کد خبر: ۶۵۲۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

شهر دوگنبدان دوباره لرزید

 برای سومین بار در شبانه روز گذشته، زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ در مقیاس درونی زمین/ریشتر/ بامداد دوشنبه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرده که این زمین لرزه ساعت ۴ و ۵۲ دقیقه بامداد روز دوشنبه پنجم خرداد در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۰.۴۳۲ شمالی و طول جغرافیایی ۵۰.۸۵۸ شرقی به وقوع پیوسته است.

شهر دوگنبدان دوباره لرزید

شهر دوگنبدان و روستاهای حومه آن دیروز یکشنبه دوبار لرزید که بزرگترین آن زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس درونی زمین( ریشتر) بود.

این زمین لرزه ساعت ۱۳ و ۴۱دقیقه و ثانیه ۲۷ روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داد.

پس از این زلزله یک زمین لرزه دیگر به قدرت ۲.۹ در مقیاس درونی زمین شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

بیساری از ساکنان شهرستان گچساران از ترس وقوع مجدد زلزله یکشنبه شب را بیرون از خانه و در فضاهای باز سپری کردند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری گچساران در شهرهای باشت،چرام ودهدشت از توابع این استان احساس شد.

مجید محمدی تبار افزود: این زلزله ها تلفات جانی نداشته و باعث مصدوم شدن جزئی ۱۸ نفر شدند.

وی بیان کرد: بر اثر زلزله ۵.۲ریشتری روز گذشته در گچساران در برخی نقاط وجاده های شهرستان ریزش کوه صورت گرفت که با حضور به موقع عوامل راهداری جاده ها بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد افزود: فروریختن سقف و دیوار برخی خانه ها از دیگر خسارت های گزارش شده این زلزله بوده است.

شهر ۱۰۷ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در ۱۵۷ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین