کد خبر: ۶۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

تمجید نماینده مجلس از لاریجانی؛ مسلط‌ترین رئیس مجلس در نظام جمهوری اسلامی

عضو فراکسیون ولایی مجلس، تسلط لاریجانی بر اداره جلسات صحن، آیین نامه داخلی و قوانین مادر را مثال زدنی خواند و گفت: دکتر لاریجانی مسلط ترین رئیس مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
آفتاب‌‌نیوز :

عزت‌الله یوسفیان ملا درباره عملکرد ۱۲ ساله دکتر علی لاریجانی در مسند ریاست مجلس، اظهار کرد: جلسات مجلس بر اساس قانون آیین نامه داخلی اداره می‌شود که از قوانین مادر به شمار می‌آید و با دو سوم آرا در صحن تصویب می‌شود و به نوعی ادامه قانون اساسی به شمار می‌آید؛ لذا در طول این ۱۲ سال هیچ موردی در مجلس نبود که دکتر لاریجانی بدون استناد به قانون پاسخ دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با یادآوری اینکه سال‌ها ریاست کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس را به عهده داشته‌ام و تسلط کافی بر آیین داخلی مجلس دارم، تصریح کرد: حتی نمی‌توان در طول این ۱۲ سال، یک مورد را یافت که رئیس مجلس میلی و سلیقه‌ای به آن پاسخ داده باشد و هر کس چنین موردی سراغ دارد، مصداق بیاورد.

یوسفیان ملا: دکتر لاریجانی مسلط ترین رئیس مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران بود

وی با بیان اینکه حجم کاری دکتر لاریجانی به دلیل افزوده شدن به اختیارات رئیس مجلس از دوره هشتم افزایش یافت، ادامه داد: از امور اداری مجلس گرفته تا تصمیمات در حد جلسات سران قوا به وظایف رئیس مجلس افزوده شد و طی این مدت تمامی پاسخ‌های رئیس مجلس به تذکرات و مسائل مختلف، با استناد به قانون بود.

یوسفیان ملا با تأکید بر اینکه تسلط دکتر لاریجانی بر آیین نامه داخلی و قوانین مادر مثال زدنی بود، گفت: دکتر لاریجانی پیش از ورود به صحن مطالعه کافی درباره موضوع مطروحه در دستور کار در صحن علنی را داشت و برای هر تصمیمی تمام جوانب هر مسئله‌‎ای را در نظر می‌گرفت.

وی، لاریجانی را مسلط ترین رئیس مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: همچنین دکتر لاریجانی در بحران‌ها و بزنگاه‌های مختلف، عملکرد بی‌نظیری داشت و بعضا در برخی استیضاح‌‎ها که همراه با تهدید و فشار بود، رئیس مجلس تمام قد از طرف حق پشتیبانی می‌کرد و در واقع ایشان پشتیبان حرف حق و مقابل حرف زور و خلاف واقع بود و اجازه باج خواهی از جانب برخی را در این سه دوره ‌نداد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم با استناد به سوابق ۲۸ ساله قضاوت خود در قوه قضاییه و ۱۶ سال نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: با تکیه بر این سوابق عنوان می‌کنم، در دوره ریاست دکتر لاریجانی بر مجلس، حتی یک مورد رفتار خلاف قانون هم از دکتر لاریجانی دیده نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین