کد خبر: ۶۵۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۸
دبیرکل اعتدال و توسعه خواستار شد:

نامزدی خاتمی، سرلیستی روحانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر «محمدباقر نوبخت» دبیر كل حزب اعتدال و توسعه در تبیین مواضع انتخاباتی این حزب گفت: از این موضوع كه آقای خاتمی در انتخابات حضور پیدا كند، بسیار استقبال خواهیم كرد؛ چرا كه حضور شخصیتی فهیم، بصیر و مجربی همچون آقای خاتمی در قو‌ه مقننه با توجه به نماینده بودن ایشان در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته بسیار مبارك است. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، نوبخت شنبه‌شب در حاشیه مراسم افطاری شاخه‌های جوانان و دانشجویان احزاب كه به میزبانی كمیته جوانان حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه «در خبرها شنیده ایم كه خاتمی از سرلیست قرار گرفتن آقای روحانی د ر تهران حمایت كرده است، پس با توجه به اینكه روحانی قرار است به عنوان سرلیست حزب اعتدال و توسعه مطرح باشد آیا آقای روحانی به عنوان سرلیست این حزب به جامعه معرفی می‌شود و یا خیر؟»، گفت: اینكه آقای روحانی سرلیست حزب اعتدال توسعه باشد، خواست حزبی ما بوده و برای این موضوع رایزنی‌هایی می‌كنیم. البته آقای روحانی تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات مجلس هشتم نگرفته‌اند كه اگر این تصمیم را بگیرند حزب فرصت دارد كه شخصی لایق و با سوابق پیشین قبل از انقلاب، دوران مبارزات و جنگ و دیپلماسی بعد از جنگ برای حضور در مجلس هشتم به جامعه معرفی كند. البته ایشان 5 دوره نماینده مردم در مجلس بوده و در هیات رییسه حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: اینكه سایر احزاب برای سرلیستی از روحانی دعوت كنند، فكر می‌كنم كه آن احزاب پختگی و تدبیری در این رابطه از خود نشان داده‌اند و قطعا حزب اعتدال و توسعه از این مساله استقبال می‌كند؛ چرا كه این حزب به دنبال انحصارگرایی نیست و اگر در لیست آن تشكیلات نیز افراد شایسته باشد كه قطعا نیز حضور دارد ما نیز در لیستمان از آنها استفاده می‌كنیم.

نوبخت افزود: این حزب درشهرستان و حوزه انتخابیه تنها از افراد حزبی خود به عنوان برترین و شایسته‌ها برای معرفی به جامعه استفاده نمی‌كند و از سایر شخصیت‌ها با گرایش‌های مختلف سیاسی كه درچارچوب قانون اساسی به فعالیت می‌پردازند در لیست خود استفاده خواهد كرد.

دبیر كل حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به پرسشی مبنی برآنكه «آیا در انتخابات مجلس هشتم كاندیدا خواهید شد؟»، گفت: در انتخابات مجلس هشتم شركت نمی كنم و براین امر مصممم؛ چرا كه 16 سال حضور در مجلس كار طاقت‌فرسایی در آن ایام بود ضمن آنكه بنده نماینده مردم شهرستان بوده و مطالبات داخلی نیز بار سنگینی در این 16 سال بر دوش بنده گذاشته است و این با وجودی است كه در 4 دوره حضورم در مجلس توانستم رای اول را با فاصله زیادی از نفرات بعدی كسب كنم و در دوره گذشته نیز خودم با مردم خداحافظی كردم.

وی ادامه داد: در شرایط كنونی بهتر است كه در جایگاه دیگری تجربیاتم را به جامعه عرضه كنم كه از این رو در حال حاضر در مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهیه پیش‌نویس سیاست‌های كلی و استراتژی‌های نظام تلاش می كنم و درصدم كه تجربیات 16 ساله خود را عنوان كنم.

دبیر كل حزب اعتدال و توسعه در رابطه با این پرسش كه روزنامه «فاینشنال تایمز» به نقل از نزدیكان آقای خاتمی عنوان كرده كه ایشان برای شركت درانتخابات مجلس هشتم به عنوان سرلیست انتخاباتی برخی احزاب حضور خواهند داشت؛ پس نظر شما در رابطه با حضور آقای خاتمی در انتخابات مجلس چیست؟، گفت: از این موضوع كه آقای خاتمی در انتخابات حضور پیدا كند، بسیار استقبال خواهیم كرد؛ چرا كه حضور شخصیتی فهیم، بصیر و مجربی همچون آقای خاتمی در قو‌ه مقننه با توجه به نماینده بودن ایشان در مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته بسیار مبارك است.

نوبخت خاطرنشان كرد: آنچه كه تاكنون از دیگران كسب كرده ام این است كه آقای خاتمی دعوت‌ها را برای حضور در مجلس هشتم رد كرده‌اند، ولی امیدوارم كه چنین كاری صورت گیرد؛ چرا كه اگر در مجلس شخصیتی فهیم و توانایی همچون خاتمی و روحانی حضور داشته باشند مجلس بزرگان خواهند شد و باید به این نكته توجه كرد كه كشور در این برهه از زمان به چنین مجلسی نیازمند بوده تا بتواند از این گردنه به نحو شایسته عبور كند.

در «شرایط ویژه» قرار داریم
نوبخت همچنین درباره شرایط کنونی کشور گفت: شرایط به آن دلیل ویژه است كه از یك سو اهدافی برای توسعه كشور تعریف شده و برای رسیدن به جایگاه نخست منطقه در افق 1404 به بخشی ازاین اهداف در سال 1388 یعنی پایان برنامه چهارم باید دست پیدا كرد و بخشی دیگر هم در برنامه پنجم و ششم توسعه یابد.

وی ادامه داد: در شرایطی كه ما با یك امتناع جهانی نسبت به استیفای حقوق بین المللی در رابطه با انرژی هسته‌یی مواجه هستیم و پرونده ما در شورای امنیت مطرح بوده و دو قطعنامه علیه جمهوری اسلامی صادر شده است و در شرایط كنونی صحبت از تنظیم پیش نویس قطعنامه سوم مطرح می‌شود و ظرف دو روز گذشته نیز برای شكل‌دهی پیش نویس قطعنامه سوم آمریكا فشار بسیاری بر متعهدانش آورده پس با توجه به این شرایط، اوضاع كشور ایجاب می‌كند كه بیش از گذشته نسبت به تقویت اتحاد ملی و كنار هم بودن همه نیروها تلاش كنیم كه این موضوع نیز توسعه را طلب می‌كند.

دبیركل حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان كرد: البته شرایط فعلی به منزله بحرانی بودن شرایط كشور نیست؛ بلكه شرایط ویژه است و به همین جهت بوده كه مقام معظم رهبری سال جاری را به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی قلمداد كرده‌اند كه این موضوع براساس یك نامگذاری صرف نیست؛ بلكه یك راهبرد و استراتژی است كه با اتحاد ملی بتوانیم در جهت استیفای حقوق بین المللی در خارج و در جهت دست یافتن به اهداف توسعه در داخل موفق باشیم.

نوبخت در ادامه در پاسخ به این پرسش كه «پیش بینی‌تان در رابطه با قطعنامه سوم چیست؟»، گفت: آرزومندیم با توجه به منطقی بودن خواست بین المللی ایرانیان این قطعنامه علیه ما صادر نشود و انتظار داریم كه همه دست اندر كاران پرونده هسته‌یی ما با درایت و دقت این موضوع را تعقیب كرده و بهانه‌ای به دست آنها ندهند؛ البته باید توجه داشت كه حقوق ما برای دستیابی به این چرخه سوخت هسته‌یی همواره محفوظ است.

دبیر كل حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این پرسش كه «شما تهدیدهای اخیر آمریكا را بلوف سیاسی می‌دانید یا خیر؟»، گفت: باید با این آگاهی كه آنها به طور جدی در صدد محدود كردن ایران برای دستیابی به این دانش و استفاده از آن در مقاصد صلح آمیز هستند، خود را برای آینده آماده كنیم.

نوبخت در ادامه در رابطه با نقش جوانان در آینده حزبی كشور گفت: در شرایطی كه از هر سه نفر ایرانی دو نفرآنها زیر 30 سال هستند باید همه تصمیمات بر پایه آرای مردم شكل گیرد و طبیعی است كه جوانان باید در این بین در اكثریت باشند.

وی ادامه داد: حزب اعتدال وتوسعه كه در سال 78 برای این تشكیل شد كه بتواند انتقال تجربه كند و حتی موسسین این حزب كه افراد با سابقه در فعالیت‌های سیاسی و اجرایی كشور بوده‌اند، جایگاه ویژه‌ای برای جوانان قائل هستند از این رو فكرمی كنیم كه در لیست این حزب نیز ضمن آنكه به تجربه توجه خاصی خواهد شد بتوانیم از حضور با نشاط و با انرژی جوانان استفاده كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین