کد خبر: ۶۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

مقام اطلاعاتی سعودی بن سلمان را به آدم‌ربایی متهم کرد

سعد الجبری مسئول بارز اطلاعاتی سعودی، محمد بن سلمان را به ربودن افراد خانواده اش متهم کرده است.
مقام اطلاعاتی سعودی بن سلمان را به آدم‌ربایی متهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«ریچارد اسپنسر»، روزنامه‌نگار امور خاورمیانه روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی با عنوان« م ب س فرزندان مرا بازداشت کرده است»، نوشته است: سعد الجبری مسئول بارز اطلاعاتی سعودی، محمد بن سلمان را به ربودن افراد خانواده اش متهم کرده است.

در این گزارش آمده است: سعد الجبری عنصر اطلاعاتی سعودی که نقش مهمی در هماهنگی تلاش های عملیات مبارزه با تروریسم با غرب ایفا کرده است می گوید که مقامات سعودی دو فرزند و برادرش را به گروگان گرفته اند. الجبری معاون بارز محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان بود. بن نایف شاهزاده ای بود که از روابط قوی با کشورهای خارجی برخوردار بود و وزیر کشور عربستان و برای مدتی اندک قبل از اینکه از سوی پسر عمویش محمد بن سلمان یعنی فرزنده شاه کنونی عربستان در سال ۲۰۱۷ کنار زده شود، ولیعهد هم بود.

این رسانه غربی می نویسد: الجبری که هنگام براندازی محمد بن نایف در خارج از عربستان به سر می برد، تصمیم به عدم بازگشت به عربستان از بیم بازداشت گرفت زیرا وی عنصر اطلاعاتی است که همه اسرار کشور را می داند.

ریچارد اسپنسر آورده است: الجبری می گوید که عمر پسر ۲۱ ساله و ساره دختر ۲۰ سال وی پس از یورش ۵۰ نیروی امنیتی سعودی که با بیست خودرو به منزل خانوادگی وی در ریاض رخ داده است، بازداشت شده اند.

این رسانه نوشت: خالد الجبری فرزند بزرگ سعد الجبری که در کانادا کار می کند و همراه پدرش زندگی می کند، گفت: چند هفته گذشته است و ما مکان آنها را نمی دانیم. آنها ربوده شده اند و ما نمی دانیم که آنها زنده اند یا مُرده.

تایمز آورده است: برادر الجبری که استاد دانشگاه و در دهه شصت عمر خود به سر می برد، هم بازداشت شده است.

اسپنسر در ادامه گزارش داد: بازداشت محمد بن نایف، متحدان سعودی را شوکه کرد زیرا به گفته منابع دیپلماتیک، وی در رفع تهدید القاعده نقش موثری ایفا کرده بود.

روزنامه‌نگار امور خاورمیانه روزنامه تایمز می نویسد: الجبری عنصر بسیار موثری است و از مسئولانی است که محمد بن سلمان که در مسیر رسیدن به قدرت پس از اینکه پدرش در ژانویه ۲۰۱۵ به قدرت رسید، حرکت می کند، آنها را عزل کرده است. در ابتدا بن سلمان به الجبری به عنوان خطری نمی نگریست؛ اما اوضاع پس از کودتای کاخ تغییر کرد و وی دشمن مردی محسوب شد که که در حال حاضر عربستان را اداره می کند یعنی محمد بن سلمان. از آن هنگام دولت سعودی از گروگانها به عنوان ابزاری برای کنترل مخالفان و ساکت کردن آنها، استفاده می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین