای جدید به کرونا در هرمزگان شامل ۴۶ نفر در بندرعباس، ۱۷ نفر در رودان، ۱۳ نفر در میناب، ۶ نفر در حاجی‌آباد و دو نفر در بندرخمیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: از بین افراد مبتلاشده تاکنون ۵۱۳ نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، هم‌اکنون ۱۷۲۴ نفر از بیماران تحت مراقبت خانگی هستند و ۲۰ نفر نیز در مراکز تکمیل درمان (نقاهت‌گاه‌ها) حضور دارند و ۴۸ بیمار مبتلا به کرونا هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز در استان همان ۳۴ نفر است و نسبت به دو روز گذشته تغییری نداشته است.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ نفر در مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به یکم خرداد ماه، ۲۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به ویروس کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.  ۱۲ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۵ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.در حال حاضر ۱۲۶ نفر مشکوک و محتمل به ویروس کرونا در قم بستری بوده که ۲۶ نفر آن‌ها بدحال هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
اهل کاشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
سلام چرا آمار استان اصفهان بدون کاشان اعلام می شود و آمار کاشان جداگانه هم اعلام نمی شود همه ایران آمار داردند جز کاشان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین