کد خبر: ۶۵۲۶۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

نخستین نفتکش ایرانی وارد منطقه اقتصادی ونزوئلا شد

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش اعلام کرد: نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی روز شنبه (به وقت محلی) به منطقه اقتصادی ونزوئلا رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به داده‌های ردیابی کشتی از سایت (Refinitiv Eikon) نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا وارد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محموله های سوخت ایران در حالی با هدف کاهش کمبود حاد بنزین در آمریکای جنوبی وارد منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا می شوند که هر دو کشور (تهران- کاراکاس) تحت تحریم های آمریکا هستند.

نخستین کشتی سوخت ایران وارد منطقه اقتصادی ونزوئلا شد

براساس داده‌های منتشر شده بر سایت مرکز داده‌های ترافیک دریایی (marinetraffic)، کشتی فورچون ایران هم اکنون در محل ساحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی خاک ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست.

براساس داده‌های مرکز ترافیک دریایی، محل دقیق کشتی فورچون در طول و عرض جغرافیایی (۱۱. ۳۱۱۱۶° / -۶۱. ۶۰۲۹۵°) قرار دارد.

سرعت کشتی فورچون نیز در حدود ۱۳.۷ گره دریایی است. هر گره دریایی برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت است.

براساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فورچون، این کشتی نفتکش در تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند سال ۹۷) بندر شهید رجایی ایران را به سوی آب‌های جنوب غربی ترک کرده است.

کشتی نفتی فورچون ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون با پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.

سفارت ایران در ونزوئلا در توییتی از ورود این نفتکش که توسط نیروهای نظامی ونزوئلا اسکورت می شد، خبر داد.

ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد اما به دلیل سالها سوء مدیریت و این اواخر تحریمهای آمریکا، با کمبود شدید بنزین مواجه شده است.

مقامات این کشور طی دو ماه گذشته بنزین را جیره بندی کرده و کنترل جایگاههای سوخت را به ارتش سپرده اند. ونزوئلا به دلیل عرضه ناکافی از سوی پالایشگاههای شرکت نفتی دولتی PDVSA، با کمبود شدید بنزین مواجه شده است و جایگاههای سوخت در این کشور به دلیل نبود سوخت، چندین هفته است که به وضعیت نیمه تعطیل درآمده اند. پالایشگاههای PDVSA که ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید دارند تا مارس با حدود ۱۰ درصد ظرفیتشان فعالیت کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه، دولت ترامپ سرگرم بررسی گزینه های خصمانه برای جلوگیری از کمک ایران به دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا است. مشاوران رییس جمهور آمریکا خواستار یک رویکرد محتاطانه برای اجتناب از شعله ور شدن تنشها میان دو کشور بر سر تامین اندکی سوخت شده‌اند.

یک گروه از تکنسینهای ایرانی در راستای کمک فنی ایران به ونزوئلا، در حال حاضر سرگرم کار در پالایشگاههای کوردون و آموای شرکت نفتی دولتی PDVSA هستند. شرکت PDVSA با دریافت مواد شیمیایی از ایران که با هواپیما ارسال شده، در تلاش است تا واحدهای کرکینگ کاتالیتیکی که برای تولید بنزین ضروری است را در پالایشگاه "ال پالیتو" به ظرفیت ۱۴۶ هزار بشکه در روز و پالایشگاه "کاردون" به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز راه اندازی کند.

منبع: ایرنا و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
آفرین. افتخار می‌کنم
فرهاد
|
Netherlands
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
1
0
دمش گرم.
دیگه هیچکس جرات نمیکنه جلوی ایران رو بگیره حتی در منطقه امریکا.
به این میگن اقتدار کشور!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
2
نفت اگر بشکه ای 300دلار یا 3 دلاربه فروش رود هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
1
یک کشور نفت خیز از یک کشور دیگه محموله سوخت وارد میکنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین