کد خبر: ۶۵۲۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
تبلیغات

دلایل سینه درد در زنان، از قاعدگی تا سرطان

از علائم پیش از قاعدگی می‌توان به سینه درد و حساسیت سینه‌ها، سردرد، اسهال، حالت تهوع، یبوست، دلدرد و کمردرد اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مواجهه با سندروم پیش از قاعدگی و علائم قاعدگی یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان است که هر ماه با آن رو به رو می‌شوند. در برخی از بانوان این علائم سبک است و برخی نیز اصلا آن را تجربه نمی‌کنند. اما باید بگوییم که ۷۵ درصد بانوان علائم پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنند که از این ۷۵ درصد، ۱۰ درصد، این علائم را بسیار شدید‌تر تجربه می‌کنند به صورتیکه زندگی آن‌ها را مختل می‌کند.

به این عارضه اختلال افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD می‌گویند و باید بگوییم که کسانیکه از این اختلال رنج می‌برند، شدت علائم پیش از قاعدگی را چندین برابر تجربه می‌کنند. از علائم پیش از قاعدگی می‌توان به سینه درد و حساسیت سینه‌ها، سردرد، اسهال، حالت تهوع، یبوست، دلدرد و کمردرد اشاره کرد. در این مقاله سعی داریم در رابطه با سینه درد بیشتر صحبت کنیم و برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به مقاله سینه درد مینت مراجعه کنید.

دلایل سینه درد در زنان، از قاعدگی تا سرطان

در این مقاله در رابطه با سینه درد، اینگونه توضیح داده شده است:

"درد سینه‌ها معمولا به دو دسته سیکلی و غیر سیکلی تقسیم می‌شوند. سینه درد سیکلی با سیکل قاعدگیتان در ارتباط است و معمولا بعد از پریودی بهبود می‌یابد. این درد ممکن است در ارتباط با ورم سینه‌ها یا سفت شدن آن‌ها باشد. سینه درد پریودی معمولا هردو سینه را درگیر می‌کند و مخصوصا بر نواحی بیرونی و بالایی سینه تاثیر می‌گذارد و همچنین ممکن است به قسمت‌های زیرین نیز سرایت کند. "

یکی از راهکار‌هایی که به کمک آن می‌توانید سینه درد سندروم پیش از قاعدگی را تسکین دهید، می‌توانید در این دوران زیر دوش آب گرم، سینه‌ها را به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید تا از شدت سینه درد کاسته شود. البته راهکار‌های دارویی بسیاری نیز در این زمینه وجود دارند که با مراجعه به داروخانه‌ها می‌توانید از این دارو‌ها استفاده کنید. اکثر این دارو‌ها گیاهی هستند و بدون نسخه نیز تجویز می‌شوند. البته بهتر است قبل از مصرف با دکتر داروساز داروخانه مشورت کنید تا بهترین داروی ممکن را انتخاب کنید.

اما این تغییرات سینه در دوران بارداری چگونه است؟ چطوری می‌توان فهمید که سینه درد ناشی از علائم سندروم پیش از قاعدگی است یا بارداری؟

سینه درد قاعدگی معمولا پس از شروع خونریزی ماهیانه فروکش می‌کند، اما سینه درد بارداری زمان بیشتری دارد و حتی ممکن است تا پایان سه ماهه اول بارداری و حتی پایان بارداری نیز همراه شما باشد.

بعد از اتمام بارداری و شیردهی سایز پستان کاهش یافته و افتاده می‌شوند. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند شکل و سایز سینه خود را همانند دوره بارداری حفظ کنند. برای اینکار چند راهکار وجود دارد:

- شیردهی را ادامه دهید: از شیر طبیعی خود به فرزندتان بدهید و جز در موارد خاص از شیرخشک استفاده نکنید.

- کمی وزن اضافه کنید. زنان به طور متوسط روزانه به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلو کالری نیاز دارند. در دوران بارداری این نیاز ۳۰۰ کیلو کالری و در شیردهی ۵۰۰ کیلو کالری افزایش می‌یابد. تغذیه کردن نوزاد با شیر مادر باعث کاهش وزن می‌شود. اگر می‌خواهید سایز پستان‌های خود را حفظ کنید، تغذیه مناسبی داشته باشید تا دچار کاهش وزن سریع در دوران شیردهی نشوید.

- تولید استروژن را بالا نگه دارید: مصرف محصولات مشتق شده از سویا، توفو و دانه کتان یا استفاده از کرم‌های موضعی حاوی استروژن می‌تواند به سینه‌ها حجم دهد، اما قبل از مصرف مخصوصا در دوران شیردهی با متخصص مشورت کنید.

ماساژ سینه‌ها هم می‌تواند سبب افزایش خونرسانی و رشد و حفظ سلول‌های پوستی و افزایش حالت کشسانی پوست شود. برخی خانم‌ها هم پس از اتمام شیردهی جراحی زیبایی را انتخاب می‌کنند و به واسطه ایمپلنت حجم سینه‌ها را بیشتر کرده و آن را بالا می‌کشند.

چطور از افتادگی پستان‌ها پیشگیری کنیم؟

 

دلایل سینه درد در زنان، از قاعدگی تا سرطان

این موضوع از نگرانی‌های اکثر زنان بعد از بارداری است. پس از اتمام شیردهی شکل و سایز سینه تغییر می‌کند و دچار افتادگی خواهد شد. برای پیشگیری روش‌های وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

- سینه بند استفاده کنید: در طول دوران شیردهی از سینه بند استفاده کنید. اینکار تاثیر قدرت جاذبه را به حداقل میرساند، اما شب‌ها حتما آن را در بیاورید، زیرا بستن طولانی مدت سینه بند عارضه‌دار است.

سینه بندی که انتخاب می‌کنید باید کاملا متناسب و سایز باشد. درد در پستان‌ها نشانه نامناسب بودن سایز سینه بند است. اگر شیردهی دارید از سینه بند‌های مخصوص شیردهی استفاده کنید.

- عضلات سینه را تقویت کنید. انجام برخی تمرینات ورزشی می‌تواند از افتادگی پستان‌ها جلوگیری کند.

- رژیم سالمی داشته باشید: در طول بارداری و بعد از آن در طول شیردهی، رژیم غذایی متناسب و متعادلی را دنبال کنید و به اندازه کافی پروتیین مصرف کنید.

فراموش نکنید بارداری و دوران پس از آن لحظات زیبایی است و بدن شما دستگاهی قدرتمند است که باید از مراقبت کنید. قبل از انجام هر اقدامی حتما برای حفظ سلامت خود و فرزندتان با متخصص مشورت کنید.

همچین چکاپ‌های منظم و انجام آزمایش‌هایی مانند ماموگرافی را برای بررسی سلامت خود فراموش نکنید و هرچند وقت یک بار با توجه به نظر پزشک چکاپ‌ها را مرتبا انجام دهید.

توجه کنید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه بتوانید چکاپ‌های خود را به صورت منظم انجام دهید، از احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌کاهید و زندگی سالم تری را تجربه خواهید کرد.

منبع: مینت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین