کد خبر: ۶۵۲۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

ملخی به پردیس هجوم نیاورده است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: ملخ‌ها بومی شهرستان هستند و هیچ ملخی به شهرستان پردیس هجوم نیاورده است.
ملخی به پردیس هجوم نیاورده است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد قریشی روز سه شنبه به ایرنا گفت: امسال به دلیل خنکی هوا و بارندگی بیش از حد دیرتر از سال‌های گذشته در مزارع دیده شدند.

وی ادامه داد: هجوم ملخ به زمانی اطلاق می شود که در هر مترمربع ۱۴ تا ۲۰ ملخ دیده بشود و این در حالی است که در مساحت یاد شده در برخی از روستاهای شهرستان پردیس تنها ۲ تا ۳ ملخ مشاهده شدند.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده، خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ برنامه منظم عملیات مراقبت و پیش‌آگاهی را برگزار کردیم و برای جلوگیری از شیوع ملخ و حشرات و حیوانات موذی با یک شرکت قرار داد بستیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: قرارداد ما با شرکت یاد شده شامل ۱۹۰۰ هکتار اراضی باغی، مرتعی و کشاورزی در سطح شهرستان است .

قریشی با بیان اینکه یک هزار هکتار به دیده بانی (پیشگیری) تخصیص داده شده، خاطرنشان کرد: تاکنون کار دیده بانی در ۹۰۰ هکتار انجام شده است.

وی گفت: ۴۰۰ هکتاربه مبارزه تخصیص داده شده و تاکنون ۵۰ هکتار مبارزه در روستاهای واصفجان و گلدره و تماشا عملیاتی و اجرایی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ادامه داد: ۵۰۰ هکتار هم به پروب بندی ( مبارزه با موش ) تخصیص داده شده است.

قریشی گفت: کارشناسان تولیدات گیاهی و حفظ نباتات اداره جهاد بر کار شرکت طرف قرار داد نظارت مستمر دارند و پس از تایید درستی انجام کار و دریافت گزارش هفتگی، تسویه حساب انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: استفاده از سموم و آفت کش‌ها برای گیاهان هیچ ضرری ندارد و از سرریز شدن احتمالی ملخ ها با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست به سایر مزارع پیشگیری و جلوگیری شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: آفت کشی، مگس گیلاس و کرم سرشاخه دار خوار و آفت درختان سیب در روستاهای خجیر، طاهرآباد و کردنبرد انجام شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین