کد خبر: ۶۵۲۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

خالق «هری پاتر»‌ به یک شایعه قدیمی پایان داد

هواداران داستان‌های هری ‌پاتر و مدرسه جادوگری در شبکه‌های اجتماعی کافه فیل یا الفنت هاوس شهر ادینبورگ را محل تولد داستان هری پاتر اعلام کرده بودند ولی حدس آنها اشتباه بود.
خالق «هری پاتر»‌ به یک شایعه قدیمی پایان داد
آفتاب‌‌نیوز :

جی. کی. رولینگ با انتشار خبری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به گمانه‌زنی‌های طرفدرانش درباره محل اصلی تولد داستان‌های هری‌پاتر پایان داد. بسیاری از طرفداران نویسنده انگلیسی تا سال‌ها محل تولد هری‌پاتر را روستایی در شهر ادینبورگ می‌دانستند ولی توئیت رولینگ به تمام این شایعات پایان داد.

طرفداران داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری در شبکه‌های اجتماعی کافه فیل یا الفنت هاوس شهر ادینبورگ را محل تولد داستان هری‌پاتر اعلام کرده بودند چون رولینگ سال‌ها در این رستوران به نوشتن داستان مشغول بوده است. رولینگ در توئیتر نوشت: شما اشتباه می‌کنید درست است که در این کافه روزهای متمادی می‌نشستم و می‌نوشتم ولی هری‌پاتر سال‌ها پیش متولد شده بود و ادامه داستان‌هایش در این کافه نوشته شده است.

رولینگ در این پست توئیتری نوشت: سال‌ها پیش وقتی در محله کاپلام شهر لندن زندگی می‌کردم ایده نوشتن یک داستان جادوگری به ذهنم خطور کرد و در اصل محل تولد هری‌پاتر را باید شهر لندن به شمار آورد. به طور حتم می‌توانم بگویم که محل اصلی تولد هری‌پاتر در اتاق شیروانی یک فروشگاه ورزشی در محله کاپلام بود. این اتاق شیروانی را به خاطر اوضاع مالی خراب اجاره کرده بودم که بعدها در طبقه پایین آن فروشگاه ورزشی باز شد. البته لحظه‌ای که ایده نوشتن هری‌پاتر به ذهنم رسید در یک سفر قطار از لندن به منچستر بود.

رولینگ در صفحه شخصی خود در سایت توئیتری تصویری از یک کتاب‌فروشی در شهر پرتغال را به اشتراک گذاشت و زیر آن نوشت: این کتابفروشی تاثیر زیادی در نوشتن هری‌پاتر داشت و فضای درونی آن الهام‌بخش بود. البته یکی از هتل‌های شهر منچستر که یک شب را در آنجا اقامت داشتم نیز در ایده‌پردازی برای نوشتن داستان خیالی‌ام بی‌تاثیر نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین