کد خبر: ۶۵۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

شناسایی ۲۰۲۳ مبتلای جدید کرونا در ایران/ ۳۴ نفر دیگر جان باختند/ وضعیت خوزستان همچنان قرمز

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۴۵۱ رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. ااز بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و هزار و ۶۸۵ مورد (معادل ۸۳ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۴۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۲۰۲۳ مبتلای جدید کرونا در ایران/ ۳۴ نفر دیگر جان باختند/ وضعیت خوزستان همچنان قرمز

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۸۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدواریم این روند بهبود نسبی در کشور ادامه پیدا کند و بتوانیم طی روزها یا هفته های آینده خبر کنترل و مهار این بیماری را به مردم اعلام کنیم اما همچنان توصیه وزارت بهداشت به مردم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری هاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین