کد خبر: ۶۵۳۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

چین: اوضاع در مرزهای مشترک با هند تحت کنترل است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، اوضاع در مرزهای مشترک این کشور و هند باثبات و تحت کنترل است و اختلافات مرزی از طریق گفت‌وگو قابل حل هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت وضعیت مرزهای این کشور با هند تحت کنترل است و اختلافات از طریق گفت‌وگو قابل حل هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، لیجیان در نشستی خبری گفت، اوضاع در مرز دو کشور کاملاً «با ثبات و قابل کنترل است».

چین: اوضاع در مرزهای مشترک با هند تحت کنترل است

وی افزود: «ما این توانایی را داریم که مسائل را به شکلی مناسب از طریق گفت‌وگو و رایزنی حل و فصل کنیم».

کمتر از یک ماه پیش، مقامات وزارت دفاع هند روز یکشنبه تأیید کردند درپی وقوع درگیری مرزی میان نیروهای هندی و چینی در منظقه «سکیم» شماری مجروح شده‌اند.

پیش از این نیز منازعات مرزی بین چین و هند موجب درگیری‌هایی شده بود. مدت‌ها است که دو طرف یکدیگر را به تجاوز مرزی متهم می‌کنند.

همچنین یک درگیری مرزی دیگر میان این دو کشور در سال ۲۰۱۷ در منطقه «دوکلام» رخ داد که بین سه کشور چین، هند و بوتان واقع شده است. این رویارویی که درپی اعتراض نظامیان هندی به عملیات راهسازی چینی‌ها صورت گرفت، تابستان ۲۰۱۸ با توافق طرفین خاتمه یافت.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند آمریکا همیشه به حفظ تنش میان هند و چین علاقمند بوده است. «آندره ولودین»، کارشناس انستیتوی اقتصادجهانی و روابط بین‌الملل آکادمی علوم روسیه معتقد است این یکی از ابزارهای واشنگتن برای اجرای استراتژی هند-آرام است که یکی از اهدافش تقویت نفوذ در آسیای جنوبی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین