کد خبر: ۶۵۳۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

معاون بازرس کل پنتاگون از سمتش کناره گیری کرد

یک مقام ارشد پنتاگون در اقدامی که دموکراتهای آمریکا آن را در راستای تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای تضعیف قدرت نهادهای نظارتی می دانند، از سمت خودکناره گیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون بازرس کل پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) سه شنبه شب از سمتش استعفا کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «گلن فاین» معاون بازرس کل پنتاگون در حالی سه شنبه استعفا داد که ریس‌جمهور آمریکا وی را چندی قبل به دلیل موشکافی در عملکرد مالی دولت عزل کرده بود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در 15 ماه مه (جمعه 26 اردیبهشت) «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه را نیز عزل کرده بود.

معاون بازرس کل پنتاگون از سمتش کناره گیری کرد

استعفای گلن فاین تازه ترین اقدام تکان دهنده در نهادهای نظارتی بر دولت آمریکاست که دموکراتهای این کشور آنرا یک اقدام سیاسی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای تضعیف نظارت بر دولت می دانند.

این در حالی است که یک سخنگوی پنتاگون مدعی شده گلن فاین خود استعفا داده است. گلن فاین با صدور بیانیه ای با ستایش از نهادهای نظارتی بر دولت آمریکا گفت:«نقش بازرس کل تقویت دولت ماست. آن‌ها ناظران مستقلی را به منظور کمک به ارتقا فعالیت‌های دولت تعیین کرده‌اند. پس از سال‌ها تلاش بر این باورم که زمان کناره‌گیری من فرا رسیده است تا دیگران بتوانند در این سمت خدمت کنند.»

به نوشته این منبع خبری، گلن فاین سال 2015 وارد اداره بازرسی پنتاگون شده بود.

دولت ترامپ در شش ماه گذشته، چهار بازرس کل را از نهاد‌های فدرال اخراج کرده است. این اقدام از سوی قانون‌گذاران دموکرات و برخی جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قار گرفته است. هفته گذشته نیز این قانون‌گذاران آمریکایی خواستار توضیح در باره علت اخراج این افراد شده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را طبق قانون اساسی دارد که بازرسان کلی که از سوی خود او انتخاب می‌شوند را اخراج کند، اما او باید 30 روز قبل از انجام این کار، کنگره را با خبر کند.

«استیو لینیک»، بازرس کل در وزارت خارجه آمریکا،«کریستی گریم»، بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا ، «گِلن فاین»، بازرس موقت وزارت دفاع آمریکا و «مایکل آتکینسون»، بازرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده چهار اخراجی ترامپ در هفته های گذشته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین