کد خبر: ۶۵۲۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹

بازگشایی ادارات دولتی استان خوزستان از روز سه‌شنبه

در حالی که در ۲۴ ساعت گذشته بیماری کرونا در استان خوزستان رکورد زد و بیش از ۶۰۰ نفر در ۲۴ ساعت به آمار بیماران کرونا افزوده شد، سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: تمامی ادارات دولتی و بانک‌ها از فردا سه شنبه باز هستند و فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :

رضا نجاتی اظهار داشت: بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تصویب در ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیز بانکها از فردا سه شنبه باز هستند و کارمندان موظف به حضور در محل کار خود هستند.

وی گفت: بر این اساس ساعت کار ادارات و بانک‌ها از ساعت ۷:۳۰ شروع و ۱۴ به پایان می رسد و مصوبه حضور دو سوم در محل کار و یک سوم به صورت دورکاری به قوت خود باقی است.

بازگشایی ادارات دولتی استان خوزستان از روز سه‌شنبه

وی تاکید کرد تعطیلی ادارات و اصناف هزینه سنگینی برای استان دارد چرا که خوزستان یک استان اقتصادی است و فعال بودن تشکیلات اداری لازمه فعالیت در این استان است و با وجودی که تاکنون تعطیل کردن ادارات کار سختی بوده اما جان و سلامتی مردم برای ما از اولویت برخوردار بوده است هر چند در هفته گذشته چند روز ادارات دولتی و بانک‌ها در چند شهرستان استان از جمله اهواز تعطیل شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به تاثیر تعطیلات بر روند شیوع ویروس افزود: در مقطعی تعطیلات به ما کمک کرد تا روند شیوع کاهش یابد. بنا بر این تصمیم بر تعطیل در هفته گدشته و روز شنبه هفته جاری را گرفتیم.

اصناف پرخطر همچنان تعطیل هستند

نجاتی اضافه کرد: تمامی اصناف با ریسک خطر بالا شامل فروشگاه‌های زنجیره ای، پاساژها، بازارچهها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های پذیرایی، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابهها، سالن‌های بدنسازی، کافی شاپ‌ها، قهوه خانهها، سفرهخانه های سنتی، و دیگر صنوف پر خطر تا آخر هفته تعطیل هستند.

وی گفت: تنها سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و دیگر فروشگاه‌های خدماترسان کم خطر با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین