کد خبر: ۶۵۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
در حال تکمیل...

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۵۹ رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی هزار و ۸۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۳۸۶ مورد بستری جدید (۲۰ درصد) و هزار و ۴۸۳ (۸۰ درصد) از بیماران سرپایی و افرادی که از رهگیری تماس نزدیک با مبتلایان شناسایی شدند، هستند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۳۵۹ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۴ هزار و ۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۶۳۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تاکنون ۷۸۱ هزار و ۲۸۶ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه های کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدوارم با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا طی روزها و هفته های آینده شاهد مهار اپیدمی کرونا در کشور باشیم. افزایش سفرها نگران کننده است. همچنان توصیه وزارت بهداشت پرهیز از سفرهای غیر ضروری است زیرا اگر این سفرها از مبداء های قرمز باشد موجب انتقال بیماری به مناطق دیگر می شود و اگر از مناطق سفید باشد افراد را در معرض خطر قرار می دهد. بیشترین میزان سفر در روزهای اخیر از تهران بوده است و امیدوارم مردم با رعایت توصیه های وزارت بهداشت به ادامه روند کنترل کرونا در کشور کمک کنند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۳ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۴۰نفر تا۳۱اردیبهشت   ۷۹۲۴نفر تا ۲ خرداد
2 آذربایجان غربی ۱۵۸ ۲۰۴   ‭۴۵۱۳‬
3 اردبیل ۳۸   ۱۸۲۵ ۲۵۵۹
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۷۳ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۱۴ ۶۰ ۷۰۸ ۸۸۵
7 بوشهر ۱۴ ۱۳ ٣٤٢ ۶۹۸
8 تهران ‭۱۵۹‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۷ ۲۹ ۵۳۱ ۵۷۷
10 خراسان جنوبی ۴ ۴۵ ۵۹۶ ۶۴۴
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۳۰‬ ۱۲۱ ۷۰۰ ۱۹۰۴
13 خوزستان ۵۲۴ ۴۳۶ ۸۶۰۹ ۹۹۲۹
14 زنجان ۶ ۱۲۴ ۹۲۴ ‭۱۱۲۱ 
15 سمنان(به‌جزشاهرود)       ۵۵۸
16 سیستان‌وبلوچستان ‭۶۶‬ ۸۲ ۶۱۹ ۱۴۹۶
17 فارس ۱۰۸ ۱۰۶ ۴۵۶۸ ۵۴۳۸
18 قزوین        
19 قم ۲۳      
20 کردستان ۴۵ ۱۴۶ ۱۳۵۷ ۲۴۳۹
21 کرمان ۱۸ ۷۰   ۱۴۲۱
22 کرمانشاه ۱۸۴ ۱۰۰   ۳۵۲۸
23 کهگیلویه و بویراحمد ۵ ۹   ۶۲۹
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۷۱ ۱۵۱ ۳۴۵۴ ۳۶۵۱
27 مازندران ۵۲      
28 مرکزی   ۱۶۹نفر تا ۲ خرداد   ۱۹۸۳نفر تا ۲ خرداد
29 هرمزگان ۵۳ ۳۶   ۲۳۹۲
30 همدان   ۹۹نفر تا ۳۰ اردیبهشت   ۹۵۹نفر تا ۳۰ اردیبهشت
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت   ۶۰۲۰نفر تا۲۶اردیبهشت

***

شناسایی ۵۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

۵۲۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته این تعداد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است که از این تعداد ۳۸۳ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکزبهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۴۱ بیمار دیگر در مراکز درمانی بستری شدند. 

دکتر علی احسان پور افزود: با احتساب این موارد جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۹۹۲۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۸۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌ها تحت درمان وخوشبختانه با تلاش پزشکان، پرستاران وکادر‌های درمانی ۸۶۰۹ نفر درمان و از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۱۶ نفر بر اثر ابتلا به کوئید ۱۹ جان باخته تا تعداد جان باختگان براثر این بیماری در استان به ۴۳۶ نفرافزایش یابد.

دکتر احسان پور گفت: با توجه به گزارش‌های میدانی از وضعیت نگران کننده بازارها، همچنان از مردم گرامی درخواست میشود تا در جهت تامین سلامت خود و خانواده، جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در زمان حضور در خارج از منزل، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در بالاترین سطح ممکن رعایت کنند.

۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی هفت بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در سومین روز از خردادماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و ۴۸۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند. تعداد افراد نمونه‌گرفته شده بستری و سرپایی چهار هزار و ۳۱۶ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: تعداد بهبودیافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۵۳۱ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۰ نفر هستند.

وی بیان کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات هفت بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۵۷۷ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با افزوده شدن یک مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان به ۲۹ نفراست.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۸۸۵ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۸۸۵ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید در استان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۸۸۵ نفر رسیده است. خوشبختانه در شش روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد بی‌توجهی بسیاری از شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم، یادآور شد: شهروندان باید علاوه بر رعایت نکات بهداشتی از ترددهای غیرضروری در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با کرونا، قطع زنجیره انتقال آن است، تصریح کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌شود با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام

*شهرستان ایلام ۳۶۴ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی
*شهرستان ایوان ۱۲۷ مبتلا و ۱۴ مورد فوتی
*شهرستان مهران ۶۰ مبتلا و ۶ مورد فوتی
*شهرستان دهلران ۷۵ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان دره شهر ۴۷ مبتلا و ۶ مورد فوتی،
*شهرستان ملکشاهی ۲۸ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان آبدانان ۵۲ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان سیروان ۳۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان چرداول ۴۱ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان هلیلان ۲۱ مبتلا و بدون فوتی

- تعداد کل مبتلایان استان ۸۸۵ نفر، تعداد بستری موجود ۲۲ نفر، بهبود یافته نیز ۷۰۸ نفر.

کاشان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد/نگرانی از احتمال افزایش سفرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بزرگترین نگرانی حال حاضر را احتمال مسافرت برخی از هم‌وطنان به کاشان دانست و گفت: کاشان هنوز در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

سید علیرضا مروجی با اشاره به روند نزولی بستری بیماران در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته فقط دو بیمار مشکوک حاد تنفسی در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند، ابراز داشت: تاکنون ۲۶ هزار و ۵۳۷ بیمار مشکوک حاد تنفسی در دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان مراجعه کرده‌اند که با آزمایش‌های گرفته شده جواب آزمایش کرونای ۱۱۳۶ بیمار مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۷۱۸ بیمار حاد تنفسی از دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل مرخص شده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم ریشه این ویروس منحوس هر چه زودتر سوزانده شود ولی با رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که انجام شده و موافقت وزارتخانه نیز اخذ شده است قرار است یک بیمارستان تخصصی درمان کرونا برای بیماران این ویروس در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان به حالت عادی قبل از کرونا برگشته است، خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط هر روز ۶۳ نفر از شهروندان به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند که از این تعداد به طور متوسط جواب آزمایش یک نفر کرونا مثبت است.

مروجی بزرگترین نگرانی حال حاضر را تعطیلات عید فطر و احتمال مسافرت توسط برخی از هموطنان دانست و بیان داشت: از عموم شهروندان و از هموطنان می‌خواهیم از هرگونه تردد و مسافرت به شدت پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه کاشان فعلاً در حالت زرد است، افزود: با توجه به ابتلای برخی شهروندان کرونا هنوز در بین مردم وجود دارد و لازم است همشهریان عزیز مسائل بهداشتی فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی را کاملاً رعایت کنند.

ابتلای ۱۸نفر دیگر به کرونا در کرمان

با ارسال ۱۴۰نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست کرونای ۱۸نفر در ۲۴ساعت گذشته مثبت شده است.

شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تا کنون: ۱۴۲۱نفر و مجموع جان باختگان ابتلا به کووید۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۷۰نفر است.

شناسایی ۳۸ مورد جدید کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸ مورد جدیدبیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که با احتساب آنها، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۵۵۹ نفر رسید.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، از این تعداد ۱۸۲۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند وازتعداد ۱۳۲ نفر بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

افزایش ۴۵ نفری ابتلا به کرونا در کردستان

فرزین رضاعی گفت: تاکنون ۸ هزار و ۷۴۸ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که نتیجه ۲ هزار و ۴۳۹ مورد مثبت، شش هزار و ۱۷۴ مورد نیز منفی و ۱۳۵ نفر اعلام نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به شمار مبتلایان به تفکیک شهرستان افزود: در سنندج ۷۸۸ نفر، سقز ۴۷۴ نفر، بانه ۲۵۸ نفر، قروه ۲۱۲ نفر، دیواندره ۱۸۱ نفر، مریوان ۱۴۹ نفر، بیجار ۱۲۵ نفر، کامیاران ۱۲۸ نفر، دهگلان ۹۵ نفر، سروآباد ۲۹ نفر مبتلا به کرونا هستند.

آرزو فلاحی آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان را از ابتدا تا کنون، ۱۴۶ مورد عنوان کرد.

وی تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا را به تفکیک شهرستان، ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در بانه، ۱۹ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، ۷ نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان برشمرد.  تاکنون یک هزار و ۳۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

شناسایی ۴مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، با شناسایی ۴مورد جدید به ۶۴۴نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ۲۴ساعت گذشته، ۸۸ آزمایش از افراد مشکوک و بستری در بیمارستان گرفته شد که از این تعداد، جواب ۸۴ آزمایش منفی و ۴ آزمایش مثبت بود.

مهدی زاده افزود: از ۴ مورد مبتلا در شبانه روز گذشته، یک نفر از شهرستان طبس، یک نفر از شهرستان فردوس، یک نفر از شهرستان سرایان و یک نفر از شهرستان زیرکوه بوده است.

همچنین تعداد کل مبتلایان در خراسان جنوبی تا امروز ۶۴۴ نفر است که از این تعداد ۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند، ۵۹۶ نفر بهبود یافته اند و تعداد ۴۵ نفر نیز متأسفانه فوت کرده اند.

شناسایی ۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان کهگیلویه وبویراحمد

با اضافه شده ۵ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به ۶۲۹ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۳۹ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج؛ پنج مورد مثبت گزارش شده است.

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: سه بیمار زن در شهرستان بویراحمد و یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه و یک بیمار مرد در شهرستان گچساران شناسایی شده اند که ۴ نفر با بیماران مثبت در تماس بوده اند. با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۶۲۹ بیمار رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: امید است با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم دید و بازدید‌ها را به زمان دیگری موکول کنند و مهمانی‌ها و جشن‌های عید فطر را به حداقل برسانند.

دکتر یزدان پناه گفت: مردم تا جایی که امکان دارد از اجتماع‌های گروهی در روز عید فطر جدا خودداری کنند.

بهبودی ۸۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبودی و ترخیص ۸۵ درصدی بیماران مبتلا به کرونا در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر نوید دانایی گفت: تا کنون ۵۵۸ بیمار در بیمارستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر با تست کرونای مثبت بستری شده اند که هشتاد و پنج درصد از این بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه همچنان در مرحله مدیریت و بیماریابی فعال هستیم افزود: اجرای طرح بیمار یابی فعال و شناسایی افرادی که علائم خفیف دارند و یا با افراد بیمار در تماس بوده اند و قرنطینه کردن آن‌ها موجب کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن تاکید بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از مردم خواست از سفر‌های غیر ضروری به طورجدی پرهیز کنند.

ابتلای ۱۵۸نفر به بیماری کووید-۱۹ در آذربایجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در تاریخ دوم خرداد ماه، ۱۵۸نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

آمار‌ها نشان میدهد ابتلا به ویروس کرونا در روز‌های اخیر روند افزایشی به خود گرفته به نحوی که براساس آخرین گزارش‌ها ۱۵۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شده است. متاسفانه ۳ نیز در شهرستان‌های مهاباد و خوی جان باختند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مردم بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.

۷۳ بیمار باعلائم کرونا بستری در مراکز درمانی استان اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۱۲ بیمار مبتلا به کرونای بهبودیافته هم از ۲۲ مرکز درمانی این استان به جز کاشان و آران وبیدگل ترخیص شده اند.

آرش نجیمی، تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در این مراکز درمانی را ۳۸۹ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۲ بیمار با وضعیت حاد در بخش‌های آی سی یو تحت درمان هستند.

امین و خورشید از بیمارستان‌های مرجع بستری بیماران کرونا در کلانشهر اصفهان است.

ابتلای ۱۴ نفر جدید به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۱۴ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان بوشهر افزوده شد تا تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۹۸ نفر افزایش یابد.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از ۱۴ مورد مثبت جدید، ۴ مورد در بوشهر، ۶ مورد در جم، دو مورد در دیر، یک مورد در گناوه و یک مورد در دشتستان شناسایی‌شده‌اند.

وی افزود: ۴ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایی ۴۰ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارد، خانمی ۲۸ ساله دارای سابقه سفر به استان‌های آلوده و دو کودک ۳ ساله و ۶ ماهه که هر سه بیمار در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایی ۵۳ ساله است که سابقه تماس با مورد مثبت داشته و بیمار جدید شهرستان گناوه نیز آقایی ۷۶ ساله است که هر دو بیمار در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی ادامه داد: دو بیمار جدید شهرستان دیر، دو خانم ۸۱ و ۵۸ ساله که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند. ۶ بیمار جدید شهرستان جم، آقایی ۸۸ ساله دارای سابقه سفر به استان آلوده که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است و دو آقای ۴۹ و ۳۶ ساله و سه خانم ۲۹، ۲۹ و ۳۱ ساله که هر پنج بیمار سابقه تماس با مورد مثبت را داشته و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (٦٩٨ نفر شامل ٤١٤ مرد و ٢٨٤ زن) تا کنون ٣٤٢ نفر از آنان بهبود یافته، ٣٢٥ نفر در منزل تحت مراقبت و ۱۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

لزوم تعطیلی بازار در عید فطر و به تاخیر انداختن سفر‌ها

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماعات تردد کنند تاکید کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

دکتر کشمیری با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر، دلوار، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه و جم درخواست داریم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: با همکاری هموطنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین به تأخیر انداختن سفر‌ها به خصوص در تعطیلات پیش رو، به سوی غلبه بر این ویروس حرکت خواهیم کرد.

شناسایی ۹۹۹ مبتلا به کرونا در بجنورد

۱۹۰۴ نفر در خراسان شمالی از جمله ۹۹۹ نفر در بجنورد، به ویروس کرونا مبتلا هستند.

مرکز خراسان شمالی سرپرست شناسایی ۹۹۹ مبتلا به کرونا در بجنورددانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: مردم در تعطیلات عید سعید فطر به هیچ عنوان سفر نروند، زیرا این اقدام باعث خواهد شد تعداد مبتلایان استان افزایش بیشتری پیدا کند.

دکتر سید احمد هاشمی با تاکید بر رعایت دستور‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت، به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا بستگی دارد.

وی گفت: با اعلام نتایج قطعی تا ظهر سوم خرداد، ۱۹۰۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که شامل ۸۸۴ نفر بستری و ۱۰۲۰ نفر سرپایی اند و شمار فوتی‌ها نیز به ۱۲۱ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۹۹۹ نفر، شیروان ۲۱۷ نفر، فاروج ۱۱۸ نفر، مانه و سملقان ۱۸۵ نفر، جاجرم ۵۵ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۱۹ نفر و اسفراین ۱۷۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی گفت: تاکنون ۷۰۰ مبتلا به این بیماری بهبود یافتند و آزمایش ۲۵۲۵ نفر از موارد مشکوک منفی شد و ۱۵۵ بیمار مشکوک هم بستری اند.

ابتلای ۵۳ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۵۳ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به دوهزار و ۳۹۲ بیمار افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۵۰ نفر در بندرعباس و سه نفر در حاجی آباد ثبت شده است. اکنون ۲۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در۲۴ ساعت گذشته دو نفر در استان فوت کرده اند و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۳۶ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی افزود: یکی از بیماران فوت شده ۶۳ ساله با سابقه بیماری فشار خون بالا و قلب و عروق بود. بیمار فوت شده دیگر هم ۵۸ ساله از بندرخمیر و بدون سابقه بیماری بود که بعلت دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی فوت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست در تعطیلات عید سعید فطر از مسافرت و ارتباط حضوری بپرهیزند. هنگام خرید و استفاده از اجناس، کارت‌های اعتباری، اوراق و رستوران ها، فاصله اجتماعی را رعایت، و از ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده استفاده کنند.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان به ۱۱۲۱ نفر رسید

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای کرونا در استان باز در مسیر سربالاییدانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۱۲۱ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۲۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

متاسفانه ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۴ نفر دراستان جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۳ هزار و ۵۲۸ نفر اعلام کرد و گفت از این تعداد یکصد نفر جان خود را از دست دادند.

مهدی محمدی گفت: از ۱۸۴ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۵۹ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۷۸۱ نفر جز بیماران بستری و دو هزار و ۷۴۷ نفر جز بیماران سرپایی هستند.

شناسایی ۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:طی بیست و چهار ساعت گذشته ۵۴۶ نمونه به آزمایشگاه‌های مرجع استان لرستان ارسال شد که ۷۱ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان اضافه شد.

نیکبخت افزود: تا کنون ۲۱ هزار و ۵۰۲ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است که ۱۸ هزار و ۷۹ نمونه پاسخ داده شده که ازاین تعداد ۳ هزارو ۶۵۱ مورد مثبت و ۱۴ هزارو ۴۲۸ نمونه منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه تا کنون ۱۵۱ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند. درحال حاضر ۴۶ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند و ۳ هزار و ۴۵۴ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در استان پس از بهبودی کامل ترخیص یافته اند.

شناسایی و بستری ۵۲ بیمار کرونایی جدید در استان مازندران

۵۲ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های مازندران و بابل شناسایی و بستری شدند.

 روسای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از مردم استان خواستند با توجه به تعطیلات پیش رو، برای کمتر شدن تعداد بیماران کرونایی، حتما فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۴۶ نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند. مازندران جزو استان‌های زرد و قرمز کشور از لحاظ شیوع کرونا است بنابراین مسافران از سفر به این استان خودداری کنند.

دکتر موسوی از مردم استان خواست با توجه به تعطیلات پیش رو، برای کمتر شدن تعداد بیماران کرونایی، حتما فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند و در صورت مشاهده علائمی همچون تب، لرز، سرماخوردگی قرنطینه خانگی را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۷ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۹ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۶۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

رئیس هیات نجات غریق مازندران: مردم و مسافران به علت شیوع ویروس کرونا از دریا استفاده نکنند.

شناسایی ۱۰۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبر شناسایی ۱۰۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس، گفت: با شناسایی موارد جدید، مجموع مبتلایان به پنج هزار و ۴۳۸ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در فارس را اعلام کردواظهار داشت:با شناسایی موارد جدید، مجموع مبتلایان به پنج هزار و ۴۳۸ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به بررسی هزار و ۲۴۵ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس و شناسایی ۱۰۸ مورد جدید مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، ادامه داد: از این تعداد ۵۳مورد مربوط به شیراز؛ ۲۴ مورد مرودشت؛ چهار مورد زرین دشت؛ فیروزآباد، داراب و کوار هر کدام دو مورد و اقلید و مهر نیز هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان، از مجموعه تحت پوشش دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: طی روز گذشته تاکنون، متاسفانه دو نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند که بر این اساس آمار موارد فوت ناشی از کروناویروس در فارس به ۱۰۶ مورد رسید.

همتی مجموع بهبود یافتگان ایزوله خانگی و مراکز درمانی استان را نیز چهار هزار و ۵۶۸ نفر اعلام کرد.

وی ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان های دارای وضعیت سفید در استان، توصیه می شود نمازگزاران در منزل وضو گرفته و ضمن همراه داشتن سجاده شخصی، از ماسک و دستکش استفاده کنند.

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان وبلوچستان به هزار و۴۹۶ نفر رسید

سید محمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شهری اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز سوم خرداد ماه یک هزار و ۴۹۶ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز به ۸۲ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از این تعداد، ۹۳۵ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۲۸۷ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲۷۴ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

وی ادامه داد: از مجموع موارد مثبت آزمایشگاهی ۶۱۹ نفر پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، ۶۲ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند، ۷۳۳ نفر روند درمان خود را در منزل سپری کرده و یا دوره نقاهت را طی می‌کنند.

هاشمی شهری گفت: همچنین از ابتدای شیوع همه گیری در سیستان و بلوچستان ۳۰۰۳ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند که از از این تعداد ۲۵۰۵ نفر مرخص و ۱۸۱ نفر نیز همچنان در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در این مدت ۳۱۷ نفر از بیماران حاد تنفسی نیز فوت کرده‌اند، تصریح کرد: مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان اگر به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند قطعاً شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر گفت: از همه هم وطنان و هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم تا از سفر در این شرایط خودداری کنند.

پذیرش ۲۳ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۴ بیمار وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۲۳ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۶ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به سوم خردادماه، ۲۳ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۱۶ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۵ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال ۳۴ نفر آنها وخیم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین